Marthijn Akkermans --> Ax GT `92 Musketier(tje)
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Heeey Das idd voor mij ook een bekende. Ik heb de motor +- 1 jaar geleden volledig opnieuw gebouwd. Koppeling was toen niet nieuw, maar wel goed, vorige eigenaar heeft hem erg snel opgestookt vindt ik.
Als je meer informatie over het 1 of ander wilt hebben, moet je even in mijn topic kijken. Staan onwijs veel foto's van deze wagen.
Als je meer informatie over het 1 of ander wilt hebben, moet je even in mijn topic kijken. Staan onwijs veel foto's van deze wagen.
Freude am Fahren.
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 44
- Joined: MonMar24, 2008 3:36:27 PM
- Location: Schildwolde
- Contact:
Oke ... top manarnie wrote:Heeey Das idd voor mij ook een bekende. Ik heb de motor +- 1 jaar geleden volledig opnieuw gebouwd. Koppeling was toen niet nieuw, maar wel goed, vorige eigenaar heeft hem erg snel opgestookt vindt ik.
Als je meer informatie over het 1 of ander wilt hebben, moet je even in mijn topic kijken. Staan onwijs veel foto's van deze wagen.
[img]http://i60.photobucket.com/albums/h40/M ... 010027.jpg[/img]
[img]http://i60.photobucket.com/albums/h40/M ... 010090.jpg[/img]
Alleen ziet het er onder de kap er niet mee zo uit
Ik bedoel wat jij begrijpt.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Zonde hoor, want die motor was vanaf de krukas helemaal nieuw... Was uiteraard ook voor het eerst dat ik zoiets deed, maar bij mij liep hij erg goed en had geen olieverbruik meer.Marthijn wrote:Oke ... top manarnie wrote:Heeey Das idd voor mij ook een bekende. Ik heb de motor +- 1 jaar geleden volledig opnieuw gebouwd. Koppeling was toen niet nieuw, maar wel goed, vorige eigenaar heeft hem erg snel opgestookt vindt ik.
Als je meer informatie over het 1 of ander wilt hebben, moet je even in mijn topic kijken. Staan onwijs veel foto's van deze wagen.
[img]http://i60.photobucket.com/albums/h40/M ... 010027.jpg[/img]
[img]http://i60.photobucket.com/albums/h40/M ... 010090.jpg[/img]
Alleen ziet het er onder de kap er niet mee zo uit
Freude am Fahren.
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 44
- Joined: MonMar24, 2008 3:36:27 PM
- Location: Schildwolde
- Contact:
Oke ...arnie wrote:Dit was die motor ooit :Marthijn wrote:Loopt primaarnie wrote:De motor loopt dus nog steeds goed? *geeft zichzelf schouderklopje*
Je hebt het hele blok uit elkaar gehad zeg maar
Is er verder motorisch nog wat mee gedaan ... behalve de spruitsuk en de filter? Heeft behoorlijk wat trek krachtjes
Ik bedoel wat jij begrijpt.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Dat hele geval bedoel je, of een bepaald gedeelte van dit onderdeel?raoel wrote:even interesse, want ik probeer alles te leren
wat doet dat onderdeel?
Het hele geval is je versnellingsbak, links zie je het gat voor de aandrijfas naar de passagierskant.
De uitstekende as in het midden zit je koppeling aan, dat ronde ding om de as is je druklager.
Veel meer valt dr niet te zien op deze foto
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Blij dat de AX weer in goede handen gekomen is.
Kwa tuning niks gedaan behalve inlaat en uitlaat. Voor de rest is alles vernieuwd van krukasschalen tot klepsealtjes... Motor is (was) echt helemaal nieuw en liep bij mij als een zonnetje.
Volgens de vorige eigenaar had hij wat aan het injectie-systeem gedaan doormiddel van een Saxo 1.6 ecu ofzo... Geen idee wat daar van waar was.
Kwa tuning niks gedaan behalve inlaat en uitlaat. Voor de rest is alles vernieuwd van krukasschalen tot klepsealtjes... Motor is (was) echt helemaal nieuw en liep bij mij als een zonnetje.
Volgens de vorige eigenaar had hij wat aan het injectie-systeem gedaan doormiddel van een Saxo 1.6 ecu ofzo... Geen idee wat daar van waar was.
Freude am Fahren.
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 44
- Joined: MonMar24, 2008 3:36:27 PM
- Location: Schildwolde
- Contact:
Het orginele injectie systeem zit er gewoon in dus dat is niet zo. En is het niet zo dat als je er een 1.6 systeem in doet dat hij dan verzuipt. Dan krijgt het blok veel te veel brandstof en loopt de auto niet goed.arnie wrote: Volgens de vorige eigenaar had hij wat aan het injectie-systeem gedaan doormiddel van een Saxo 1.6 ecu ofzo... Geen idee wat daar van waar was.
De co meting bij a.p.k. klopt dan ook niet meer. De lambdasonde moet teveel werken om hem af te knijpen en zal dan ook niet lukken dan is co te hoog. Boven de 0,5%.
Het monopoint injectiehuis van de 1.4 en de 1.6 is gelijk,maar de nozzel van de 1.6 heeft een grotere doorlaat.
Ik bedoel wat jij begrijpt.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 44
- Joined: MonMar24, 2008 3:36:27 PM
- Location: Schildwolde
- Contact:
Kleine update
Heb de morette`s er uit gehaald en de orginele koplampen er in gezet. De units van de morette`s begonnen te roesten dus daar maar eerst nieuwen voor bestellen. Ook die rare rondjes die op de mistlampen gespoten waren er maar afgehaald.
Resultaat?? Nog niet eens zo verkeerd
Gewoon een strak autotje
En over de ruimta valt nog niet te klagen
Kofferbakje vol hijsbanden
Heb de morette`s er uit gehaald en de orginele koplampen er in gezet. De units van de morette`s begonnen te roesten dus daar maar eerst nieuwen voor bestellen. Ook die rare rondjes die op de mistlampen gespoten waren er maar afgehaald.
Resultaat?? Nog niet eens zo verkeerd
Gewoon een strak autotje
En over de ruimta valt nog niet te klagen
Kofferbakje vol hijsbanden
Ik bedoel wat jij begrijpt.