Gompy

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

gompy58
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: TueMar18, 2008 10:11:37 PM

Post by gompy58 »

Browny wrote:de advertentie is van marktplaats, heb je hem gekocht??
Yep, ...

Het was een wat natte bevalling.. heel even zoeken en toen was het opeens SPLASH.... dokter J.Y. gaf zijn goedkeuring na het nodige voelwerk met de vingertjes. :wink: We vonden hier en daar nog wel een paar dingetjes die ff de aandacht moeten hebben. Een plekje achter de koplamp, een cm of 20 daarachter dus zit een richeltje waar ff de boel moet worden ontroest en in de verf moet komen. ongveer 3cm2

Dan moeten ff de kleprubbers bekeken worden. In d ekofferbak was de boel niet 100% droog in de hoeken. Waar dat vandana komtr moet ik nog uitzoeken.

Het gaat iig als de brandweer. Knalt goed in de toeren. Remt goed en RECHT en..... geen rammeltje te horen, helemaal NIKS!

Plannen? Ja, Pilot xenon erin, ws andere speakers. Zit een amp met mooie alpine bij. De mistalmpen waren slecht maar hebben er NIEUWE, ori, gele bij gekregen. Ws komt er ook koni geel rondom.

en wat de AB betreft, die is van infrarood al omgebouwt naar radiografisch... dus niks richten...

We zijn iig gastvrij en vol vertrouwen ontvangen, hebben samen eerst de zwarte bekeken en toen niet meer naar de rode GT omgekeken die er overigens ook netjes uit ziet hoor. We kregen de sleutels mee met de melding, komt wel goed, ik zie jullie wel terug komen.

Bij terug komst konden we ook rustig even buiten overleggen wat we ervan vonden. Toen we zaken wilden gaan doen gingen we naar Tonny binnen. Ik moet zeggen, het is prettig zaken doen daar in Friesland! lunch gekregen en koffie. :)

Enige dat hij eruit haalde waren de rode rally riemen, maar dat was prima.
De prijs kwamen we best vlot uit. De auto is gewoon goed en dan moet je niet gaan mierenneuken. Tonny snapte ook dat er altijd iets of moet van de vraagprijs dus we kwmane elkaar ergens halverwege tegen.

Rest mij nog te zeggen dat de dame voor wie de auto een kadootje was, helemaal dol blij werd bij het aanblik van de AX

Ik citeer; " KIIKUH MAN, VET GAAF KOEL owowowowowo wattistiemooiengaafenvetenkoelmanenzostoerzwartenenenenenenenene.."

keuze was dus wel goed :lol:

kortom

De nieuwe telg in de Xerie;

Image
Dit is het moment dat een peukje opgestoken gaat worden.. een dikke grijnzzz op het gezicht staat.. en de gedachte vanuit de XM leesbaar is.... JAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Image
Mooie passend ensemble van Saxo wheel in black chroom. matchend met de dakstrips 8)

Image
Er is al een rode in de familie. Nog een rode zou alleen maar verwaring geven 's-morgens als je je vervoer voor die dag moet bepalen... Een zwarte dus.. De rode is daarnaast een GT...en de zwarte een GTi . Soms is kiezen helemaal niet moeilijk hoor!


Image
Ze was al lid...

Image
en ze is snel...

Image

Had ik al gezegt dat de ax snel is ???


Image

Maar even orde op zaken gezet he...

Alles moet zogenaamd maar kunnen vandaag de dag, maar..... Ordnung muss sein! 8) :lol:

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Gefeliciteerd!
Tijd voor een wie is wie zou ik zeggen.
Ik lees al een mooie openingspost ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

beetje vreemde tekst ook al lid.
Zie nergens axclub stickers.

PS vul je de wie is wie aan nu ik hem "gemaakt"heb
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Welkom

Post by MrBBQ »

Welkom bij de club, nog een zetje stickers er (www.axclub.net) erop:lol:

Gr Mr Dean 8)
Last edited by MrBBQ on SunMar23, 2008 10:16:37 PM, edited 1 time in total.
Saxo style is sexy style....

gompy58
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: TueMar18, 2008 10:11:37 PM

Post by gompy58 »

ik zal er van de week ff voor gaan zitten :wink:

De opmerking "al lid"slaat op citrosport...

heb inmiddels een lidmaatschap voor...

citrosport
citroenforum
xm club

:?

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

welkom!

ja, en meer foto's van details enzo is altijd fijn, het verhaal is goed ;-)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

gompy58 wrote: heb inmiddels een lidmaatschap voor...

citrosport
citroenforum
xm club
zowee, spaar je die lidmaatschappen,
dan mogen we je zowiezo blijmaken met het feit dat de lidmaatschap/aanmelding bij de axclub voor dusver nog steeds gratis is :D .

welkom bij de club, een zeer gave ax ! kwijl, zorg hier goed voor, en gaat hij ook het circuit op met de nieuwe bestuurd(st)er :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

gompy58
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: TueMar18, 2008 10:11:37 PM

Post by gompy58 »

het circuit op...

mmmm :?

ik acht het niet onmogelijk inderdaad dat er een wagentje achter de xm komt met de ax erop en de zx erachter.... 8)

:lol:

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Hé dat had ik nog niet meegekregen!
Gefeliciteerd met de aankoop.

Moet je héél hard je best doen hè Michiel..., om dat bij te houden.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

gompy58
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: TueMar18, 2008 10:11:37 PM

Post by gompy58 »

nou nou, hard mijn best doen... 8) laten we zeggen dat ik niet moet zitten te slapen want anders is er zo een gat geslagen dat ik eerst moet dicht rijden. Ik moet overigens wel toegeven dat het hoewel wel vlot/hard gaat, ik in de xm toch meer een duw in de rug krijg als de xm begint te sleuren. Dat mis ik toch een klein beetje in de ax. :oops:

Zo vanavond even het 3 spaakstuur vervangen door een leren exemplaar uit een zx 16v. als je eenmaal een leer stuur gewend bent wil je echt nooit meer anders. Het is wel een exemplaar met een rode bies. op zich prima maar misschien dat als ik er nog eens een compleet zwarte tegen kom dat die erin gaat.

Vervolgens even de mistlichten vervangen. 1 was lek en dus beslagen en de ander had een flink gebroken glas. Bij aankoop hebben we er echter een nagelnieuw origineel setje bij gekregen met een gele spiegel. Die bevallen met veel beter.
Ik heb overigens de indruk dat de gele exemplaren verstralers zijn en de witte, mislichten waren. Ook dat vind ik wel een verbetering overigens. Als je die verstralers aanzet krijg je er ook een bak licht bij.

Vandaag is de papier handel van de verzekering binnen gekomen. De ax is op all-risk basis verzekerd bij Citro Klassiek. Kost alles bij elkaar nog geen 300-350 per jaar. Volgende week komt een taxateur langs en dan word de definitieve verzekerde waarde bepaald.

Verder kijken we nog even naar de volgende plannen;
- zó'n stutbar boven en eventueel onder.
- rondom dus gele koni's
- het gladmaken en spuiten in zwart van de bumpers en verbreders.
- audio. Das wel een lastige trouwens.
- pilot xenon set erin
- goed uitlijnen. Er is nu bewust een to spoor gekozen. dat is misschien handy voor het circuit maar op de openbare weg hebben we liever gewone sporing.
- setje slotbouten

Wil je de speakers in de voordeuren kwijt dan moet je de flessenruimte opofferen :? Aan de andere kant, als je dat niet doet heb je alleen de speakers achterin... we zien wel.

Wagen gaat ook volgende week even voor een "nul" beurt de brug op. Dan word de onderkant kritisch bekeken en bestaande manco;s wordne gelijk aangepakt.
Ook ff verse olie erin, hoewel dat niet direct hoeft, evenals vonkenstaafjes. en multiriem.

Achterlicht links moet ook ff bekeken worden. Die brand wat zwakker en bij gebruik van knipperlicht zie je dat het niet helemaal klopt. Zal wel massaprobleempke zijn.

Sommige dingen hoeven niet direct maar het zijn de kosten niet en ach... het kan geen kwaad.

een paar vraagjes...

welke olie kan er het beste in? half of volsyntheet?
welke vonkenstaven zijn het beste?

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Gefeliciteerd met je aankoop en natuurlijk veel plezier ervan!! :)
Image

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Leuke GTI.
Kvind vooral de velgen erg mooi staan.

gompy58
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: TueMar18, 2008 10:11:37 PM

Post by gompy58 »

zooooo,


eigelijk, :oops: :oops:

vanaaf voor het eerst ff echt een stukje met de ax gettetterd... :oops:

Waar in ieder geval ff rap wat aan moet gebeuren is het volgende...

de to sporing moet eruit. Het maakt de ax behoorlijk nerveus op de openbare weg.

Dan ff een paar vraagkes;

is er een bekende manier om de schakelwegen een stuk in te korten ? Je legt met de pook enorme afstanden af en dat moet een stuk korter. Op die manier hooop ik ook meer gevoel mnetde bak te krijgen. Zo mooi als m'n eerste auto, een civic auit 85 zal het niet worden, maar beter moet het wel.

dan eens ff kijken hoe ik de enorme dode hoek ga oplossen. De spiegel kan niet verder naar buiten dus ws komt het neer op die speciale dode hoek opkleef dingen.

dan hebben we nog de armsteun. is er een beklend model dat er zo inkan ?


en tot slot...

als je in de kofferbak kijkt, is het recht in de hoek nat.... Is dat een bekende plek? is daar een bekende oplossing voor?

saxodriver85
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 78
Joined: ThuMar29, 2007 7:49:55 PM
Location: Tiel

Post by saxodriver85 »

gompy58 wrote:
en tot slot...

als je in de kofferbak kijkt, is het recht in de hoek nat.... Is dat een bekende plek? is daar een bekende oplossing voor?
check de rubbers van de achterlichten even ;)
Greetzz

saxo 1.6 8v vtr

Binnen ben ik niet normaal, want ik ben buitengewoon.

gompy58
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: TueMar18, 2008 10:11:37 PM

Post by gompy58 »

ga ik sowieso dan ff doen. ik moety wel zeggen dat het meer boven de wielkast zit van het achterwiel dan in de hoek van het achterlicht.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Dat is bij de AX ook heel vaak een uitgedroogd rubber van een klapraampje.
Even invetten met vaseline wil vaak al enorm helpen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

gompy58 wrote: is er een bekende manier om de schakelwegen een stuk in te korten ? Je legt met de pook enorme afstanden af en dat moet een stuk korter. Op die manier hooop ik ook meer gevoel mnetde bak te krijgen. Zo mooi als m'n eerste auto, een civic auit 85 zal het niet worden, maar beter moet het wel.
Er bestaat wel een zgn. "quickshifter", daar kan onze grote belgische vriend SpeederDD je alles over vertellen.
Dat maakt het schakelen korter, of het ook prettiger wordt weet ik niet.

Image
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

gompy58
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: TueMar18, 2008 10:11:37 PM

Post by gompy58 »

thnx Collin,

Ik ga er even achter, ziet er goed uit namelijk. Op de een of andere manier overigens had ik iets met stangetjes verwacht. Door die in te korten oid :?


oh ja, nog een leuke horen? ik blijf nu in soepel steken schijnt het volgens de Lexia... Die hadden ze nog nooit meegemaakt :lol:

gompy58
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: TueMar18, 2008 10:11:37 PM

Post by gompy58 »

updatje...

De ax gaat komende week ff onderhanden worden genomen 8) De boel is inmiddels door de huismonteur op de brug bekeken en die was erg te spreken. ( credits voor Tonny )

Ik heb inmiddels gele koni's besteld om rondom te monteren. Tevens 2 Eibach 40mm veren voor de voorkant.

Op dit moment hangt de AX voorover en eigelijk tever. In Hilversum barst het van de drempels en dat gaat vandaga of morgen verkeerd. De wagen zou volgens Tonny een cm of 6 lager liggen voor tov standaard. Ik heb dus Eibach 40 mm genomen ( andere kon ik niet vinden) die de boel dus 2 cm gaan liften.

De boel zal dan ws ook horizontaler uit gaan komen. Tevens nemen we in 1 keer de motor mee. Riemen gaan vervangen worden, spanrollen en waterpomp Dan is dat gewoon gedaan, klaar.

Dan nog even neutraal uitlijnen en die fase is ook achter de rug. Dan kan het wagentje redelijk safe naar Normandie toe...

dat was um weer 8)

gompy58
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: TueMar18, 2008 10:11:37 PM

Post by gompy58 »

Okay, de eibachs leveren een probleem op. Die dingen zijn nauweliks te krijgen en zoudne gemaakt moeten worden :shock:

Weet iemand een alternatief? de ax staat nu ongeveer 6-7 cm lager dan normaal en dat moet eigelijk 4 cm worden. Kortom ik heb ze nodig van 40mm.

HELP :?


kleine update...

krijg net telefoon van iemand die stelt dat EIbach GEEN verlagingsveren voor een AX GTI zou leveren... en al helemaal geen 40mm

Hij noemt merwede veren als alternatief ???

Post Reply