Sander (2 wiel aangedreven Kangaroe)
Moderator: webmasters
Sander (2 wiel aangedreven Kangaroe)
Nou zal ik dan ook maar es een wie is wie maken. HIj wordt nog uitgebreid hoor met oa foto's Momenteel ben ik in het bezit van 2 axies waarvoor ik maandelijks een schoftige hoeveelheid geld neer moet leggen. Eentje gaat binnenkort dus weg.
Ik heb Sinds november 2002 een rooie 1.1 TGE 5 deurs. Prima autootje zag er alleen niet meer uit. Commandant 4 doet wonderen wat dat betreft.
Dus mooi opgepoetst ja en dan. Ik vond hem niet fel genoeg dus begon ik es met een open luchtfiltertje. Klonk erg mooi. Toe kon ik voor 20 euro een sportpijp kopen. Geloof dat die nu ook nog ergens in de club rondzwerft. Die heeft er bij mij nooit opgezeten. Vond het teveel werk en was een beetje bang voor de herrie. Deze heb ik toen verkocht aan Jeffry. Uiteindelijk is er een pijp van een oude volvo onder gegaan Leuk geluid en de auto was ietsies feller.
Toen was ik los. Ik kwam tot de ontdekking dat het inlaatspruitstuk van een 1.1 zo'n beetje het stomste ontwerp is was mogelijk is. Deze verving ik door die van een 1.4. Aangezien ik toch met dat ding in mn hand stond heb ik maar meteen het injectiehuis van een 1.4 genomen ook. Gasklep was een stuk groter. Het effect WOW wat een verschil. Alleen liep ie stationair gewoon rampzalig koud zat ie op 3000 toeren en warm kon ie zn stationair niet vinden. Dus ook maar de rijcomputer van een 1.4 ah dat hielp.
Daarna toch maar mn cat weggehaald. Wat een herrie. Maar toen ik het gaatje in mn uitlaat weggehaald had was dat grootendeels over.
Laatste waar ik mee bezig ben is een turbo inbouwen. Dit is een zuiver beun en hobby project. Hoop dat het gat lukken en dat ie ook nog ffies rijdt.
Naast deze sleutelbak heb ik sinds 20 maart ook nog een ax 1.6 Ik kan hier weinig over vertellen behalve dat ie rete snel is mooie velgies heeft, en dat er nog heel erg veel werk aan zit.
Hieronder een todo lijstje deze zal ik af en toe updaten.
Ophanging
Nieuwe voorremmen en rembekrachtiger (309 GTI)
Voorwielophanging controleren (done)
Linker veerschotel vervangen
Ander veersysteem
Exterieur
Scheve bumpers recht hangen
Mistlichten voor stellen
Gaten achter lampen dichtlassen
Interieur
Kofferbak lassen en afkitten
Alle plastic delen vastzetten (kapjes stuurhuis)
Bekabeling van oude radio opknappen
Nieuwe snoeren trekken voor speakers
Radio installeren
Nieuwe deurpanelen
Kijken waar gesis bij remmen vandaan komt
Stoelen vastzetten
Hoedenplank vervangen
Wat doen aan gaspedaal
Voetmatten (done)
Stofzuigen en opruimen
Ramen koppellen aan centrale deurvergrendeling
Ramen smeren
Handremvergrendeling weghalen
Sloten verwissellen
Kuipstoelen
Kapje links vervangen
Gladde skirts en bumpers
Gordels achter
Tellerset repareren (dagteller en klokversteldingetje)
Motorisch
Versnellingsbak vervangen
Onder de motorkap flink opruimen en ordenen (50%)
Olieprobleem aanpakken
Ik heb Sinds november 2002 een rooie 1.1 TGE 5 deurs. Prima autootje zag er alleen niet meer uit. Commandant 4 doet wonderen wat dat betreft.
Dus mooi opgepoetst ja en dan. Ik vond hem niet fel genoeg dus begon ik es met een open luchtfiltertje. Klonk erg mooi. Toe kon ik voor 20 euro een sportpijp kopen. Geloof dat die nu ook nog ergens in de club rondzwerft. Die heeft er bij mij nooit opgezeten. Vond het teveel werk en was een beetje bang voor de herrie. Deze heb ik toen verkocht aan Jeffry. Uiteindelijk is er een pijp van een oude volvo onder gegaan Leuk geluid en de auto was ietsies feller.
Toen was ik los. Ik kwam tot de ontdekking dat het inlaatspruitstuk van een 1.1 zo'n beetje het stomste ontwerp is was mogelijk is. Deze verving ik door die van een 1.4. Aangezien ik toch met dat ding in mn hand stond heb ik maar meteen het injectiehuis van een 1.4 genomen ook. Gasklep was een stuk groter. Het effect WOW wat een verschil. Alleen liep ie stationair gewoon rampzalig koud zat ie op 3000 toeren en warm kon ie zn stationair niet vinden. Dus ook maar de rijcomputer van een 1.4 ah dat hielp.
Daarna toch maar mn cat weggehaald. Wat een herrie. Maar toen ik het gaatje in mn uitlaat weggehaald had was dat grootendeels over.
Laatste waar ik mee bezig ben is een turbo inbouwen. Dit is een zuiver beun en hobby project. Hoop dat het gat lukken en dat ie ook nog ffies rijdt.
Naast deze sleutelbak heb ik sinds 20 maart ook nog een ax 1.6 Ik kan hier weinig over vertellen behalve dat ie rete snel is mooie velgies heeft, en dat er nog heel erg veel werk aan zit.
Hieronder een todo lijstje deze zal ik af en toe updaten.
Ophanging
Nieuwe voorremmen en rembekrachtiger (309 GTI)
Voorwielophanging controleren (done)
Linker veerschotel vervangen
Ander veersysteem
Exterieur
Scheve bumpers recht hangen
Mistlichten voor stellen
Gaten achter lampen dichtlassen
Interieur
Kofferbak lassen en afkitten
Alle plastic delen vastzetten (kapjes stuurhuis)
Bekabeling van oude radio opknappen
Nieuwe snoeren trekken voor speakers
Radio installeren
Nieuwe deurpanelen
Kijken waar gesis bij remmen vandaan komt
Stoelen vastzetten
Hoedenplank vervangen
Wat doen aan gaspedaal
Voetmatten (done)
Stofzuigen en opruimen
Ramen koppellen aan centrale deurvergrendeling
Ramen smeren
Handremvergrendeling weghalen
Sloten verwissellen
Kuipstoelen
Kapje links vervangen
Gladde skirts en bumpers
Gordels achter
Tellerset repareren (dagteller en klokversteldingetje)
Motorisch
Versnellingsbak vervangen
Onder de motorkap flink opruimen en ordenen (50%)
Olieprobleem aanpakken
Last edited by Sander on MonOct25, 2004 7:45:04 PM, edited 6 times in total.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
Re: sander aka sander
Sander wrote:Nou zal ik dan ook maar es een wie is wie maken. HIj wordt nog uitgebreid hoor met oa foto's Momenteel ben ik in het bezit van 2 axies waarvoor ik maandelijks een schoftige hoeveelheid geld neer moet leggen. Eentje gaat binnenkort dus weg.
Ik heb wel interesse in die 1.6
En het is toch een 1.6 8V? Ben je er zondag ook bij? Ben wel heel benieuwd!
-
- AX liefhebber
- Posts: 281
- Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
- Location: Hillegom
- Contact:
Ja Sander eindelijk in jouw bezit
Ik hoorde het van AXO dat je hem opgehaalt hebt !!
En hoebevalt ie ??
Voor de mensen die foto's willen zien zoek de foto's van AXO op het is zijn oude wagen
Het is een Rooie ax GT met saxo onderdelen
Het is een 1.6 8v !
Rijdt erg rap regageer leuk op het gas pendaal maar veer zeer beroert !!
Gr Jef
Ik hoorde het van AXO dat je hem opgehaalt hebt !!
En hoebevalt ie ??
Voor de mensen die foto's willen zien zoek de foto's van AXO op het is zijn oude wagen
Het is een Rooie ax GT met saxo onderdelen
Het is een 1.6 8v !
Rijdt erg rap regageer leuk op het gas pendaal maar veer zeer beroert !!
Gr Jef
Type en Spellings Fouten voorbehouden !!!
Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben
Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben
Dank jullie allen voor het warme welkom. Ik ben cker van plan af en toe naar meetings te komen. Zoals bijvoorbeeld aankomende zondag in Nieuwegein. (God wat zal ik er lekker vlot zijn ) Ik had al begrepen dat er hier een paar fotogeil zijn zal dus eerdaags es een paar foto's maken.
Het is idd een 1.6 8V met zonder vering. Rijd ontzettend leuk. Toen ik hem ophaalde moest ik inhalen op de snelweg. Keek ik op mn klokie reed ik per ongeluk 170. Dat is toch leuk.
Er zit alleen enorm veel werk aan das wat minder. Maar ja je moet toch wat he. Het is dus de bedoeling dat de 1.6 blijft en de 1.1 gaat. Maar ik ben er op dit ogenblik niet cker van of het turboproject doorgaat. Ik heb zeg maar een enorme hoeveelheid tijd te kort. En ik had niet verw8 dat er nog zoveel aan die 1.6 moest gebeuren om redelijk veilig te rijden. De voorwielophanging en de remmen vind ik eng. Dus die zijn eerst aan de beurt. Daarna kijk hierboven (zucht)
Het is idd een 1.6 8V met zonder vering. Rijd ontzettend leuk. Toen ik hem ophaalde moest ik inhalen op de snelweg. Keek ik op mn klokie reed ik per ongeluk 170. Dat is toch leuk.
Er zit alleen enorm veel werk aan das wat minder. Maar ja je moet toch wat he. Het is dus de bedoeling dat de 1.6 blijft en de 1.1 gaat. Maar ik ben er op dit ogenblik niet cker van of het turboproject doorgaat. Ik heb zeg maar een enorme hoeveelheid tijd te kort. En ik had niet verw8 dat er nog zoveel aan die 1.6 moest gebeuren om redelijk veilig te rijden. De voorwielophanging en de remmen vind ik eng. Dus die zijn eerst aan de beurt. Daarna kijk hierboven (zucht)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Vanochtend even mn remblokken proberen te vervangen. BLijkt dat mn linker klauw vaststaat. Dat wordt dus een nieuwe. Tevens heb ik ergens een lek in mn remsysteem want als ik mn rem intrap zakt ie langzaam door tot op de bodem en hoor ik gesis onder de motorkap. Hoop dat het het dopje is wat niet lekker afsluit.
Ook grappig bij bochten en optrekken hoorde ik nog al eens een kloenk. Kwam ik toch net tot de ontdekking dat mn veerpoot loszat.
Tevens vindt ik wat ophangdelen van de carrossorie er vreemd uitzien. Er is nog een lange weg te gaan.
Ook grappig bij bochten en optrekken hoorde ik nog al eens een kloenk. Kwam ik toch net tot de ontdekking dat mn veerpoot loszat.
Tevens vindt ik wat ophangdelen van de carrossorie er vreemd uitzien. Er is nog een lange weg te gaan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Soooo das shockerend!!
Heb je t nu over de 1.6?! Dan heb je er inderdaad nog veel aan te doen, misschien dat je van AXVTS wat leuke onderdelen kunt kopen...de versnellingsbak is nog vrij in ieders geval!!
En je 1.1 waar is die nu --> WAAR IS TURBO
AX POWaH
Heb je t nu over de 1.6?! Dan heb je er inderdaad nog veel aan te doen, misschien dat je van AXVTS wat leuke onderdelen kunt kopen...de versnellingsbak is nog vrij in ieders geval!!
En je 1.1 waar is die nu --> WAAR IS TURBO
AX POWaH
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
Misschien is het een idee om de 1.1 voor onderdelen te gebruiken. Heb je in iedergeval weer remklauwen en veerpoten die goed zijn. Ook kan je dan dingen van de ophangingn overzetten denk ik?!
Maar misschien moet je dan wel eerst ff zorgen dat je turbo het doet/gedaan heeft. Want dat lijkt me een brute ervaring!!
Succes Sander je hebt als ik dit zo lees inderdaad nog een lange weg te gaan!!! Sterkte!
Maar misschien moet je dan wel eerst ff zorgen dat je turbo het doet/gedaan heeft. Want dat lijkt me een brute ervaring!!
Succes Sander je hebt als ik dit zo lees inderdaad nog een lange weg te gaan!!! Sterkte!
AX GTi, sold!
Zoals sommige weten zie ik die turbo niet echt meer zitten. Er gaat gewoon nog een heleboel tijd in zitten en dat heb ik niet. M'n nieuwe auto wil ik eerst op de weg hebben namelijk. Dat gaat ook nog even duren zoals jullie zien. Vanavond ga ik wat dingen van de ophanging weer rechtbuigen. Want het blijkt dat die een flinke tik hebben gehad. Ik weet dus niet of ik die turbo ga inbouwen. Sorry jongens
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:
Toch jammer dat er zoveel aan die 1.6 moet gebeuren. Kijk dat er een 1600 blok in een AX past is niks nieuws meer voor ons, maar een 1.1 met turbo vindt ik dan toch interessanter
een 1.6 turbo ??
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Ik heb 'em vanmiddag mogen aanschouwen en ik moet zeggen dat het een stoere bak is.
Ook al moeten er nog een groot aantal dingen heel anders, ik zie het wel goed komen.
Heel veel succes erbij Sander (zul je wel goed kunnen gebruiken)
Ook al moeten er nog een groot aantal dingen heel anders, ik zie het wel goed komen.
Heel veel succes erbij Sander (zul je wel goed kunnen gebruiken)
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw