Daniel aka DLS (Alfa 146; Astra '99) ax overleden, ingeruild
Moderator: webmasters
Aandrijfassen die overlijden is zoiezo erg verschillend naar hoeveel km's ze t doen. Bij onze 86'er is het gedaan na 40.000 km (ja echt!)
En die grijze stond 132.000 toen het echt te erg werd, ik weet alleen niet of dat daarvoor ooit gedaan was.
Maaruhm DLS, wiellos klinkt niet eens zo raar. Ik zou dat toch even checken. Zoals ik op MSN al zei, ik denk niet dat het een aandrijfas is, en zelfs al is het dat wel, dan hoef je hem t eerst komende jaar nog niet te vervangen.
En die grijze stond 132.000 toen het echt te erg werd, ik weet alleen niet of dat daarvoor ooit gedaan was.
Maaruhm DLS, wiellos klinkt niet eens zo raar. Ik zou dat toch even checken. Zoals ik op MSN al zei, ik denk niet dat het een aandrijfas is, en zelfs al is het dat wel, dan hoef je hem t eerst komende jaar nog niet te vervangen.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
mja het volgende.
Ben vandaag bij de Citroën dealer EN de kwikfit geweest:
Kwikfit:
- Heeft er een rondje mee gereden. Hoorde niets. Heeft em op de brug gezet en aandrijfas en Fusee bekeken. Zag aan beide niets. Heeft nog wat verder bij motorsteunen etc gekeken.. ALlemaal niets.
Citroën:
- Zelfde.. Even een rondje gereden, en daarna op de brug. Hij heeft iets uitgebreider gekeken, maar zag ook neits aan aandrijfas EN fusee. Zeer waarschijnlijk zit hier (NOG) geen probleem. Hij kwam echter met het verhaal dat het misschien wel de druklager in de versnellingsbak zou kunnen zijn (dit zal bevestigd moeten worden, met als het tikken ophoudt als ik de koppeling intrap, dit weet ik namelijk niet zeker).
Verder ook nog even gevraagd naar het schokken en slecht stationair lopen, aangezie ze dat ook weer deed.
Hij gaf aan dat het zeer waarschijnlijk de ontsteking is, en niet het injectiehuis. Iemand hier een ander idee over.??
Ben vandaag bij de Citroën dealer EN de kwikfit geweest:
Kwikfit:
- Heeft er een rondje mee gereden. Hoorde niets. Heeft em op de brug gezet en aandrijfas en Fusee bekeken. Zag aan beide niets. Heeft nog wat verder bij motorsteunen etc gekeken.. ALlemaal niets.
Citroën:
- Zelfde.. Even een rondje gereden, en daarna op de brug. Hij heeft iets uitgebreider gekeken, maar zag ook neits aan aandrijfas EN fusee. Zeer waarschijnlijk zit hier (NOG) geen probleem. Hij kwam echter met het verhaal dat het misschien wel de druklager in de versnellingsbak zou kunnen zijn (dit zal bevestigd moeten worden, met als het tikken ophoudt als ik de koppeling intrap, dit weet ik namelijk niet zeker).
Verder ook nog even gevraagd naar het schokken en slecht stationair lopen, aangezie ze dat ook weer deed.
Hij gaf aan dat het zeer waarschijnlijk de ontsteking is, en niet het injectiehuis. Iemand hier een ander idee over.??
Re: Daniel aka DLS (AX 1.4i TGS '93) nieuwe pech?
DLS wrote:Hey allemaal
Ik ben Daniel, 20 jaar woonachtig in Lelystad en sinds februari J.L. in het bezit van een Citroën AX 1.4 i TGS
Ik wil er nog het e.e.a. aan doen maar weet nog niet zo goed hoe. Dit is mijn eerste auto en moet dus nog even thuis komen in de auto techniek en de AX in het bijzonder.
Het is een luxe auto met:
- Centrale deurvergrendeling met sleutel
- Schuif Kanteldak
- Elektrische ramen
- Toerenteller etc
Wat ik wil:
- Spoiler incl 3e (led) remlicht (Bezig met spoiler, ev. remlicht inbouwen)
- Nieuwe wieldoppen of geheel nieuwe velgen (Zie forum Exterieur)
- Nieuwe achterlichten (NIET ivm APK gedoe)
- Nieuwe voorlichten (TOEKOMST PLAN)
- AX GT stuur type 1 of 2 (TYPE 2 STUUR)
Wat er is gedaan:
Wat ik wil:
- Spoiler incl 3e (led) remlicht (Spoiler zit er op (zwarte kleur). heb er twee keer een 3e remlicht onder gehad.. maar deze waren beide kapot
- Nieuwe wieldoppen of geheel nieuwe velgen (Rij nu op 13" 5 spaaks Borbet velgen (EX Karen))
- Nieuwe achterlichten (NIET ivm APK gedoe)
- Nieuwe voorlichten (Wel nieuwe voorlichten *Duplo van Q01z*
- Neon achterbak verlichting ingebouwd
- Beurt gehad. *groot*
- Spanningsregelaar vervangen.
- GT type 2 stuur erin gezet.. EX nick
TO DO:
- GT bumper met mistpitten inbouwen
- Ik heb een TGS tellerbak, met een GTI plastic kap.. Ik hou dus een gat over, waarin bij de GTI de brandstofmeter zit. Ik wil hier een Citroën logo maken.. (is al deels in bewerking)
- Nog niet zo heel veel ideeen verder...
Edit 4-2-2008
- Logo is inmiddels gedaan, zie post op pagina 4
- Op komende meeting een openluchtfilter en injectiehuis installeren
Dus ik reed vrijdag avond naar huis, nog geen minuut onderweg, en valt de uitlaat eronder vandaan..
Wat een herrie is dat zeg ..
Het leek of ie afgescheurd was bij de katalysator. Doordat ie al eens gelast was, was ik bang die ie helemaal vervangen moest worden.. Ik ben naar mijn monteur gereden.. Km of 40 / 50... zonder pijp .. En daar is gebleken dat de middenpijp er bij de verwijding is afgescheurd. Het was dus een kwestie van de verwijding er afslijpen en een nieuwe verwijding er inlassen..
Al met al gratis een goede pijp weer...
Omdat ik 600 km per week rij op het moment, ben ik aan het kijken geweest naar een nieuwe auto zaterdag.. Heb er hier bij dealers 1tje gevonden die wel mogelijk was. Maar toen ik naar mijn monteur reed, wou ik em toch niet kwijt.. Hij rijd zo lekker soepel en lekker..
IK ben er dus mooi bij zondag.. Ik hoop met een schone auto .. iig om er een nieuw injecthuis in te zetten.
Wat een herrie is dat zeg ..
Het leek of ie afgescheurd was bij de katalysator. Doordat ie al eens gelast was, was ik bang die ie helemaal vervangen moest worden.. Ik ben naar mijn monteur gereden.. Km of 40 / 50... zonder pijp .. En daar is gebleken dat de middenpijp er bij de verwijding is afgescheurd. Het was dus een kwestie van de verwijding er afslijpen en een nieuwe verwijding er inlassen..
Al met al gratis een goede pijp weer...
Omdat ik 600 km per week rij op het moment, ben ik aan het kijken geweest naar een nieuwe auto zaterdag.. Heb er hier bij dealers 1tje gevonden die wel mogelijk was. Maar toen ik naar mijn monteur reed, wou ik em toch niet kwijt.. Hij rijd zo lekker soepel en lekker..
IK ben er dus mooi bij zondag.. Ik hoop met een schone auto .. iig om er een nieuw injecthuis in te zetten.
mja nu toch officieel
Omdat ik momenteel een dikke 2500+ per maand rij, ben ik aan het kijken naar een andere (diesel) auto. Echter de AX gaat niet weg . Mijn vriendin zal er in gaan rijden zolang als het duurt.
Ik ben zelf op zoek naar iets van een 306 (hatchback of station) op diesel met airbags en ABS. Zowel voor de veiligheid, als het feit dat een diesel rijden momenteel gewoon goedkoper is .
Ik vind het wel jammer afstand te moeten nemen van de AX. maar het is het op dit moment gewoon niet waard.. helaas...
Omdat ik momenteel een dikke 2500+ per maand rij, ben ik aan het kijken naar een andere (diesel) auto. Echter de AX gaat niet weg . Mijn vriendin zal er in gaan rijden zolang als het duurt.
Ik ben zelf op zoek naar iets van een 306 (hatchback of station) op diesel met airbags en ABS. Zowel voor de veiligheid, als het feit dat een diesel rijden momenteel gewoon goedkoper is .
Ik vind het wel jammer afstand te moeten nemen van de AX. maar het is het op dit moment gewoon niet waard.. helaas...
Een 306 is niet per definitie met dit alles erop en er aan, een collega van mij had een vroege editie...die was airbagloos. Een Xsara is iets later geintroduceerd (meen vanaf 1996) maar ik denk dat qua prijs die twee elkaar niet zullen ontlopen. Ook pas vanaf die tijd zijn de 306 modellen wat rijker uitgerust. Ik denk dat het meer een kwestie is van smaak, technisch komen ze redelijk in de buurt van elkaar. Tsjah...als je diesel wilt rijden...een HDi zal wel een brug te ver zijn qua prijs. Maar loopt wel mooi (riep een niet echte dieselfanaat).
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).
Persoonlijk zou ik gaan voor de good-old 1.9 TD in een Xsara/306. De ervaringen met een vroege Hdi zijn hier niet bijster positief, hoe mooi ze ook lopen en lekker ze ook rijden. Qua onderhoud aan de motor is het vooralsnog geen vergelijk met z'n ouderwetse zusje. Overigens gebaseerd op meerdere ervaringen, maar ergens geef ik je groot gelijk als je wel een Hdi zou nemen . Van zo'n heerlijk blok wordt je vanzelf vergevingsgezind.