Mark Verhagen Citroen AX 1.6 XS
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Het hele herstel proces heeft idd meer tijd nodig gehad dan verwacht. En is duurder uitgepakt dan verwacht. Maar er zijn natuurlijk wel de zonodige extra's aangepakt.
Had idd een hele mooie andere auto kunnen rijden van het geld. Maar zoals al gezegd niet zo uniek. Puur hersteld uit nostalgische redenen.
En nu maar meteen alles aanpakken wat me dwars zat. Van de zomer maar is een soort GSI luchterhappers in de motorkap maken. En maar is gaan kijken voor een 1.6 motor.
Maar goed eerst de foto's van vandaag. De voor en achterbumper zitten er weer op. Ze zijn nu beiden glad. Sideskirts van de benzine lekkage is gespoten. En de velgen werden op het moment dat ik er was gespoten.
Strak voorkantje!
Benzine lekkage schade weggewerkt.
Audio splitters moet ik zelf nog ff wegwerken.
Strak achterkantje.
Hele audio installatie heb ik vanmiddag weer aangesloten. Alleen de wielkuip moet er nu nog in. Als het goed is kan ik hem maandag ophalen.
Dan ga ik zelf de Xsara knipper maar is op zijn plek proberen te krijgen.
Daarna de kathalysator eronder. En dan naar de APK.
Dan blinderen en bestickeren. En dan maar hopen dat er geen achteraf dingen om de hoek komen kijken.
Had idd een hele mooie andere auto kunnen rijden van het geld. Maar zoals al gezegd niet zo uniek. Puur hersteld uit nostalgische redenen.
En nu maar meteen alles aanpakken wat me dwars zat. Van de zomer maar is een soort GSI luchterhappers in de motorkap maken. En maar is gaan kijken voor een 1.6 motor.
Maar goed eerst de foto's van vandaag. De voor en achterbumper zitten er weer op. Ze zijn nu beiden glad. Sideskirts van de benzine lekkage is gespoten. En de velgen werden op het moment dat ik er was gespoten.
Strak voorkantje!
Benzine lekkage schade weggewerkt.
Audio splitters moet ik zelf nog ff wegwerken.
Strak achterkantje.
Hele audio installatie heb ik vanmiddag weer aangesloten. Alleen de wielkuip moet er nu nog in. Als het goed is kan ik hem maandag ophalen.
Dan ga ik zelf de Xsara knipper maar is op zijn plek proberen te krijgen.
Daarna de kathalysator eronder. En dan naar de APK.
Dan blinderen en bestickeren. En dan maar hopen dat er geen achteraf dingen om de hoek komen kijken.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Dat ziet er weer heeeeeeeeeeeeeeeel netjes uit Mark.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Motorkap is niet vervangen. Die was nog heel. Dus dat had weinig uitgehaald. Ik haal gewoon een keer een oude kap op de sloop en dan ga ik eens rustig kijken wat ik van mijn eigen kap kan maken.peter wrote:Mooi man! Had je die happers in de motorkap niet beter voor het spuiten kunnen doen trouwens?
Vind die kap van "figuur" die blauwe ax in ieder geval onwijs mooi.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
De Volvo maar vast in de voorverkoop gezet. Met wat gemengde gevoelens.
Zijn ondergewaarderde auto's. Je krijgt er geen roggel voor. Terwijl ze onwijs lekker rijden en ook nog eens veilig zijn. Heel vaag.
Dus als de AX terug is gaat deze er weer uit:
Staat nu op speurders. Wil eerst ff checken of de AX inderdaad goed rijd voordat ik weer geen auto heb.
Zijn ondergewaarderde auto's. Je krijgt er geen roggel voor. Terwijl ze onwijs lekker rijden en ook nog eens veilig zijn. Heel vaag.
Dus als de AX terug is gaat deze er weer uit:
Staat nu op speurders. Wil eerst ff checken of de AX inderdaad goed rijd voordat ik weer geen auto heb.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Nou het is zover! De AX is weer terug! Net proefrit gemaakt. En rijd weer super. Hij rijd recht. Stuurd goed. Remt goed. Koppeling heeft het ook overleeft.
Hij staat nu veilig op de boerderij in een schuur. Geen zin in vuurwerk op mijn nieuwe lak.
Paar kleine puntjes die ik nog ff op moet lossen.
Mijn grootlicht werk wel maar de 100watt lampen gaan niet mee. Lampen zijn eruit geweest. Dus zal wel niet goed aangesloten zijn. Of vergeten.
Subwoofer draait niet mee. Ook nog ff naar kijken.
En mijn rechterachterwiel loopt weer aan. Die skirt is opnieuw vastgezet en gespoten ivm benzine lekkage. Waarschijnlijk is het scherm daarbij iets terug gegaan. En heb ik daar hooguit 1mm speling. Heb al staan buigen met bandenlichters. Is al minder geworden... Maar verre van verholpen nog.
Maar het kart gevoel was direct weer terug! Zeker met die billstein schokbrekers voor. Damn wat een verschil vergeleken met de Saxo VTS dempers. Toch nog in 2007 mijn autotje terug!
Hij staat nu veilig op de boerderij in een schuur. Geen zin in vuurwerk op mijn nieuwe lak.
Paar kleine puntjes die ik nog ff op moet lossen.
Mijn grootlicht werk wel maar de 100watt lampen gaan niet mee. Lampen zijn eruit geweest. Dus zal wel niet goed aangesloten zijn. Of vergeten.
Subwoofer draait niet mee. Ook nog ff naar kijken.
En mijn rechterachterwiel loopt weer aan. Die skirt is opnieuw vastgezet en gespoten ivm benzine lekkage. Waarschijnlijk is het scherm daarbij iets terug gegaan. En heb ik daar hooguit 1mm speling. Heb al staan buigen met bandenlichters. Is al minder geworden... Maar verre van verholpen nog.
Maar het kart gevoel was direct weer terug! Zeker met die billstein schokbrekers voor. Damn wat een verschil vergeleken met de Saxo VTS dempers. Toch nog in 2007 mijn autotje terug!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Nou de eerste kilometers zijn goed bevallen. Geplakt aan het asfalt. Als je rijcomfort wil moet je vooral GEEN bilstein schokbrekers eronder plakken. Als je wilt karten werken ze perfect.
Eerste euvels ook opgelost. Morette's werken weer. Relais had denk slecht contact. Ruitenwisservloeistof pomp voor de zoveelste keer vervangen. Was weer stuk.
Alleen nou weer problemen met de audio. Als ik beide preout kabels in de radio steek gaan de woofers op hooguit 10% vermogen spelen. En ook niet echt zuiver meer. Trek je L of R los werkt 1 woofer goed. Pocket PC ipv de autoradio aangesloten en die gaf hetzelfde probleem. Radio is dus in orde. Oftewel pre-out kabel stuk of versterker stuk.
Had net trouwens het idee dat de nieuwe deur nog dunner is dan de originele. Iemand wel is opgevallen of er verschil zit in de aftermarket deuren?
Eerste euvels ook opgelost. Morette's werken weer. Relais had denk slecht contact. Ruitenwisservloeistof pomp voor de zoveelste keer vervangen. Was weer stuk.
Alleen nou weer problemen met de audio. Als ik beide preout kabels in de radio steek gaan de woofers op hooguit 10% vermogen spelen. En ook niet echt zuiver meer. Trek je L of R los werkt 1 woofer goed. Pocket PC ipv de autoradio aangesloten en die gaf hetzelfde probleem. Radio is dus in orde. Oftewel pre-out kabel stuk of versterker stuk.
Had net trouwens het idee dat de nieuwe deur nog dunner is dan de originele. Iemand wel is opgevallen of er verschil zit in de aftermarket deuren?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
fijn dat ie terug op de baan kanMark wrote:Nou de eerste kilometers zijn goed bevallen. Geplakt aan het asfalt. Als je rijcomfort wil moet je vooral GEEN bilstein schokbrekers eronder plakken. Als je wilt karten werken ze perfect.
Eerste euvels ook opgelost. Morette's werken weer. Relais had denk slecht contact. Ruitenwisservloeistof pomp voor de zoveelste keer vervangen. Was weer stuk.
Alleen nou weer problemen met de audio. Als ik beide preout kabels in de radio steek gaan de woofers op hooguit 10% vermogen spelen. En ook niet echt zuiver meer. Trek je L of R los werkt 1 woofer goed. Pocket PC ipv de autoradio aangesloten en die gaf hetzelfde probleem. Radio is dus in orde. Oftewel pre-out kabel stuk of versterker stuk.
Had net trouwens het idee dat de nieuwe deur nog dunner is dan de originele. Iemand wel is opgevallen of er verschil zit in de aftermarket deuren?
ik heb met mijn vorige versterker exact hetzelfde probleem gehad. Ik heb echt vanalles zitten proberen maar heb het helaas niet gevonden. Ik heb dan maar een nieuwe versterker gekocht.
Zonde eigenlijk, want hij "speelde" nog.
Nou een nieuwe kopen was ik nog niet echt van plan.
Het kan nooit een groot defect zijn. Ik ga eerst wel een andere Pre-Out kabel proberen. En als dat niet werkt breng ik hem hier in het dorp wel weg naar zo'n repareer zakie. Die fixen alles waar electronica inzit.
Beetje zonde van een 6 kanaals JBL versterker van 14maanden oud.
Het kan nooit een groot defect zijn. Ik ga eerst wel een andere Pre-Out kabel proberen. En als dat niet werkt breng ik hem hier in het dorp wel weg naar zo'n repareer zakie. Die fixen alles waar electronica inzit.
Beetje zonde van een 6 kanaals JBL versterker van 14maanden oud.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.