Mijn AX is nu na 8 jaar trouwe dienst lekker warm opgeborgen. Komend voorjaar ga ik hem klaar maken voor circuit gebruik. Zal binnenkort even wat meer tekst typen mr nu eerst wat fotos
een paar hele oude gescand en wat recentere telefoon of digitaal.
geen cross .. Zandvoort / Assen
Import ja en ook de kilometerstand klopt .. sommige mensen zijn zo zeikerig die piepen al wanneer hun ax 2 ton heeft gelopen .. bang dat ie af is .. ik reed 40000 in het jaar met deze ..
Beetje onderhoud en die blokjes moeten dat prima aan kunnen ja
maar goed, wij hebben een AX die al af is met 80 000 op de teller.....
Mooi ding verder!!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
dank je wel .. de velgen heb ik altijd mooi gevonden, heb ze nog steeds.
tsja hij kreeg wel om de tien duizend een beurt, ik heb zo het gevoel dat de eerste eigenaar er ook wel goed voor was. (scheelt een hoop he)
Beetje onderhoud en die blokjes moeten dat prima aan kunnen ja
maar goed, wij hebben een AX die al af is met 80 000 op de teller.....
Mooi ding verder!!
Kun je ook niet vergelijken met deze AX. Deze jongen heeft gewoon erg veel snelweg kilometers gemaakt, kilometers waarbij de auto altijd lekker op temperatuur is en dus het minst aan slijtage onderhevig is.
Mensen denken vaak dat een auto met weinig kilometers het beste is, echter is de leeftijd daarbij ook van groot belang. Ik heb liever een auto van 15 jaar oud met 2 ton op de klok dan met 80.000 km, zo'n auto is alleen gebruikt voor boodschappen en vollop versleten door het door kou verkrompen metaal...
Klopt helemaal, en dan hebben ze vaak ook nog allerlei lullige schades vanwege parkeren etc. Of het rijden met slippende koppelingen, niet terugschakelen in de bochten, zeer beperkt onderhoud. Geef mij dan ook maar een behoorlijke km stand en nette auto.
Ik ben het met Arné en Aspeve eens, mijn huidige GT is ruim 10 jaar als een boodschappenautootje gebruikt.
De vorige eigenaar heeft letterlijk dikke lagen vastgekoekte olie overal vanaf kunnen bikken om de motor gangbaar te krijgen.
Maar on topic, ik ben erg benieuwd wat je aan de AX gaat doen.
Blijft de AX wel op kenteken staan?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
aspeve: hohoho, - geen parkeerschade, niet gereden met slippende koppeling, er word teruggeschakeld in bochten en hij is dealer onderhouden, die 80.000 auto dan. Hij is af door het stilstaan, verroest!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).