Rogier aka Rio97 - AX GT, CX GTi en een nieuwe auto!
Moderator: webmasters
Even de AX optillen
Marc: Ja de assteuntjes staan eronder!
Nieuw & oud
Nieuw!
Nieuw
Last edited by Rio97 on FriDec28, 2007 11:29:04 PM, edited 1 time in total.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
It's alive!!!
Jeetje wat een sterke rogier. Die oewoudgeluiden hoorde ook bij jou ofniet?
Jeetje wat een sterke rogier. Die oewoudgeluiden hoorde ook bij jou ofniet?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
grietje wrote: Die oewoudgeluiden hoorde ook bij jou ofniet?
Bij de gratis veiligheidskeuring van Citroën waren mijn remklauwen afgekeurd en zelf had ik ook nog wel een paar puntjes waar ze bij de apk moeilijk over konden gaan doen.
Dus maar's gaan shoppen in het magazijn van Marc
- ruitenwisservloeistofpompje weer werkend gekregen
- nieuwe remklauwen & blokken!
- de spaghetti luchtdicht gemaakt
- dashboardverlichting vervangen (een GT type1 heeft 14 lampjes en een aparte voor het acculampje)
- en meteen maar een nieuwe bendix 21 hoofdremcilinder erop gezet.
Op de terugweg wel gemerkt dat nóg een keertje ontluchten wel nodig is.
De oude hoofdremcilinder werkte trouwens nog goed, maar met zo'n motorblok moet je het natuurlijk wel netjes houden onder de kap. Mocht iemand belangstelling hebben: stuur een pb naar Marc - q01z.
Marc, en Romy, enorm bedankt voor je hulp, was weer erg gezellig!
Rooney: je spullen liggen bij mij in de hal.
Ps, de oude klauwen zijn ook gratis als iemand denkt ze weer gangbaar te krijgen. Ze waren afgekeurd omdat ze niet meer soepel liepen.
Last edited by Rio97 on FriDec28, 2007 11:52:21 PM, edited 1 time in total.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Toch iets vaags met de remmerij nu....
Gisteren nieuwe klauwen, remblokken (ABS brake systems) en een nieuwe hoofdremcilinder erop gezet.
Systeem gevuld met DOT4 en eindeloos zitten ontluchten.
Proefrondje remde niet echt best, dus weer ontluchten.
Op de terugweg was ik nog niet tevreden, vandaag weer ontluchten, maar beter ging het er niet van remmen.
En dat was eigenlijk wel waar ik op hoopte na het vervangen van de hrc voor een bendix 21.
Het systeem remt wel, maar als een standaard AX en het rempedaal grijpt pas vrij laat aan.
Rempedaal zakt ingetrapt absoluut niet weg, dus geen lekkage. Ook op gecontroleerd vandaag. De vacuumslang met de inlaat zijn we niet aangeweest en ziet/voelt nog goed.
Iemand een idee waarom de remprestatie niet is toegenomen?
Gisteren nieuwe klauwen, remblokken (ABS brake systems) en een nieuwe hoofdremcilinder erop gezet.
Systeem gevuld met DOT4 en eindeloos zitten ontluchten.
Proefrondje remde niet echt best, dus weer ontluchten.
Op de terugweg was ik nog niet tevreden, vandaag weer ontluchten, maar beter ging het er niet van remmen.
En dat was eigenlijk wel waar ik op hoopte na het vervangen van de hrc voor een bendix 21.
Het systeem remt wel, maar als een standaard AX en het rempedaal grijpt pas vrij laat aan.
Rempedaal zakt ingetrapt absoluut niet weg, dus geen lekkage. Ook op gecontroleerd vandaag. De vacuumslang met de inlaat zijn we niet aangeweest en ziet/voelt nog goed.
Iemand een idee waarom de remprestatie niet is toegenomen?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
ik baal hier trwns ontzettend van Rogier
nu 2x aan jouw auto gesleuteld en 2x niet perfect...
deze keer je remmen, vorige keer je uitlaat die niet luchtdicht bleek te zijn.. (hadden we natuurlijk ook moeten controleren toen )
stomme is dat deze set klauwen/blokjes/hoofdremcilinder ook onder cupje heeft gezeten en die echt als een achtelijke remde met een kneiterhard pedaal..
nu remt die van jou wel heel hard, maar met een hele lang slag
ik begin het vermoedde te hebben dat de rembekrachtigers (of hoofdremcilinders) verschillen..
nu 2x aan jouw auto gesleuteld en 2x niet perfect...
deze keer je remmen, vorige keer je uitlaat die niet luchtdicht bleek te zijn.. (hadden we natuurlijk ook moeten controleren toen )
stomme is dat deze set klauwen/blokjes/hoofdremcilinder ook onder cupje heeft gezeten en die echt als een achtelijke remde met een kneiterhard pedaal..
nu remt die van jou wel heel hard, maar met een hele lang slag
ik begin het vermoedde te hebben dat de rembekrachtigers (of hoofdremcilinders) verschillen..
Ik niet hoor, ga rustig de AX volgende week zo bij de apk keurmeester inleverenq01z wrote:ik baal hier trwns ontzettend van Rogier
Daar gaat de verdenking wel naar uit. Hou mijn oude hrc maar even apart voor de frikadellenmeeting.q01z wrote:ik begin het vermoedde te hebben dat de rembekrachtigers (of hoofdremcilinders) verschillen..
Andere mensen nog suggesties?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Ik denk ook dat het de rembekrachtiger en hrc heeft te maken.
Na mijn 4gaats ombouw met Saxo Vts remmen heb ik ook een grote slag voordat ie pakt. Die dode slag wil ik er ook uit hebben. Maar als je keihard op het pendaal trapt blokeert alles wel.
Dan moet het toch iets zijn met de bekrachtiging?
Na mijn 4gaats ombouw met Saxo Vts remmen heb ik ook een grote slag voordat ie pakt. Die dode slag wil ik er ook uit hebben. Maar als je keihard op het pendaal trapt blokeert alles wel.
Dan moet het toch iets zijn met de bekrachtiging?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Rogier / Marc,
hebben jullie al naar het "ventiel" gekeken op de hoofdremcylinder? Daar waar die vacuümslang op aangesloten is?
Het wil wel eens gebeuren dat die een beetje lekt. Als die lekt, krijgt hij onvoldoende vacuüm en bekrachtigt hij je rem dus ook minder.
Je kunt het testen door hem er voorzichtig uit te trekken (controleer dan ook gelijk de rubberen ring waar hij in zit) en er doorheen te blazen / zuigen. Bij 1 van de twee mogelijkheden moet het ventieltje dichtslaan. Kun je er in beide richtingen lucht doorheen krijgen, dan is het ventiel stuk.
Je kunt hiervoor een reparatiesetje krijgen bij de dealer.
Als dat het ook niet is, zou ik ook niet weten wat het probleem is.
Suc6!
Grtz,
Ricardo
hebben jullie al naar het "ventiel" gekeken op de hoofdremcylinder? Daar waar die vacuümslang op aangesloten is?
Het wil wel eens gebeuren dat die een beetje lekt. Als die lekt, krijgt hij onvoldoende vacuüm en bekrachtigt hij je rem dus ook minder.
Je kunt het testen door hem er voorzichtig uit te trekken (controleer dan ook gelijk de rubberen ring waar hij in zit) en er doorheen te blazen / zuigen. Bij 1 van de twee mogelijkheden moet het ventieltje dichtslaan. Kun je er in beide richtingen lucht doorheen krijgen, dan is het ventiel stuk.
Je kunt hiervoor een reparatiesetje krijgen bij de dealer.
Als dat het ook niet is, zou ik ook niet weten wat het probleem is.
Suc6!
Grtz,
Ricardo
Volgens mij "gewoon": klein beetje trappen = klein beetje afremmen, meer trappen = meer remmen.Citrosan wrote:Hoe was het aangrijppunt voor dat jullie gingen sleutelen???
Maar de reactie op het pedaal was vrij snel en nu zit er een stukkie vrije slag in.
Ricardo: bedankt voor de tip, eenvoudig te controleren zo te lezen.
Alleen, volgens mij zijn er geen gebreken. Meer een wat terleurstellend gevoel na al het sleutelen dat het nog even hard (of beroerd) afremde als daarvoor.
Als ik ook de reactie van Mark lees zou je toch gaan vermoeden dat de rembekrachtiger en hrc op elkaar afgestemd moeten zijn.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Zijn de remklauwen identiek? Of zitten er grotere zuigers in?
Ik heb nog steeds de originele HRC en rembekrachtiger van de AX 1.1i.
Maar wel remklauwen van een Saxo VTS. Deze hebben grotere zuigers. Waar meer olie in gaat. En dat schijnt er ook voor te zorgen dat je een grotere slag krijgt.
Alles schijnt wel op elkaar afgestemt te moeten zijn. Zal voor mij ook weer wennen worden met de AX. Die heeft nu geventileerde schijven en goeie klauwen. En toch moet je nog vrij veel kracht zetten om goed te remmen.
Terwijl mijn volvo440 niet eens geventileerde schijven heeft. En toch echt stukken beter remt. Direct reactie op het pendaal. En die auto is veel zwaarder. Maar als ie niet lekt... En de schijven en blokken zijn goed. En de klauwen zijn goed gangbaar. Dan zal het bij een teleurstelling blijven. Maar geen APK afkeur.
Ik heb nog steeds de originele HRC en rembekrachtiger van de AX 1.1i.
Maar wel remklauwen van een Saxo VTS. Deze hebben grotere zuigers. Waar meer olie in gaat. En dat schijnt er ook voor te zorgen dat je een grotere slag krijgt.
Alles schijnt wel op elkaar afgestemt te moeten zijn. Zal voor mij ook weer wennen worden met de AX. Die heeft nu geventileerde schijven en goeie klauwen. En toch moet je nog vrij veel kracht zetten om goed te remmen.
Terwijl mijn volvo440 niet eens geventileerde schijven heeft. En toch echt stukken beter remt. Direct reactie op het pendaal. En die auto is veel zwaarder. Maar als ie niet lekt... En de schijven en blokken zijn goed. En de klauwen zijn goed gangbaar. Dan zal het bij een teleurstelling blijven. Maar geen APK afkeur.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Poeh, de oude klauwen heeft Simsken indertijd van Drake overgenomen en Marc heeft ze online besteld.Mark wrote:Zijn de remklauwen identiek? Of zitten er grotere zuigers in?
Als de garage eind van de week open is wil ik 'm gaan aanbieden voor de apk en horen we het wel.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage