Flying Duckman
Moderator: webmasters
-
- AX driver
- Posts: 34
- Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
- Location: Enschede
- Contact:
Flying Duckman
Zo, ik ben ook toe aan mijn eerste AXje.
Een type 1 AX gekocht vandaag een 1.1 E Monpti, yes, oorspronkelijk Duits.
Redelijk net bakje nog, slechts 1 roestplek achter de koplampen, verder echt heel goed in orde!
1 aandrijfas is dringend aan vervanging toe (iemand nog wat liggen?)
Maar verder in goede technische staat.
Maar het dashboard is wel zwaar overleden, ding is echt compleet gescheurd. Een zwaarder persoon wilde zich afzetten bij het uitstappen en zo is het dashboard erg triest geworden.
Mocht iemand nog een dashboard hebben liggen dan heb ik wel interesse. Type 2 kan ook geloof ik, maar geen idee hoe dat zit met stekkers en kabels e.d.
ow ja..foto's
http://www.mijnalbum.nl/Album=6DFWJNZN
Een type 1 AX gekocht vandaag een 1.1 E Monpti, yes, oorspronkelijk Duits.
Redelijk net bakje nog, slechts 1 roestplek achter de koplampen, verder echt heel goed in orde!
1 aandrijfas is dringend aan vervanging toe (iemand nog wat liggen?)
Maar verder in goede technische staat.
Maar het dashboard is wel zwaar overleden, ding is echt compleet gescheurd. Een zwaarder persoon wilde zich afzetten bij het uitstappen en zo is het dashboard erg triest geworden.
Mocht iemand nog een dashboard hebben liggen dan heb ik wel interesse. Type 2 kan ook geloof ik, maar geen idee hoe dat zit met stekkers en kabels e.d.
ow ja..foto's
http://www.mijnalbum.nl/Album=6DFWJNZN
-
- AX driver
- Posts: 34
- Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
- Location: Enschede
- Contact:
-
- AX driver
- Posts: 34
- Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
- Location: Enschede
- Contact:
Er zit nog wel meer werk in.
De schakelstang vliegt ook steeds los van het schakelmechanisme, 1 bolletje is behoorlijk uitgesleten. Ik heb het nu maar even vastgemaakt met tiewraps zodat het in ieder geval blijft hangen en ik kan blijven schakelen, maar is wel irritant natuurlijk :-)
Aandrijfas moet er ook snel onderweg. Komende week even op jacht naar de onderdelen, kan ik die schakelstokjes nog via de dealer krijgen?
De aandrijfas moet ik nog even zien, of via een sloop, of een nieuwe via de automaterialenhandel. Iemand nog een tip hiervoor in de buurt van Enschede??
De voorstoelen wil ik zeker ook nog vervangen, die zijn toch wel wat minder, passagier valt nog mee, maar bestuurdersstoel zit toch wel wat minder.
Dashboard komt nog wel, ik heb hem nu wat vast geplakt zodat hij er recht in zit. Mocht ik geen vervanging kunnen vinden dan ga ik met glasfiber aan de gang om hem nog weer heel te maken.
De schakelstang vliegt ook steeds los van het schakelmechanisme, 1 bolletje is behoorlijk uitgesleten. Ik heb het nu maar even vastgemaakt met tiewraps zodat het in ieder geval blijft hangen en ik kan blijven schakelen, maar is wel irritant natuurlijk :-)
Aandrijfas moet er ook snel onderweg. Komende week even op jacht naar de onderdelen, kan ik die schakelstokjes nog via de dealer krijgen?
De aandrijfas moet ik nog even zien, of via een sloop, of een nieuwe via de automaterialenhandel. Iemand nog een tip hiervoor in de buurt van Enschede??
De voorstoelen wil ik zeker ook nog vervangen, die zijn toch wel wat minder, passagier valt nog mee, maar bestuurdersstoel zit toch wel wat minder.
Dashboard komt nog wel, ik heb hem nu wat vast geplakt zodat hij er recht in zit. Mocht ik geen vervanging kunnen vinden dan ga ik met glasfiber aan de gang om hem nog weer heel te maken.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
lieve schatten, die staan in zijn openingspostbenny666 wrote:Ik ook!! Zeer beniewdDLS wrote:Ik ben wel benieuwd naar de foto's van deze
Aandrijfasjes kan je nog altijd beter nieuw kopen. 2de handse gaan altijd weer snel weer stuk... Zonde van de moeite die je moet doen om ze te vervangen. Uiteindelijk zijn nieuwe goedkoper
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX driver
- Posts: 34
- Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
- Location: Enschede
- Contact:
Ik heb hem nu stationair wat beter afgeregeld, hij loopt een stuk rustiger en hopelijk ook zuiniger!
Ik ben bezig met de sierstrippen, bij 1 deur zat hij vastgekit met gewoon huishoudkit, maar viel er weer af, ik overweeg nu ze allemaal eraf te halen of weer vast te kitten, nog even over nadenken.
Verder gisteren een nieuw stangetje gemonteerd voor het schakelen, nu schakelt hij ook weer perfect en ik krijg vandaag als het goed is een nieuwe aandrijfas binnen, dus vandaag of morgen erop zetten en dan nog flink poetsen aan de auto.
Zaterdag proberen een dashboard in z'n geheel uit een sloop AX te krijgen, dan eerst flink oppoetsen voordat ik hem ga monteren.
Ik ben bezig met de sierstrippen, bij 1 deur zat hij vastgekit met gewoon huishoudkit, maar viel er weer af, ik overweeg nu ze allemaal eraf te halen of weer vast te kitten, nog even over nadenken.
Verder gisteren een nieuw stangetje gemonteerd voor het schakelen, nu schakelt hij ook weer perfect en ik krijg vandaag als het goed is een nieuwe aandrijfas binnen, dus vandaag of morgen erop zetten en dan nog flink poetsen aan de auto.
Zaterdag proberen een dashboard in z'n geheel uit een sloop AX te krijgen, dan eerst flink oppoetsen voordat ik hem ga monteren.
-
- AX driver
- Posts: 34
- Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
- Location: Enschede
- Contact:
-
- AX driver
- Posts: 34
- Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
- Location: Enschede
- Contact:
Als het origineel is dan gaan ze er weer op!
Vanavond de aandrijfas vervangen, man wat een verbetering! Ik kon met m'n handen de speling heel goed voelen op de oude as, ding was echt compleet op!
Nu nog een ander dashboard en misschien wat andere stoelen, klein plekje lassen, auto verder helemaal nog tectyleren en hij is weer klaar!
Vanavond de aandrijfas vervangen, man wat een verbetering! Ik kon met m'n handen de speling heel goed voelen op de oude as, ding was echt compleet op!
Nu nog een ander dashboard en misschien wat andere stoelen, klein plekje lassen, auto verder helemaal nog tectyleren en hij is weer klaar!
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
had je ze er al afgehald dan?Flying Duckman wrote:Als het origineel is dan gaan ze er weer op!
succes met terugplaaken, als ze febrieksaf er opzitten dan laten ze onder normale omstandigheden nooit meer los maar als je ze er later op gaat plakken dan bliven ze loslaten...
Op de AX van me ouders zit het niet febrieksaf en dat zit voor geen meter meer terwijl het op de achterdeuren nog supe zit want die komen beide uit een TRE die het febrieksaf wel had...
-
- AX driver
- Posts: 34
- Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
- Location: Enschede
- Contact:
:-) Ik heb wel een tijdje gezocht inderdaad
Alleen van de bestuurdersdeur is het eraf, de rest zit nog vast, er zit een andere kleur deur in, dus ik denk dat hij origineel er niet op zat. Hij was vastgekit, ik wil dit eerst even schoon maken en dan even goed plakband vinden om hem er weer goed en netjes op te plakken.
Alleen van de bestuurdersdeur is het eraf, de rest zit nog vast, er zit een andere kleur deur in, dus ik denk dat hij origineel er niet op zat. Hij was vastgekit, ik wil dit eerst even schoon maken en dan even goed plakband vinden om hem er weer goed en netjes op te plakken.