Coen aka B_iks - 205 1.6 Gti Motor-uitbouw
Moderator: webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Dit was ook een van de weinige matten die wij gezien hebben die er nog zo gaaf uitzag, soms moet je een beetje geluk hebben en vooral geduldB_iks wrote:@Henk: Wat een prachtwerk! Zo'n GT-mat moet ik nu ook hebben . Opvallend genoeg was dat een van de weinige dingen die ontbrak in de sloop-GT die ik vandaag onder handen heb genomen.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Op zoek naar een geschikte (non-GT)-versnellingsbak eindelijk eentje gevonden; enig punt is dat er nog een ax aan vast zat .
Een 14 TGS! Twee vliegen in een klap voor mij, want de voorwielophanging wil ik ook overzetten op mijn 1100 Mistral. Het is dat de koppakking aardig lekt en de auto ooit een kusje heeft gehad aan de voorzijde, anders was het nog interessant geweest om deze te reden. Nu kijkt-ie een beetje zuur en is er kleurverschil. Ik vind het altijd zonde om een auto naar de sloop te brengen, maar soms is het de beste oplossing .
Ik zal binnenkort eens een fotoshoot doen met de 1100 Mistral, want dat is toch een heerlijk karretje. Ik heb inmiddels besloten om de verbouwing (interieur is inmiddels al GT) onderhuids te laten. Van buiten dus gewoon een Mistral, alleen mist deze de kenmerkende stickers aan de onderzijde van de deuren. Heeft/weet iemand zo'n setje liggen?
Een 14 TGS! Twee vliegen in een klap voor mij, want de voorwielophanging wil ik ook overzetten op mijn 1100 Mistral. Het is dat de koppakking aardig lekt en de auto ooit een kusje heeft gehad aan de voorzijde, anders was het nog interessant geweest om deze te reden. Nu kijkt-ie een beetje zuur en is er kleurverschil. Ik vind het altijd zonde om een auto naar de sloop te brengen, maar soms is het de beste oplossing .
Ik zal binnenkort eens een fotoshoot doen met de 1100 Mistral, want dat is toch een heerlijk karretje. Ik heb inmiddels besloten om de verbouwing (interieur is inmiddels al GT) onderhuids te laten. Van buiten dus gewoon een Mistral, alleen mist deze de kenmerkende stickers aan de onderzijde van de deuren. Heeft/weet iemand zo'n setje liggen?
De afgelopen dagen in alle rust de TGS-bak ingebouwd in de Mistral, wat een genot!!!! Een behoorlijk klusje, maar het scheelt aanzienlijk in toerental op de snelweg en dus echt de moeite waard. Ik ben benieuwd in hoeverre dit het verbruik gaat beinvloeden. Al moet ik er wel even aan wennen dat ik nu nog een extra versnelling heb, maar dat komt vast goed .
Verder maar meteen de schutbord-isolatie geinstalleerd, dat scheelt ook weer een beetje in de decibels.
Leuk is verder dat je je auto steeds beter leert kennen. Zo wist al dat de radiateur lekte, maar nu ik er veel tijd onder gelegen heb, zag ik ook dat kvs weglekt aan de onderste aansluiting van het plastic koppelstuk waarmee de slangen het waterpomphuis gaan.
Ik vroeg mij nu of iemand weet hoe dat plastic ding in het waterpomp huis zit, met een rubber ring of vloeibare pakking? In mijn donorblok zit daar niets tussen, maar dat kan ik me niet voorstellen.
O ja, eindelijk een type I-kap gescoord!
Verder maar meteen de schutbord-isolatie geinstalleerd, dat scheelt ook weer een beetje in de decibels.
Leuk is verder dat je je auto steeds beter leert kennen. Zo wist al dat de radiateur lekte, maar nu ik er veel tijd onder gelegen heb, zag ik ook dat kvs weglekt aan de onderste aansluiting van het plastic koppelstuk waarmee de slangen het waterpomphuis gaan.
Ik vroeg mij nu of iemand weet hoe dat plastic ding in het waterpomp huis zit, met een rubber ring of vloeibare pakking? In mijn donorblok zit daar niets tussen, maar dat kan ik me niet voorstellen.
O ja, eindelijk een type I-kap gescoord!
Afgelopen week weer een klein feestje gevierd. De Mistral-striping waar ik zolang naar op zoek was om de mijne van buiten echt af te maken heb ik eindelijk gevonden. Sterker nog: ik heb nu bijna 3 setjes:
Het gaat om alle stickers, achterklepplaatje en officiele dealer aanbrenginstructie! Nu nog even wachten tot het warmer wordt voor het aanbrengen.......
Verder gister ook nog even olie ververst, nieuw luchtfilter geplaatst en de oliepeilsensor eindelijk in het carter geschroefd. Nu werken alle meters op mijn dashboard .
Het gaat om alle stickers, achterklepplaatje en officiele dealer aanbrenginstructie! Nu nog even wachten tot het warmer wordt voor het aanbrengen.......
Verder gister ook nog even olie ververst, nieuw luchtfilter geplaatst en de oliepeilsensor eindelijk in het carter geschroefd. Nu werken alle meters op mijn dashboard .
gaaf, waar heb je dat nu vandaan getoverd
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Cool man! Erg gaaf dat je zo'n setje hebt weten te binnen te krijgen.
Ben erg benieuwd naar het resultaat.
Was trouwens erg leuk om je Mistral gezien te hebben op de meeting in Heusden. Voordat ik je sprak had ik de Mistral al zien staan, en gezien dat ie niet "helemaal" meer origineel was
Ben erg benieuwd naar het resultaat.
Was trouwens erg leuk om je Mistral gezien te hebben op de meeting in Heusden. Voordat ik je sprak had ik de Mistral al zien staan, en gezien dat ie niet "helemaal" meer origineel was
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Ik kocht de auto met een behoorlijk versleten interieur en gesmolten draadboom achter het dash, dus maar meteen wat anders aangeschaft. Aanvankelijk wilde ik de buitenkant ook aanpakken, maar ik vind een Mistral inmiddels zo leuk dat ik buitenkant gewoon origineel houd.
Als het warmer wordt gaat er een poetsmachine op, alle randjes worden gereinigd, type I-kap erop, striping plaatsen en dan staat de auto er van buiten weer precies zo bij als 18 jaar geleden . Z'n koetsje is opmerkelijk deukvrij gebleven de afgelopen 215.000 km.
Als het warmer wordt gaat er een poetsmachine op, alle randjes worden gereinigd, type I-kap erop, striping plaatsen en dan staat de auto er van buiten weer precies zo bij als 18 jaar geleden . Z'n koetsje is opmerkelijk deukvrij gebleven de afgelopen 215.000 km.
Vandaag mijn Ax Mistral z'n originele striping (terug)gegeven, het was lang zoeken, maar toch een setje weten te vinden.
Het staat wel ontzettend vrolijk en hoort ook bij deze uitvoering, je ziet 'm steeds minder. Ook nog even flink gewassen, gepolijst, gecleanerd en gewaxt en het resultaat mocht er zijn:
Het staat wel ontzettend vrolijk en hoort ook bij deze uitvoering, je ziet 'm steeds minder. Ook nog even flink gewassen, gepolijst, gecleanerd en gewaxt en het resultaat mocht er zijn:
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Ziet er weer heel netjes en orgineel uit.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Zo, wat een snelle reacties zo laat. In het echt is ie nog mooier dan op de wat wazige foto's. De stickers plakten nog prima, alleen afwachten hoe het zich houdt. De puntjes wilden nog wel eens terugkrullen, maar door flink eroverheen te strijken, lijkt het goed te zitten nu. Ik denk dat het wel goed komt op de langere termijn.
Volgende week is de ax er uiteraard bij, we moeten het ax-quotum een beetje op peil houden!
Volgende week is de ax er uiteraard bij, we moeten het ax-quotum een beetje op peil houden!
Dan had ik beter gewacht tot een meeting . Ik had het nooit eerder gedaan, maar is niet bepaald meegevallen. Als je heel dichtbij kijkt, zie je wel wat bubbles zitten. De grotere heb ik met een speld doorprikt en weggestreken. Verder wilden de punten ook wel een beetje opkrullen, maar ik zag dat het nu na toch al wat ritjes door de stromende regen keurig is blijven zitten. Ik ben tevreden en als het er alsnog af zou gaan, heb ik nog een setje.
Nu even minder goed nieuws. De auto moet op 8 juni weer gekeurd zijn, dus ik had 'm voor een voorkeuring (incl. verdere technische controle) weggebracht.
Ik had een vermoeden dat de remmerij wel eens probleem kon vormen, maar toch goede hoop dat de auto er wel doorheen zou komen. Niet dus, de lijst met aandachtspunten is lang (staan ook dingetjes op als het ontbreken van het motorkapstangetje)
Even een overzichtje van de headlines:
- Remleidingen achter (links en rechts) te zwaar aangetast
- Stuurkogels links en rechts te veel speling
- Afdichting uitlaatklem, demper matig
- Remklauwen lopen aan, blokken dun
- Scheurtjes in benzineslang
- Draagarmrubbers zeer matig
- Olielekkage Krukaskeerring
Nog een paar lullige dingetjes, die zo gefixt zijn. Met name de remleidingen en stuurkogels zijn een zware domper. Weet iemand wat dat zou kunnen kosten als je het zelf doet?
Ik ben benieuwd.
Ik had een vermoeden dat de remmerij wel eens probleem kon vormen, maar toch goede hoop dat de auto er wel doorheen zou komen. Niet dus, de lijst met aandachtspunten is lang (staan ook dingetjes op als het ontbreken van het motorkapstangetje)
Even een overzichtje van de headlines:
- Remleidingen achter (links en rechts) te zwaar aangetast
- Stuurkogels links en rechts te veel speling
- Afdichting uitlaatklem, demper matig
- Remklauwen lopen aan, blokken dun
- Scheurtjes in benzineslang
- Draagarmrubbers zeer matig
- Olielekkage Krukaskeerring
Nog een paar lullige dingetjes, die zo gefixt zijn. Met name de remleidingen en stuurkogels zijn een zware domper. Weet iemand wat dat zou kunnen kosten als je het zelf doet?
Ik ben benieuwd.