Woutervanderlaan (1.6i '00 Rover 25 + AX-gemis)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

En ik heb een nieuwe koppeling! Compleet vervangen voor 300 euries, netjes toch??

Ze rijdt heerlijk! Nog nooit zo'n soepele koppeling gehad..

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

gefeliciteerd!

Veel plezier ermee!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Nette prijs hoor! Wel fijn dat je ook wat merkt ervan als je zoveel centjes uitgeeft!

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

Ja, echt waar voor mn geld...

Tom, die de koppeling heeft vervangen, zei dat de koppeling zo ver heen was dat een aantal van de veren gebroken waren... oops..

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

hoe merk je dat je koppeling ver op is als ie nog niet slipt en niet schokt oid? Ik vind dat mn koppeling weinig "vlees" heeft, dus dat er pas bijna helemaal bovenaan in de slag wat gebeurd, is dat een teken van slijtage of hebben meer axen dat?

ps met bovenin de slag bedoel ik niet dat het pedaal afgesteld moet worden, maar dat de auto pas koppelt vrij kort voordat het hele pedaal weer in de eindpositie/rustpositie staat. (is dat begrijpelijk? :wink: )

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

Klinkt erg begrijpelijk... Mijn AX pakte de koppeling ook altijd heel erg laat, pas op de helft kreeg ie pas contact. Volgens mij is dat geen probleem, ik heb er nooit last van gehad en je went er wel aan. Misschien is dat wel een teken dat ie gaat slijten, maar dat weet ik verder niet.

Maar waarom mijn koppeling is vervangen is omdat ie klak-klak deed bij het opkomen en indrukken koppelingspedaal. Dus vrij verrot.. Nu ie vervangen is en de koppeling geheel nieuw is, pakt ie m gelijk, zodra het pedaal opkomt maakt ie contact. Ook even wennen trouwens..

Maar voorlopig zou ik me nog geen zorgen maken..

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

Vorige week m'n AX heerlijk gepoetst en daarna een paar fotos gemaakt in haven van Wijk.. Wat glimt ze mooi he?

Image

Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Netjes!

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

Even een vraagje;

ik wil een paar stickers op de achterzijde verwijderen, wat is de beste manier om dit te doen? Ze zijn eraf te peuteren, maar er blijft nog stickerspul achter. Is stickerverwijderaar te heftig voor de lak?

Thanks voor de reacties...

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Woutervanderlaan wrote:Even een vraagje;

ik wil een paar stickers op de achterzijde verwijderen, wat is de beste manier om dit te doen? Ze zijn eraf te peuteren, maar er blijft nog stickerspul achter. Is stickerverwijderaar te heftig voor de lak?

Thanks voor de reacties...


Wasbenzine nadat je ze dr afgepulkt hebt zou voldoende moeten zijn om de restanten eraf te krijgen, het kan ook verder geen kwaad voor je lak. Zolang je geen thinner/verdunning gebruikt gaat het wel goed.

Eventueel kan je nadien nog de boel een beetje oppoetsen met wat cleaner mocht je nog kunnen blijven zien waar de stickers gezeten hebben.

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Re: Woutervanderlaan (1.1i '95 Volcane)

Post by Woutervanderlaan »

Stickers zijn er redelijk vanaf; thanks voor de tips!

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

Even een update;

vorige week samen met een vriend van me een BMW 316i gekocht uit 1991. Ding heeft twee jaar stil gestaan en we hebben hem opgehaald van een autobedrijf. Wel grappig, de auto was van een klant van het autobedrijf, kon rekeningen niet betalen en heeft besloten de auto dan maar te laten staan. Natuurlijk wat tijd overheen gegaan voordat dat allemaal geregeld is en de BMW heeft een beetje weg staan rotten.

Zonde natuurlijk en voor een mooie prijs hebben we m meegenomen.. Vanmiddag (tussen de buien door!) de remmen losgemaakt, natuurlijk helemaal vastgeroest. En zijn nog wel een hoop dingen die we moeten doen, zo mist de fan, uitlaat is weggerot, rotte luchtslangen en het missen van de ruiterwissermechaniek. Maar; banden zijn zo goed als nieuw, prima remmen (nu ze los zijn), de motor loopt boven verwachting en hij heeft geen schade. Wat vinden jullie ervan?

Even wat fotos om jullie een indruk te geven:

Image
Last edited by Woutervanderlaan on TueJul21, 2009 10:31:00 AM, edited 2 times in total.

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

Oh ja,

vergeten te posten; mijn eigen schijven heb ik vervangen voor brembo max met TRW blokjes. Remt stukken beter, vooral bij hogere snelheden remmen geeft een veel meer solide en veiliger gevoel!

Ook ff een plaatje erbij...

Oud&nieuw:
Image

En daar is ie erop gekomen:
Image

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Gefeliciteerd met je....

Post by MrBBQ »

Hallo,

gefeliciteerd met je verjaardag !

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Re: Gefeliciteerd met je....

Post by Woutervanderlaan »

mr dean wrote:Hallo,

gefeliciteerd met je verjaardag !

Gr Mr Dean 8)
Thanks! Nu 24 jaartjes jong!

Willy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 139
Joined: WedApr18, 2007 4:55:18 PM
Location: Pingjum

Post by Willy »

Gefeliteerd met je verjaardag.

Lees nu net iets herkenbaars op de eerste pagina. :lol:

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

Willy wrote:Gefeliteerd met je verjaardag.

Lees nu net iets herkenbaars op de eerste pagina. :lol:
Dank je!

Ga je de spoiler eraf halen?

Willy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 139
Joined: WedApr18, 2007 4:55:18 PM
Location: Pingjum

Re: Woutervanderlaan (1.6i '00 Rover 25 + AX-gemis)

Post by Willy »

Nee er komt juist een spoiler op :oops: vind ik toch handiger omdat het achterraam dan schoner blijft...maar wel een gladde zwarte.

Ik bedoelde dat van het kuren hebben :lol:

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

aah das balen.. wat voor kuren heeft ie?

spoiler, hm ik vond m zonder toch mooier altijd, hoewel je praktische puntje ook wel begrijpelijk is.. hoewel, je hebt een achterruitenwisser en vloeistof om schoon te houden (of je moet m vaker wassen als een echte liefhebber betaamd :lol: )

Willy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 139
Joined: WedApr18, 2007 4:55:18 PM
Location: Pingjum

Post by Willy »

Wassen daar hoeft ze niet over te klagen :D achterruitensproeier doet t soms (dat valt onder het kopje kuren, Ze pubert zo nu en dan.) maar het is vooral praktisch aangezien ik rond de 500 km per week rij

en ik vind het stiekum wel een beetje mooi :oops: maar wil de volcane wel zo origineel mogelijk houden. en tja ik kan m er zo weer afhalen.

Post Reply