Mark Verhagen Citroen AX 1.6 XS
Moderator: webmasters
Nee 106 heeft trommels. Maar goed de remmen zijn goed genoeg.
Eerst morgen maar is kijken of alles volgens plan gaat met ophalen.
Ik zal de gereserveerde onderdelen onthouden. Wat ik met de 106 ga doen als de motor eruit is weet ik nog niet.
@drake. Mooi aanbod. Daar kom ik wellicht nog op terug. Zonde om een hoop kennis aan de kant te zetten natuurlijk.
@duff. Die foto's moet ik nog maken... Is ook zo laat donker tegenwoordig. En vraag me af of het uberhaupt te fotograferen is. Denk heel de camera op tilt slaat.
Eerst morgen maar is kijken of alles volgens plan gaat met ophalen.
Ik zal de gereserveerde onderdelen onthouden. Wat ik met de 106 ga doen als de motor eruit is weet ik nog niet.
@drake. Mooi aanbod. Daar kom ik wellicht nog op terug. Zonde om een hoop kennis aan de kant te zetten natuurlijk.
@duff. Die foto's moet ik nog maken... Is ook zo laat donker tegenwoordig. En vraag me af of het uberhaupt te fotograferen is. Denk heel de camera op tilt slaat.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
106 erbij is een feit. Vanmorgen opgehaald met een collega. Op zich een nette auto. Zou nog wel gemaakt kunnen worden. Maar ja. Je wil een 1.6i of niet.
Alleen de kabelboom aansluiting is compleet anders dan de AX. Veel meer draden. Zucht. Dat zal wel weer puzzellen en creatief bezig zijn worden.
Verder viel me op dat er geen eens geventileerde schijven voor zitten. En trommels achter. Maar wel weer rallye draagarmen. Typisch frans. Een beetje van dit en een beetje van dat.
Veel fotos:
En dit is de AX kabelboom aanlsluiting. Compleet anders dus:
Alleen de koppeling gaat echt onwijs zwaar. In de ax gaat ie serieus 10x lichter in. Waar zou dat in kunnen zitten?
Verder is de koelvloeitof helemaal mooi schoon. Uitlaatgassen die zie je wel. Of dat nou waterdamp is of wat anders dan weet ik nog niet. Koppakking preventief vervangen is sowieso geen gek idee.
Alleen de kabelboom aansluiting is compleet anders dan de AX. Veel meer draden. Zucht. Dat zal wel weer puzzellen en creatief bezig zijn worden.
Verder viel me op dat er geen eens geventileerde schijven voor zitten. En trommels achter. Maar wel weer rallye draagarmen. Typisch frans. Een beetje van dit en een beetje van dat.
Veel fotos:
En dit is de AX kabelboom aanlsluiting. Compleet anders dus:
Alleen de koppeling gaat echt onwijs zwaar. In de ax gaat ie serieus 10x lichter in. Waar zou dat in kunnen zitten?
Verder is de koelvloeitof helemaal mooi schoon. Uitlaatgassen die zie je wel. Of dat nou waterdamp is of wat anders dan weet ik nog niet. Koppakking preventief vervangen is sowieso geen gek idee.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Je kan niet alles hebben. Aan 2 auto's heb ik niks. De kosten die je moet investeren om hem te maken ga je er niet uithalen. Het achterscherm is ook geraakt en zal goed glad geplamuurd moeten worden. Dat gaat heel veel geld kosten om hem te maken.Drake wrote:kabel is 3x zo lang en ws versleten.
btw eigenlijk is het zonde om het dingetje te slopen maar dat is mijn mening
En wat is bijzonderder? Een 106 XS 1.6i of een AX 1.6i. Die 106jes zijn er genoeg. Maar ik vind het ook wel beetje zonde hoor. Maar ja keuzes maken.
Hoop dat het je niet weerhoud wat hulp te bieden haha.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Die stekker van de motorkabelboom... Hoe is dat op zijn simpelst op te lossen? Al die draden uit gaan meten en met kabelschoenen aan elkaar zetten lijkt me geen echt goeie optie.
De ZX boom paste in principe ook niet plug and play. Maar de stekker was wel even dik.
De ZX boom paste in principe ook niet plug and play. Maar de stekker was wel even dik.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
In de regio Zuid-Holland denk ik een XS 1.6iMark wrote: En wat is bijzonderder? Een 106 XS 1.6i of een AX 1.6i. Die 106jes zijn er genoeg.
Kleine opsomming;
Rocks 1.6 GTI
Twotone 1.6 GTI
Rooney 1.6 GTI
En nu Mark 1.6 first?
Ben toch niemand vergeten nu....
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Zo gezegd zo gedaan. Van alle kanten.DuFF wrote:vanaf opzij, zorgen dat camera zeer stabiel staat, zonder flits.
Maar 1 ding is zeker. Het is echt ontzettend fel.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Bij mij ligt het spulletje nog werkloos o pde plank, maar hij komt er na de zomer zkr inRooney wrote:In de regio Zuid-Holland denk ik een XS 1.6iMark wrote: En wat is bijzonderder? Een 106 XS 1.6i of een AX 1.6i. Die 106jes zijn er genoeg.
Kleine opsomming;
Rocks 1.6 GTI
Twotone 1.6 GTI
Rooney 1.6 GTI
En nu Mark 1.6 first?
Ben toch niemand vergeten nu....
Freude am Fahren.
Zag een lijstje voorbij komen met 1.6i omgebouwde axjes. Maar al die GTI'tjes hebben andere draagarmen. Ik heb net splinternieuwe originele draagarmen zonder droplinks erop zitten.
Die zullen de extra krachten toch wel aankunnen? Hebben die andere draagarmen eigenlijk voordelen? Zag namelijk zo snel niet eens hoe die vastzaten onder aan de auto. In ieder geval niet in dezelfde gaten.
Die zullen de extra krachten toch wel aankunnen? Hebben die andere draagarmen eigenlijk voordelen? Zag namelijk zo snel niet eens hoe die vastzaten onder aan de auto. In ieder geval niet in dezelfde gaten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.