Tom's SaXoKe VTS Diesel
Moderator: webmasters
Tom's SaXoKe VTS Diesel
Halokidoki iedereen...
ik ben Tom Thijs, ik woon in het Belgisch Limburgse Achel en ben in het bezit van n Saxo VTS Diesel en n Lomax 224...
de reden dat ik me hier aanmeld:
Voor de "fun" wil ik er een AX GT of GTi bij....
Sinds ik afgelopen jaar op de vroemdag op het circuit van zolder meegereden heb met n AX GTI, begon ik "gevoelens te krijgen voor een AX"
Ik ben al heel mn leven Citrogek, er zal nix anders meer voor de deur komen
mn saxo:
Het is een 1.5Diesel VTS (in België tijdelijk geleverd op het laatste van het Saxo tijdperk...)
hier volgt een kleine beschrijving...
ophanging
AST regelbare ophanging
remmen
geventileerde remmen van Saxo 1,6i VTS
Velgen en banden
Avalini Manager 7x16
Dunlop SP 9000 Sport 195/40-16
exterieur
Voorbumper BoMeX (Mitsubishi Eclipse)
Side skirts BoMeX (Mitsubishi Eclipse)
achterbumper zelf gebouwd Ferrari 360 style
koplampspoilers Pila design
Achterlicht spoilers Pila design
motorkap grille PILA Design
Tankdop Citroën Sport
achterspoiler Citroën Sport
dichtgewerkt slot aan passagiers zijde
stootranden gespoten
wit-rode achterlichten
Bi-Ton Kleur
interieur
Witte wijzerplaten van Citroën Saxo 1,6i VTS zetels en deurpanelen van Citroën Saxo 1,6i 16v VTS
Dimma rolkooi
onderdelen van dashboard in kleur gespoten
Versnellingspook Citroën Sport
ICE
Pioneer DEH-P 8400 MP Head-Unit
Pioneer TS-C 1300 R Front Speakers
Pioneer TS-W 306 DVC DVC Woofer (2stuks)
Pioneer GM-X 562 versterker front Speakers
Pioneer GM-X 962 versterker Woofer
hier een fototje van mn saxo
en eentje van de AX waarmee ik toen heb mogen mee toeren....
ik ben Tom Thijs, ik woon in het Belgisch Limburgse Achel en ben in het bezit van n Saxo VTS Diesel en n Lomax 224...
de reden dat ik me hier aanmeld:
Voor de "fun" wil ik er een AX GT of GTi bij....
Sinds ik afgelopen jaar op de vroemdag op het circuit van zolder meegereden heb met n AX GTI, begon ik "gevoelens te krijgen voor een AX"
Ik ben al heel mn leven Citrogek, er zal nix anders meer voor de deur komen
mn saxo:
Het is een 1.5Diesel VTS (in België tijdelijk geleverd op het laatste van het Saxo tijdperk...)
hier volgt een kleine beschrijving...
ophanging
AST regelbare ophanging
remmen
geventileerde remmen van Saxo 1,6i VTS
Velgen en banden
Avalini Manager 7x16
Dunlop SP 9000 Sport 195/40-16
exterieur
Voorbumper BoMeX (Mitsubishi Eclipse)
Side skirts BoMeX (Mitsubishi Eclipse)
achterbumper zelf gebouwd Ferrari 360 style
koplampspoilers Pila design
Achterlicht spoilers Pila design
motorkap grille PILA Design
Tankdop Citroën Sport
achterspoiler Citroën Sport
dichtgewerkt slot aan passagiers zijde
stootranden gespoten
wit-rode achterlichten
Bi-Ton Kleur
interieur
Witte wijzerplaten van Citroën Saxo 1,6i VTS zetels en deurpanelen van Citroën Saxo 1,6i 16v VTS
Dimma rolkooi
onderdelen van dashboard in kleur gespoten
Versnellingspook Citroën Sport
ICE
Pioneer DEH-P 8400 MP Head-Unit
Pioneer TS-C 1300 R Front Speakers
Pioneer TS-W 306 DVC DVC Woofer (2stuks)
Pioneer GM-X 562 versterker front Speakers
Pioneer GM-X 962 versterker Woofer
hier een fototje van mn saxo
en eentje van de AX waarmee ik toen heb mogen mee toeren....
Heeeey, jij ook hier
Welkom en succes naar je zoektocht naar een ax :d
Je sax ziet er nog altijd even gaaf uit
Welkom en succes naar je zoektocht naar een ax :d
Je sax ziet er nog altijd even gaaf uit
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- arjanklepper
- AX liefhebber
welkom
heey,
welkom bij de lub, toffe bak die saxo
heb je aardig wat tijd in zitten.
groet arjan
welkom bij de lub, toffe bak die saxo
heb je aardig wat tijd in zitten.
groet arjan
-
- profiel verwijderd
thanks voor de reacties...
op internet wat lopen zoeken naar leuke AX'jes.
er staan er best leuke op, maar t probleem zit dus hierin: mn vriendin wil er niet te veel geld aan spenderen, vooral niet omdat haar slopel nu veel olie begint te zuipen, en dus ook vervangen zou moeten worden binnen een afzienbare tijd (door n C4 ofzo)
maar de zoektoch t gaat verder... haha
k zal een van deze dagen eens nieuwe foto('s maken, k ben ook bezig met de ice opnieuw in te bouwne...
grtzzzz
op internet wat lopen zoeken naar leuke AX'jes.
er staan er best leuke op, maar t probleem zit dus hierin: mn vriendin wil er niet te veel geld aan spenderen, vooral niet omdat haar slopel nu veel olie begint te zuipen, en dus ook vervangen zou moeten worden binnen een afzienbare tijd (door n C4 ofzo)
maar de zoektoch t gaat verder... haha
k zal een van deze dagen eens nieuwe foto('s maken, k ben ook bezig met de ice opnieuw in te bouwne...
grtzzzz
updateje van de audio....
k ben begonne met de audio verder te bewerken...
om te beginnen ben ik van morge ff een nieuwe versterker voor mn subs gaan halen. Ik vond dat dat wel nodig was.
ik heb me een Spectron SP-A1500D aangeschaft.
dat is een monoblock versterker van 1000W RMS op 1hom. Die heb ik nu dus op mn 2 dubbelspoelwoofers hangen.
Ik ben helemaal geen fan van die "goedkope ACR merken". Maar ik had deze versterker een tijdje terug bij een maat van mn broer in zn Saxo gehoord, en toen verschrok ik me een bult! Zo hard knalde die!!!
Aangezien de aanschaf prijs niet echt hoog was, heb ik het dus aangedurft om deze versterker te kopen/monteren...
Heb hem er nu inzitten en k ben er zeer tevreden van! Nu hopen dat de levensduur ven deze versterker ook nog een beetje goed is...
zo was mn inbouw vorig jaar met 1 woofer:
Nu wordt ie ongeveer hetzelfde maar dan met 2 woofers en de versterker voor de subs op de hoedenplank, beter gezegd, inn de hoedenplank, want die wordt "ingebouwd"
de versterker (niet meteen de mooiste vind ik, marja)
een idee van onder de "afdekbeplating"
k ben begonne met de audio verder te bewerken...
om te beginnen ben ik van morge ff een nieuwe versterker voor mn subs gaan halen. Ik vond dat dat wel nodig was.
ik heb me een Spectron SP-A1500D aangeschaft.
dat is een monoblock versterker van 1000W RMS op 1hom. Die heb ik nu dus op mn 2 dubbelspoelwoofers hangen.
Ik ben helemaal geen fan van die "goedkope ACR merken". Maar ik had deze versterker een tijdje terug bij een maat van mn broer in zn Saxo gehoord, en toen verschrok ik me een bult! Zo hard knalde die!!!
Aangezien de aanschaf prijs niet echt hoog was, heb ik het dus aangedurft om deze versterker te kopen/monteren...
Heb hem er nu inzitten en k ben er zeer tevreden van! Nu hopen dat de levensduur ven deze versterker ook nog een beetje goed is...
zo was mn inbouw vorig jaar met 1 woofer:
Nu wordt ie ongeveer hetzelfde maar dan met 2 woofers en de versterker voor de subs op de hoedenplank, beter gezegd, inn de hoedenplank, want die wordt "ingebouwd"
de versterker (niet meteen de mooiste vind ik, marja)
een idee van onder de "afdekbeplating"
hier dus een laatste stand van zaken:
Gisteren middag maar eens begonnenmet het monteren van de voorbumper! (ging tijd worden!)
Maar eerst maar eens ff een kleine inkoop gedaan:
toen ik gisteren begon te knutselen leek hij hierop :
best n standaard voorbumper (van mn broertje( Dank U broertje!!!))
Toen de bumper ff gedemonteerd
(geen zicht vind ik )
Dan de bumper maar even gemonteerd:
Met de lichtjes geeft het dit resultaat:
k had liever witte gehad, maar k nam per ongeluk de verkeerde mee, en nu kan ik ze ni meer wisselen omdat ik de kabels "verknipt" heb maar ook dit vind ik best aardig:
toen zag ik in de garage dit hoopje aluminium ook nog liggen, en dacht ook dat moet er nog ff in....
Gisteren ook nog n leuke kilometerstand voorbij zien komen
Eindelijk is dit ook weer gebeurd, en kan ik er zo weer een tijdje mee rondtoeren!!!
grtzzzz,
Tom
Gisteren middag maar eens begonnenmet het monteren van de voorbumper! (ging tijd worden!)
Maar eerst maar eens ff een kleine inkoop gedaan:
toen ik gisteren begon te knutselen leek hij hierop :
best n standaard voorbumper (van mn broertje( Dank U broertje!!!))
Toen de bumper ff gedemonteerd
(geen zicht vind ik )
Dan de bumper maar even gemonteerd:
Met de lichtjes geeft het dit resultaat:
k had liever witte gehad, maar k nam per ongeluk de verkeerde mee, en nu kan ik ze ni meer wisselen omdat ik de kabels "verknipt" heb maar ook dit vind ik best aardig:
toen zag ik in de garage dit hoopje aluminium ook nog liggen, en dacht ook dat moet er nog ff in....
Gisteren ook nog n leuke kilometerstand voorbij zien komen
Eindelijk is dit ook weer gebeurd, en kan ik er zo weer een tijdje mee rondtoeren!!!
grtzzzz,
Tom
net nieuwe bandjes besteld.
De keuze is gevallen op de Fulda Carat Exelero in de maat 195/40-16
Mn voorkeur ging (en gaat nogsteeds) uit naar de Dunlop SP9000 Sport die ik nu heb om dat ik daar gewoon super tevreden van ben....
Maar op aanraden van mn schoonvader ga ik deze eens proberen,
op internet juist wat lopen zoeken en over t algemeen zijn de testresultaten best goed van de Fulda's dus ben ik er wel eens benieuwd naar....
ook de Duitse Adac (automobilistenbond ofzoiets????) was er tevreden van
Als ze zwaar tegen zouden vallen dan zijn ze snel genoeg terug vervangen door de Dunlops
Is er hier op t forum iemand die op dit type van Fulda rijdt? (niet noodzakelijk de maat 195/40-16, maar gewoon dit type)
op de site van Fulda staan ebnkele links naar test ervan....
http://www.fulda.com/fulda_be_nl/our_ti ... xelero.jsp
en dit zegt Fulda zelf over de voordelen:
-kortere remafstand op nat wegdek
-veilig weggedrag
-laag geluidsnivo
De nieuwe ultra high performance band, getest en gecertificeerd door de TüV, Duitslands onafhankelijke testinstituut
grtzzzzz
De keuze is gevallen op de Fulda Carat Exelero in de maat 195/40-16
Mn voorkeur ging (en gaat nogsteeds) uit naar de Dunlop SP9000 Sport die ik nu heb om dat ik daar gewoon super tevreden van ben....
Maar op aanraden van mn schoonvader ga ik deze eens proberen,
op internet juist wat lopen zoeken en over t algemeen zijn de testresultaten best goed van de Fulda's dus ben ik er wel eens benieuwd naar....
ook de Duitse Adac (automobilistenbond ofzoiets????) was er tevreden van
Als ze zwaar tegen zouden vallen dan zijn ze snel genoeg terug vervangen door de Dunlops
Is er hier op t forum iemand die op dit type van Fulda rijdt? (niet noodzakelijk de maat 195/40-16, maar gewoon dit type)
op de site van Fulda staan ebnkele links naar test ervan....
http://www.fulda.com/fulda_be_nl/our_ti ... xelero.jsp
en dit zegt Fulda zelf over de voordelen:
-kortere remafstand op nat wegdek
-veilig weggedrag
-laag geluidsnivo
De nieuwe ultra high performance band, getest en gecertificeerd door de TüV, Duitslands onafhankelijke testinstituut
grtzzzzz