GTi Ruudje's AX GTi
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
zo vandaag weer even stevig liggen sleutelen aan de AX..
de koppeling was zo beroerd om boven de 4500 tmp door te gaan slippen, dus ik dacht dat de koppeling aan vervanging toe zou zijn.
dus de dealer gebeld en die was echt veeeeel te duur (schatting 750 euro)
toen maar even de onderdelenboer gebeld.. "hebben jullie dat op voorraad?" Jazeker een Valeo orriginele en dat kost 129,50 ex btw..
dus ik heb het maar zelf gedaan.. Het was veel werk, maar nu is ie weer klaar voor menig sprintje
de koppeling was zo beroerd om boven de 4500 tmp door te gaan slippen, dus ik dacht dat de koppeling aan vervanging toe zou zijn.
dus de dealer gebeld en die was echt veeeeel te duur (schatting 750 euro)
toen maar even de onderdelenboer gebeld.. "hebben jullie dat op voorraad?" Jazeker een Valeo orriginele en dat kost 129,50 ex btw..
dus ik heb het maar zelf gedaan.. Het was veel werk, maar nu is ie weer klaar voor menig sprintje
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Dit is ook nog één van de klusjes die mijn GTi staat te wachten. Ik heb de koppeling al (Valeo voor 118€ )GTi Ruudje wrote:zo vandaag weer even stevig liggen sleutelen aan de AX..
de koppeling was zo beroerd om boven de 4500 tmp door te gaan slippen, dus ik dacht dat de koppeling aan vervanging toe zou zijn.
dus de dealer gebeld en die was echt veeeeel te duur (schatting 750 euro)
toen maar even de onderdelenboer gebeld.. "hebben jullie dat op voorraad?" Jazeker een Valeo orriginele en dat kost 129,50 ex btw..
dus ik heb het maar zelf gedaan.. Het was veel werk, maar nu is ie weer klaar voor menig sprintje
Hoe lang ben je er aan bezig geweest?
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
ik kreeg hem van valeo voor 129,50 ex btw. daar gaat dan 30 procent korting af en daar komt dan de btw bij.. verder had ik 2 liter valvoline 75 w80 bakolie voor de gti en een bus remmenreiniger. alles bij elkaar 135 euro betaald
ik het vrijdagavond de demotage van de wielen, aadrijfassen, accu, luchtfilterhuis en de bouten van de bak al een slag los gemaakt.. ( 2 uurtjes in het donker )
zaterdag van half 9 tot 12 uur ( inclusief de proefrit) nog verder gewerkt met mijn vader als hulp om de bak netjes zonder beschadiging te verwijderen van de motor, en nadien weer samen de bak erop gezet...
dus ik zou er 6 uurtjes over doen ongeveer...
nu heb ik de handicap dat ik geen motortakel, een brug of smeerput heb..
mijn ax stond op 2 bokken, de motor werd van onderen ondersteund door een hydraulische krik en van boven had ik de motor in 2 stropjes gehangen, die vast zaten een een houten balk die van dwars boven de motor hing en rustte op de vakke kant van de spatschermen. De balk rustte aan de uiteinden op 2 balkjes in de lengterichting op de spatschermen, zodat de motor als het ware kon hangen aan de balk en dus konden de 2 motorsteunen gewoon los
als je een brug en/of een motortakel hebt, dan heb je minder tijd nodig denk ik
ik het vrijdagavond de demotage van de wielen, aadrijfassen, accu, luchtfilterhuis en de bouten van de bak al een slag los gemaakt.. ( 2 uurtjes in het donker )
zaterdag van half 9 tot 12 uur ( inclusief de proefrit) nog verder gewerkt met mijn vader als hulp om de bak netjes zonder beschadiging te verwijderen van de motor, en nadien weer samen de bak erop gezet...
dus ik zou er 6 uurtjes over doen ongeveer...
nu heb ik de handicap dat ik geen motortakel, een brug of smeerput heb..
mijn ax stond op 2 bokken, de motor werd van onderen ondersteund door een hydraulische krik en van boven had ik de motor in 2 stropjes gehangen, die vast zaten een een houten balk die van dwars boven de motor hing en rustte op de vakke kant van de spatschermen. De balk rustte aan de uiteinden op 2 balkjes in de lengterichting op de spatschermen, zodat de motor als het ware kon hangen aan de balk en dus konden de 2 motorsteunen gewoon los
als je een brug en/of een motortakel hebt, dan heb je minder tijd nodig denk ik
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
-
- AX liefhebber
- Posts: 110
- Joined: WedOct24, 2007 11:38:46 PM
- Location: Kesteren / Nijkerk
- Contact:
Kijk aan ruudje is weer lekker aan het sleutelen geweest.
ja het is en blijft een AX.
sleutelen zul je altijd moeten.
ja het is en blijft een AX.
sleutelen zul je altijd moeten.
Ook te volgen via
http://www.my-blue-dolphin.eu
http://www.my-blue-dolphin.eu
-
- AX Master
- Posts: 1909
- Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
- Location: Haarlem // Zandvoort
- Contact:
Gefeliciteerd
Hallo GTI Ruudje,
Gefeliciteerd met je 30ste verjaardag!
Gr Mr Dean
Gefeliciteerd met je 30ste verjaardag!
Gr Mr Dean
Saxo style is sexy style....
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 110
- Joined: WedOct24, 2007 11:38:46 PM
- Location: Kesteren / Nijkerk
- Contact:
De AX Gti verkocht??
of de AX van je vrouwtje??
maar zo'n 106je is ook leuk speelgoed.
of de AX van je vrouwtje??
maar zo'n 106je is ook leuk speelgoed.
Ook te volgen via
http://www.my-blue-dolphin.eu
http://www.my-blue-dolphin.eu
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
nee de GTI moest eraan geloven.. Andries gaat hem helemaal laten strippen en het plaatwerk roestvrij maken en voorzien van een nieuwe laklaag.. iets wat niet in mijn budget zou passen, en dus kochten we een peugeot 106, die niet zo gevoelig is voor roest.. Ik blijf toch wel lekker meekijken hier, technisch is er een hoop hetzelfdeBluedolphin wrote:De AX Gti verkocht??
of de AX van je vrouwtje??
maar zo'n 106je is ook leuk speelgoed.
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi
-
- AX liefhebber
- Posts: 110
- Joined: WedOct24, 2007 11:38:46 PM
- Location: Kesteren / Nijkerk
- Contact:
heeft nu een eigen zaak he.
die zwemt in het geld.
whahaha
dat zijn mijn plannen ook over een paar jaar.
wil eerst de C3 klaar hebben.
en dan mee naar EMMA SQ en/of DB drag.
audio is klaar maar van buiten nog niet.
en zoek nog iemand om de helpen met instellen van de audio.
en dan opschrijven wat de instellingen zijn want de C3 staat als hij stil staat na 3 dagen zonder stroom en dan is de radio het geheugen kwijt.
die zwemt in het geld.
whahaha
dat zijn mijn plannen ook over een paar jaar.
wil eerst de C3 klaar hebben.
en dan mee naar EMMA SQ en/of DB drag.
audio is klaar maar van buiten nog niet.
en zoek nog iemand om de helpen met instellen van de audio.
en dan opschrijven wat de instellingen zijn want de C3 staat als hij stil staat na 3 dagen zonder stroom en dan is de radio het geheugen kwijt.
Ook te volgen via
http://www.my-blue-dolphin.eu
http://www.my-blue-dolphin.eu
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
dat plekje is roestvrij bij de gti die ik gekocht heb..Drake wrote:Idem wil wel eens weten wat je gekocht hebt
En een 106 die niet roest?
Trek voor de gein bij de achterklep bovenaan het rubber los en zie daar roest. Echter is dat ook de enige plek waar ze roesten maar kijk wel uit daarmee.
foto's
er moeten wel een hoop dingen aan gebeuren, maar dat zijn wat onderhoudspunten..
remmen voor en achter, een aandrijfas, en grote beurt..
hij heeft 144000 km gereden en de historie is bekend. voor 2400 euro was hij van mij
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi