Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)
Moderator: webmasters
Zo, zoals in m'n frustratie topic al te lezen is, de nieuwe remslangen zitten er onder aan de achterkant. Gelijk even de remleidingen die over de draagarmen lopen vervangen. Nu is er nog 1 remleiding die ik vervangen wil hebben en wel de remleiding naar rechtsvoor.
De nieuwe leidinkjes:
Gelijk maar een setje nieuwe geventileerde schijven en nieuwe blokken meegenomen. Heb ook al andere klauwen liggen (van een GTI). Volgende klus is dus een conversie naar geventileerde remmen aan de voorzijde
De nieuwe leidinkjes:
Gelijk maar een setje nieuwe geventileerde schijven en nieuwe blokken meegenomen. Heb ook al andere klauwen liggen (van een GTI). Volgende klus is dus een conversie naar geventileerde remmen aan de voorzijde
Vanavond een poging gedaan om de remmerij voor te vervangen. Deze poging snel gestaakt. De bouten waarmee de klauwen aan de poot zitten, zijn te land Moet dus op zoek naar kortere bouten. Nou ja, dan blijven die mooie nieuwe zwarte geventileerde remschijven nog maar even in de garage liggen.
Rechts voor gelijk even gekeken of er ergens speling zat. Er zat nl. een vervelende kloenk. Grote pijpentang erbij gehaald en geprobeerd of de ring waar de schokdemper mee vast gezet wordt nog wat strakker kon. Dat kon dus. Vervelende kloenk is weg en het stuur staat nu ook weer recht en het weggedrag is weer zoals het hoort
Oftewel, zorg dat die ring goed vast zit.
Tot slot de remmen nog even ontlucht. Dat was natuurlijk hard nodig na de slangen en leiding wissel op de achteras. Beestje remt weer zoals het hoort.
Al met al weer een productieve avond. Op naar de volgende klussen.
Rechts voor gelijk even gekeken of er ergens speling zat. Er zat nl. een vervelende kloenk. Grote pijpentang erbij gehaald en geprobeerd of de ring waar de schokdemper mee vast gezet wordt nog wat strakker kon. Dat kon dus. Vervelende kloenk is weg en het stuur staat nu ook weer recht en het weggedrag is weer zoals het hoort
Oftewel, zorg dat die ring goed vast zit.
Tot slot de remmen nog even ontlucht. Dat was natuurlijk hard nodig na de slangen en leiding wissel op de achteras. Beestje remt weer zoals het hoort.
Al met al weer een productieve avond. Op naar de volgende klussen.
Lekker bezig met je AX zo, is een leuk bakkie geworden.
Dat van die bouten had ik je verteld. Had hetzelfde probleem alleen mijn bouten waren te kort voor de andere remklauwen Heb overigens toen nog gezocht naar de bouten maar kon ze niet meer vinden.
Suc6 met het aanpakken van de remmen.
Dat van die bouten had ik je verteld. Had hetzelfde probleem alleen mijn bouten waren te kort voor de andere remklauwen Heb overigens toen nog gezocht naar de bouten maar kon ze niet meer vinden.
Suc6 met het aanpakken van de remmen.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
-
- AX Master
- Posts: 1909
- Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
- Location: Haarlem // Zandvoort
- Contact:
Goed 0m tehoren
Bossie wrote:De remmen zijn er gisteren onder gekomen. Toch handig een sloperij in de buurt. Die vier bouten mocht ik kosteloos meenemen Remt weer prima zo. Nu alleen nog 1 remleiding vervangen en dan is de remmerij weer helemaal super.
Goed om tehoren dat je straks weer veilig kan rijden en Hester ook !
Gr Mr Dean
Saxo style is sexy style....
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Zonde he, 1 naafkapje mist. Maar gelukkig kon ik van een clublid een setje kapjes overnemen (Aad bedankt )
Alleen wat krijg je dan:
3 velgen met:
en 1 velg met :
Dus eerst de kapjes maar uit de velgen gehaald en de stickers die er op zaten er af gehaald:
Dankzij een ander clublid (Marc bedankt ) krijg je dan het volgende als resultaat:
ziet er erg goed uit, ik heb ook Citroën naafkapstickers besteld vandaag,
ben benieuwd of die net zo'n strak uiterlijk krijgen als wat jij nu hebt.
*en zeg nou zelf, haal nu is het stukje van een aantal pagina's terug weg,
waar je getypt hebt dat je het tijd vond voor andere velgen,
want deze velgen blijven gewoon vet !.
ben benieuwd of die net zo'n strak uiterlijk krijgen als wat jij nu hebt.
*en zeg nou zelf, haal nu is het stukje van een aantal pagina's terug weg,
waar je getypt hebt dat je het tijd vond voor andere velgen,
want deze velgen blijven gewoon vet !.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM