Coen aka B_iks - 205 1.6 Gti Motor-uitbouw

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

@Henk: Wat een prachtwerk! Zo'n GT-mat moet ik nu ook hebben :D . Opvallend genoeg was dat een van de weinige dingen die ontbrak in de sloop-GT die ik vandaag onder handen heb genomen.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

B_iks wrote:@Henk: Wat een prachtwerk! Zo'n GT-mat moet ik nu ook hebben :D . Opvallend genoeg was dat een van de weinige dingen die ontbrak in de sloop-GT die ik vandaag onder handen heb genomen.


Dit was ook een van de weinige matten die wij gezien hebben die er nog zo gaaf uitzag, soms moet je een beetje geluk hebben en vooral geduld :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Haha, klopt en eigenlijk kan het ook best nog even wachten. Eerst maar eens de motor lopend in m'n nieuwe koetsje zien te krijgen en pas dan ga ik weer investeren in uiterlijkheden. Al laat ik zo'n mat voor een mooi prijsje niet liggen!

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Op zoek naar een geschikte (non-gt)-versnellingsbak eindelijk eentje gevonden; enig punt is dat er nog een ax aan vast zat :P.

Image
Image

Een 14 TGS! Twee vliegen in een klap voor mij, want de voorwielophanging wil ik ook overzetten op mijn 1100 Mistral. Het is dat de koppakking aardig lekt en de auto ooit een kusje heeft gehad aan de voorzijde, anders was het nog interessant geweest om deze te reden. Nu kijkt-ie een beetje zuur en is er kleurverschil. Ik vind het altijd zonde om een auto naar de sloop te brengen, maar soms is het de beste oplossing :(.

Ik zal binnenkort eens een fotoshoot doen met de 1100 Mistral, want dat is toch een heerlijk karretje. Ik heb inmiddels besloten om de verbouwing (interieur is inmiddels al GT) onderhuids te laten. Van buiten dus gewoon een Mistral, alleen mist deze de kenmerkende stickers aan de onderzijde van de deuren. Heeft/weet iemand zo'n setje liggen?

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

De afgelopen dagen in alle rust de TGS-bak ingebouwd in de Mistral, wat een genot!!!! Een behoorlijk klusje, maar het scheelt aanzienlijk in toerental op de snelweg en dus echt de moeite waard. Ik ben benieuwd in hoeverre dit het verbruik gaat beinvloeden. Al moet ik er wel even aan wennen dat ik nu nog een extra versnelling heb, maar dat komt vast goed :P.

Verder maar meteen de schutbord-isolatie geinstalleerd, dat scheelt ook weer een beetje in de decibels.

Leuk is verder dat je je auto steeds beter leert kennen. Zo wist al dat de radiateur lekte, maar nu ik er veel tijd onder gelegen heb, zag ik ook dat kvs weglekt aan de onderste aansluiting van het plastic koppelstuk waarmee de slangen het waterpomphuis gaan.

Ik vroeg mij nu of iemand weet hoe dat plastic ding in het waterpomp huis zit, met een rubber ring of vloeibare pakking? In mijn donorblok zit daar niets tussen, maar dat kan ik me niet voorstellen.

O ja, eindelijk een type I-kap gescoord!

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Afgelopen week weer een klein feestje gevierd. De Mistral-striping waar ik zolang naar op zoek was om de mijne van buiten echt af te maken heb ik eindelijk gevonden. Sterker nog: ik heb nu bijna 3 setjes:

Image
Image

Het gaat om alle stickers, achterklepplaatje en officiele dealer aanbrenginstructie! Nu nog even wachten tot het warmer wordt voor het aanbrengen....... :evil: :)

Verder gister ook nog even olie ververst, nieuw luchtfilter geplaatst en de oliepeilsensor eindelijk in het carter geschroefd. Nu werken alle meters op mijn dashboard :P.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

gaaf, waar heb je dat nu vandaan getoverd :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »


MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Gefeliciteerd! 8)

succes met plakken straks ;)
Dat schijnt de verkoper al gedumpt te hebben in de vullebak :roll:

is dezelfde als waar ik die reflectorplaat had besteld maar ineens naar z'n oom was gegaan :roll:

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Cool man! Erg gaaf dat je zo'n setje hebt weten te binnen te krijgen.
Ben erg benieuwd naar het resultaat.

Was trouwens erg leuk om je Mistral gezien te hebben op de meeting in Heusden. Voordat ik je sprak had ik de Mistral al zien staan, en gezien dat ie niet "helemaal" meer origineel was ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Ik kocht de auto met een behoorlijk versleten interieur en gesmolten draadboom achter het dash, dus maar meteen wat anders aangeschaft. Aanvankelijk wilde ik de buitenkant ook aanpakken, maar ik vind een Mistral inmiddels zo leuk dat ik buitenkant gewoon origineel houd.

Als het warmer wordt gaat er een poetsmachine op, alle randjes worden gereinigd, type I-kap erop, striping plaatsen en dan staat de auto er van buiten weer precies zo bij als 18 jaar geleden :P. Z'n koetsje is opmerkelijk deukvrij gebleven de afgelopen 215.000 km.

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Vandaag mijn Ax Mistral z'n originele striping (terug)gegeven, het was lang zoeken, maar toch een setje weten te vinden.

Image

Het staat wel ontzettend vrolijk en hoort ook bij deze uitvoering, je ziet 'm steeds minder. Ook nog even flink gewassen, gepolijst, gecleanerd en gewaxt en het resultaat mocht er zijn:

Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Op de foto vind ik het er super uitzien!

Neem aan dat ik deze AX volgend weekend in het echt kan zien :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Ziet er weer heel netjes en orgineel uit.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

GAAF! 8)

Zo is het tenminste een echte Mistral! :D

Plakte het trouwens nog goed? Heb laatst van iemand een aantal stickers gekocht maar ik ben toch blij dat ik die niet hoef te gebruiken als sticker zijnde. Striping van een K-Way liet namelijk aan alle kanten al los bijvoorbeeld... :(

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Zo, wat een snelle reacties zo laat. In het echt is ie nog mooier dan op de wat wazige foto's. De stickers plakten nog prima, alleen afwachten hoe het zich houdt. De puntjes wilden nog wel eens terugkrullen, maar door flink eroverheen te strijken, lijkt het goed te zitten nu. Ik denk dat het wel goed komt op de langere termijn.

Volgende week is de ax er uiteraard bij, we moeten het ax-quotum een beetje op peil houden!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

top blijf altijd herinneringen hebben aan de mistral met de sportieve striping
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kijk, das toch een mooi vak he.. originele striping aanbrengen :D

gaaf hoor!
viel het plakken mee? beetje stof/vouwloos enzo?
(tis mn vak ;))
Image

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Dan had ik beter gewacht tot een meeting :? :lol:. Ik had het nooit eerder gedaan, maar is niet bepaald meegevallen. Als je heel dichtbij kijkt, zie je wel wat bubbles zitten. De grotere heb ik met een speld doorprikt en weggestreken. Verder wilden de punten ook wel een beetje opkrullen, maar ik zag dat het nu na toch al wat ritjes door de stromende regen keurig is blijven zitten. Ik ben tevreden en als het er alsnog af zou gaan, heb ik nog een setje.

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Nu even minder goed nieuws. De auto moet op 8 juni weer gekeurd zijn, dus ik had 'm voor een voorkeuring (incl. verdere technische controle) weggebracht.
Ik had een vermoeden dat de remmerij wel eens probleem kon vormen, maar toch goede hoop dat de auto er wel doorheen zou komen. Niet dus, de lijst met aandachtspunten is lang (staan ook dingetjes op als het ontbreken van het motorkapstangetje)

Even een overzichtje van de headlines:

- Remleidingen achter (links en rechts) te zwaar aangetast
- Stuurkogels links en rechts te veel speling
- Afdichting uitlaatklem, demper matig
- Remklauwen lopen aan, blokken dun
- Scheurtjes in benzineslang
- Draagarmrubbers zeer matig
- Olielekkage Krukaskeerring

Nog een paar lullige dingetjes, die zo gefixt zijn. Met name de remleidingen en stuurkogels zijn een zware domper. Weet iemand wat dat zou kunnen kosten als je het zelf doet?

Ik ben benieuwd.

Post Reply