Ricardo (niet meer AX GT Injection, nu ZX en C5!)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

En alweer een jarige :) :verjaardag
Image

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

Hartelijk dank voor de vele felicitaties!!
Ben nu "30+"-er.... :wink:
Ik hoop maar dat het 32e levensjaar waar ik nu aan begonnen ben wat positiever uitpakt dan het afgelopen jaar. Vorig jaar toen ik 30 werd zei iedereen me al als geintje: "Pas maar op, het aftakelen gaat beginnen!", ik zei: "Wel nee joh, ik ben toch nog een jonge god?"..... 3 weken later had ik een nekhernia dus....... :?

Maar goed, om mijn ouderdom te verhullen ben ik maar AX gaan rijden, en dat bevalt goed hoor! :P En met mijn nek komt het ook wel weer goed dus, het heeft alleen tijd nodig.

Nogmaals dank en voor iedereen een goed uiteinde, een spetterend begin en een heel gezond en gelukkig 2008 toegewenst!

Grtz,
Ricardo
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Post by Stuntmannetje »

:dance :rave :verjaardag
Image

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Een AX om de ouderdom te verhullen, dat is een goeie!

Gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een fijne dag van!
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

gefeliciteerd 30plusser
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

Zo, maar weer even een update plaatsen.

Zoals jullie misschien al weten, staat mijn AX momenteel te koop. Ik heb de laatste tijd helaas moeten ondervinden dat ik door gezondheidsproblemen de AX zelf niet meer kan opknappen en ik vind het zonde als hij daardoor op de sloop zou belanden uiteindelijk. Vandaar deze keuze.

Zoals sommigen van jullie misschien ook weten, was ik nu op zoek naar een AX 5-deurs. Marktplaats aardig afgestruund, een paar bezichtigd, maar eigenlijk geen "klik" gevonden. Al die AX-en hadden rammelende aandrijfassen, loshangende bumpers, lekke koppakkingen en 1-tje zelfs met een schade van hier tot Tokyo, welke ze met een paar andere plaatdelen (letterlijk vastgetiewrapped) wilden verbergen... Een auto met reeds gekreukte kreukelzone zit ik natuurlijk ook niet op te wachten.

Tot ik tegen het grotere broertje van de AX aanliep, de ZX. Is ook geen onbekende auto voor mij, heb al eens een 1.8 Furio gehad. Vanmorgen wezen kijken, en eigenlijk meteen verkocht. De vorige eigenaar is er echt zuinig op geweest. Nergens een deukje of beschadiging te bekennen, nergens roest, en loopt als een zonnetje... Jullie voelen hem al, deze is dus meegegaan naar het dorpje met de meeste zonuren van Nederland, Julianadorp aan Zee!

Even de details: het betreft dus een 5-deurs ZX 1.8i Aura van juni 1994 met C.v., elektrische ramen, stuurbekrachtiging, trekhaak enz.enz. Het is ongelooflijk maar waar, hij heeft 257000 km op de teller, met alle rekeningen erbij en volgens mij bijna letterlijk wekelijks gepoetst, zo goed ziet hij er nog uit! Het is dan wel geen AX, maar zeg nou zelf, zoiets kun je toch niet laten staan? Ik kan Karen (BlueCalou) dus wel een handje gaan geven nu (als ze wat dichter bij had gewoond ;))!

Ik zal proberen morgen wat plaatjes te schieten van de nieuwe aanwinst!

Grtz,
Ricardo
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Gefelicitreerd met je nieuwe aankoop, ben benieuwd naar de foto's.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Image Image Image

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Gefeliciteerd

Post by MrBBQ »

He Gefeliciteerd, hoop dat je hier wat meer geluk mee hebt!
Ww8, op de foto`s, ben benieuwd!

Gr MR Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Goeie keuze, en de Furio uitvoering is mooi, heb je gelijk wat meer comfort en luxe. Veel veilige km's.

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

De Furio heb ik dus ooit gehad, is inderdaad een leuke uitvoering, met name het interieur, maar verder redelijk standaard.
Heb nu de Aura, wat minder sportief qua uiterlijk, maar wel weer meer luxe. Ben er wel blij mee!
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

bluecalou
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 119
Joined: SatMay05, 2007 8:53:53 AM
Location: helmond

Post by bluecalou »

Hee ricardo Gefeliciteerd ! :hello1:

Hoop dat je er veel plezier van hebt en vooral zonder problemen.
En als jij nu niet zo vér weg was gaan wonen....hahaha...konden we handjes schudden...nu houden we het maar tegoed voor op de nieuwegein meeting
:wink:
Image

bluecalou
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 119
Joined: SatMay05, 2007 8:53:53 AM
Location: helmond

Post by bluecalou »

P.s. word nog écht druk daar met zx'en in nieuwegeinn, jij ik francus...gaat goed..hihi
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zxclubje beginnen? ;)

Ey Ricardo! wel zonde dat je AX er niet meer is.. maar ik denk idd dat het herstel het qua kosten niet waard was geweest, zeker niet als je het niet meer allemaal zelf kan :(
Tis balen! maar een ZX rijdt ook geweldig.. je moet ff op youtube de ZX films van Topgear kijken.. volgens mij de laatste kleer dat (de jonge) Clarkson echt positief was over een Citroen :D (de C6 daargelaten..)

veel plezier ermee!
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

De AX al weg is?

Gefeliciteerd met de ZX
Freude am Fahren.

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Gefeliciteerd met de ZX!
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

q01z wrote:zxclubje beginnen? ;)

Ey Ricardo! wel zonde dat je AX er niet meer is..


Ho ho ho...... de AX is er nog steeds hoor! Dus als er nog mensen zijn die er interesse in hebben...

Ben vandaag wel al bezig geweest de audio eruit te halen. De accu was inmiddels ook leeggelopen (staat nu al een week of 2 stil dus), dus het boosterpack er even aangehangen en de auto weer gestart.... liep weer als een zonnetje! Das nou juist het vervelende.... liep hij maar niet zo lekker, dan was het ook niet zo moeilijk om er binnenkort afscheid van te nemen....
En dat olieverbruik..... ach.... ik lust soms ook wel eens een glaasje meer dan anders...... ;)
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

AX weg...

Post by Ricardo »

Snik snik..... afscheid nemen doet pijn!
De AX is vanmiddag dus verkocht. Een jongen hier in Den Helder had een autootje nodig voor naar zijn werk op en neer, en was wel gek van mijn AX-je dus...
Heb hem eerlijk verteld wat hij mankeerde, maar dat deerde hem niet. Hij was beroepslasser en kon dus het bekende plekje achter de koplamp wel repareren en de uitlaat wel lassen. Het olieverbruik nam hij op de koop toe (heel stom, maar vanmiddag nog even olie gepeild..... heeft hij nauwelijks wat verbruikt!!!).
Maar goed, de buren zijn ook weer opgelucht nu, weer een parkeerplekje erbij in de straat. Parkeren is hier toch al een crime dus...

Anyway, het gaat me wel aan het hart, maar dit was voor mij de enige realistische beslissing. Mag ik nu nog wel lid blijven van de club? (nog genoeg ax-jes in de familie dus.... ;)).

Grtz,
Ricardo
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: AX weg...

Post by DuFF »

Ricardo wrote:Mag ik nu nog wel lid blijven van de club? (nog genoeg AX-jes in de familie dus.... ;)).


uiteraard ! het is toch ook een frans product, en af en toe dwaalt er ook een porsche, bmw of andere automobiel voorbij, dus blijf gezellig bij de club :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

Weer even een update uit Den Helder!

Zoals jullie weten heeft mijn AX plaatsgemaakt voor een ZX. Aangezien we een vouwwagen hebben om mee op vakantie te gaan, en 2 kleine kinderen, wilden we toch wat groters. Dus besloten we de Peugeot 206 ook maar te koop te zetten (nee, de ZX niet, want dat is een Citroën ;)).
Deze is van de week verkocht. Eergisteren hebben we gelijk wat anders aangeschaft......... een C5!!!
Vanaf komende dinsdag rij ik dus rond in een C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001 (hij krijgt nog een beurtje en nieuwe distributie)!! Wat een prachtige en complete auto is dat zeg! Ik kan niet wachten!
Op de een of andere manier blijft Citroën me dus trekken!
Als ik hem voor de deur heb staan, zal ik van beide bolides (want van de ZX hadden jullie ook nog steeds een foto tegoed!) een fotootje maken en hier op de site plaatsen.

Pffff..... nog 4 dagen..... spannend!!!!!

Grtz,
Ricardo
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

Post Reply