Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

:o wat doe je met de Foxjes dan?

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

kevin.broke wrote::o wat doe je met de Foxjes dan?


Voorlopig niets, ik heb nog geen andere velgen, ik heb ze alleen gezien ;) Ik weet nog niet wat ze gaan kosten en ik weet ook nog niet of ik het überhaubt doe.
Image Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

die witte citroën-velgen, liggen ook bij Citroën-garage Van Beek in Vlissingen, alszijnde een soort van kerst-versiering ofzo :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

DuFF wrote:die witte citroën-velgen, liggen ook bij Citroën-garage Van Beek in Vlissingen, alszijnde een soort van kerst-versiering ofzo :lol:


Bijna goed, deze velgen onderdeel van het Special Serie S pakket voor de C1 en C2. Velgen worden voor de C1 in 14 inch geleverd en voor de C2 in 15 inch. Het is een pakket met deze velgen, met banden, stickers voor op de auto, witte spiegelkappen, uitlaatsierstuk en een speciale pookknop.
Image Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dat zei ik, die spiegelkappen lagen erboven ja 8)

best stoer, onder een witte C1 :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Originele Citroënvelgen zijn duuuuuurrr. Probeer ze dan ergens tweedehands vandaan te krijgen :wink:
Freude am Fahren.

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

Dit hele setje is te koop voor € 695,-
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Voor die 695 euro krijg je het hele setje als je een nieuwe c2 koopt, maar je krijgt dan natuurlijk niet de standaard velgen + banden erbij die standaard op die auto zitten.
Ik vermoed dat als je de velgen los besteld het nog een stukje duurder is.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Helaas :cry: ik ben bij de dealer geweest en de wielen zijn niet los te bestellen. De hele set is alleen te bestellen voor een C1 of C2 die verkocht is (er moet een kenteken aangevraagd zijn). We hebben nog gezocht op het bestelnummer van de velgen zelf, maar dat waren speciale bestelnummers voor de actie en het systeem gaf hierbij aan 'niet meer leverbaar'.

Mischien toch maar op zoek naar een ander setje, of de fabrikant maar eens mailen. Wielen worden door MiM gemaakt, maar op hun site is er niets over terug te vinden.
Image Image Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Lijkt me enorm raar dat die velgen niet te bestellen zijn, wat nou als je met je nieuwe c2 een stoeprandje meepakt en je velg niet meer te maken valt door de velgendokter??

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Wellicht nog onder een ander artikelnummer, maar dat konden we zo snel niet vinden. Maar dat is een risico dat je altijd loopt met velgen. Heb ooit 2 wielen onder de C3 vandaan gereden, vervangende velgen konden wel besteld worden, maar die hadden wel een andere ET-waarde.
Image Image Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ik zal als het volgend jaar nog niet is gelukt eens een mailtje sturen naar de magazijnman van de citroen-dealer hier, die kan bijna overal aankomen, echt de kleinste dingen haalt ie uit frankrijk.

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

De velgen komen bij FZ vandaan! Het zijn de Toora Twin T 440/544 alleen dan wit!!! Zal eens kijken wat ik kan doen!
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Bedankt voor het aanbod Robin, maar volgens mij zijn dat andere velgen.

De velgen uit de actie:
Image

De Toora 544 Twin T 400:
Image

Maar in de catalogus van FZ staan ook deze velgen van MiM, de 555 Savona, deze lijken er wel heel erg veel op.
Image

Zou je eens kunnen kijken wat die zouden moeten kosten?
Image Image Image

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

Oh ja klopt het is de MiM, de 555 Savona!! Ik weet wat de code is maar ik ga even na vragen bij Citroën of we ze zo los mogen verkopen!!
De prijs van de MiM 555 Savona in 14 inch staat op de site van FZ voor 140 euro per stuk!
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ik wil de 15 inch hebben, anders moet ik ook andere banden ;)
Image Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Zo, om er ook maar weer helemaal bij te horen heb ik de afgelopen dagen wat nieuwe voorverlichting aangeschaft:
:arrow: 1 nieuwe mistlamp, op eBay in de UK. Helaas had de persoon maar 1 exemplaar, maar ik heb een zo goed als nieuw exemplaar hier in de kast liggen :lol:
:arrow: 1 set H4 Bi-Xenon verlichting
:arrow: 2 nieuwe koplampen, die oude zien er niet uit bij de nieuwe mistlampen :lol:
:arrow: 2 nieuwe richtingaanwijzers, als alle verlichting toch nieuw moet, dan deze 2 ook.

Hopelijk is alles een beetje snel binnen. Aankomende zaterdag eerst een nieuwe remleiding naar achteren leggen. M'n dealer heeft nog een paar meter op de rol liggen en de monteurs helpen me dan wel een handje.

Foto's volgen weer als de nieuwe verlichting is gemonteerd.
Image Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Zo, vanavond had ik pakjestavond

Image

2 doosjes binnengekomen. Helaas staat 1 knipperlicht nog in backorder. Ook hoopt de shop waar ik m'n Xenon besteld heb deze week de bestelling binnen te krijgen.

Image

Vandaag binnen gekregen van Winparts:
- 1 linker koplamp
- 1 rechter koplamp
- 1 linker richtingaanwijzer

en vanuit de UK een compleet mistlicht, incl. verzendkosten voor nog geen 30 euro, nieuw in doos.

Het andere mistlicht is niet helemaal nieuw meer. Deze heb ik enige tijd geleden van iemand gekregen.

Nog even op de laatste zaken wachten en dan kan begonnen worden om de complete verlichting aan de voorkant te vernieuwen.
Image Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

welke is het nieuwe mistlicht?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Post by Stuntmannetje »

grietje wrote:welke is het nieuwe mistlicht?


Haha de complete :lol: , zie uitleg boven :P
Image

Post Reply