Ricardo (niet meer AX GT Injection, nu ZX en C5!)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

AXClub
Total admin
Total admin
Posts: 437
Joined: SatJun07, 2003 3:04:50 PM

Post by AXClub »

laten we nu dus maar snel gaan zorgen dat hij lekker gaat rijden.
Het topic is zoals hierboven vernoemd opgeschoond.

Ricardo suc6

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

Even weer een update over mijn AX-je.

Het olieverbruik is nog niet echt minder geworden, het waterverbruik daarentegen lijkt nu wel goed te gaan, na een potje antileak.
Inmiddels heb ik een ander motorblokje gekocht, uit een ZX 1.4i met DIS-ontsteking.
De cylinderkop van dit blok heb ik eraf gehaald en wil ik na laten kijken door een revisiebedrijf hier in Den Helder en eventueel laten reviseren (afhankelijk van de kosten). Hierna wil ik de "oude" ontsteking (die met de verdelerkap dus) overzetten op de gereviseerde kop en deze kop dan monteren (uiteraard met nieuwe koppakking, distributieriem en spanrol). Dat is dan gelijk een mooi moment om de vloeistoffen te verversen.
De uitlaat zal er dan ook aan moeten geloven. Die is vanaf het spruitstuk (wat overigens lek is) helemaal doorgelast tot en met de einddemper. Die krijg ik er nooit meer heel af natuurlijk. Bij die nieuwe kop heb ik ook een spruitstuk gekregen en van Ivar (Browny) kan ik de voorpijp en katvervanger overnemen. Heb nu een oproep staan bij gevraagd voor een einddemper.
Als ik dan de auto toch op de krik heb staan, zet ik gelijk de stabi-stang eronder en probeer ik de achterkant weer een paar cm op te hogen (met kinderen achterin raken mijn wielen me iets te vaak de wielkasten...).
En last but not least moet ik nog aan een paar nieuwe bandjes... 4 om precies te zijn... De voorbanden zijn akelig droog en de achterbanden hebben flinke butsen in de wangen. Ik acht ze niet veilig meer, hoewel ze wel door de APK zijn gekomen...
Misschien, als ik tegen die tijd een paar tijdelijke velgen en bandjes kan lenen ergens, laat ik mijn huidige velgen voor er nieuwe banden opgaan, nog even stralen en spuiten (of poedercoaten, ben ik nog niet helemaal uit). Dan zien die er ook weer tip top uit.

Kortom.... nog een heleboel te doen de komende tijd, maar nog steeds rijdende met de olieboot! (Hé, das wel een leuke bijnaam voor mijn karretje... Oliebootje!)

Tot zover! Wordt vervolgd!

Grtz,
Ricardo
Last edited by Ricardo on MonNov05, 2007 2:31:09 PM, edited 1 time in total.
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Lekker bezig dus ;)

Banden met butsen zou ik inderdaad ook zsm vervangen!
Er moet vast wel ergens op het forum een setje staal met band overzijn; dat je die er tijdelijk op kan zetten!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

einddempertje heb ik voor je. wel standaard dan.

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

kevin.broke wrote:einddempertje heb ik voor je. wel standaard dan.
Hoor net dat ik een complete uitlaat bij elkaar heb! Met dank aan Browny en Kevin Broke! Geweldig, zo'n club!!! :D
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

ik heb alleen standaard 3 gaats liggen
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

Het maakt me verder niet uit hoe het eruit ziet hoor. Als de AX maar 4 ronde wielen met wat rubber eromheen heeft als ik mijn velgen wil gaan stralen (vierkante wielen zijn wat minder comfortabel :P ). Ze komen er toch maar hooguit een paar weken onder te zitten (ben met stralen en spuiten afhankelijk van anderen dus).
Maar voorlopig ben ik daar nog niet aan toe, eerst de motor maar eens onder handen nemen, dan het optische.
Voor nu maar even geen lange afstanden doen met deze banden.
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

mja maar ik vermoed dat het betrekking heeft op 4 gaats velgen.. standaard is 3 gaats ;) word wat lastig dan
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

DLS wrote:mja maar ik vermoed dat het betrekking heeft op 4 gaats velgen.. standaard is 3 gaats ;) word wat lastig dan
Het aantal gaatjes komt wel overeen hoor! Dat maakt mijn velgen geloof ik ook vrij uniek, 3 gaats Hockenheim velgen zie je weinig volgens mij.
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

zuinig op zijn

Post by MrBBQ »

Ricardo wrote:
DLS wrote:mja maar ik vermoed dat het betrekking heeft op 4 gaats velgen.. standaard is 3 gaats ;) word wat lastig dan
Het aantal gaatjes komt wel overeen hoor! Dat maakt mijn velgen geloof ik ook vrij uniek, 3 gaats Hockenheim velgen zie je weinig volgens mij.
Wees er maar zuinig op je Hockenheim velgen !

GR Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Re: zuinig op zijn

Post by Ricardo »

mr dean wrote: Wees er maar zuinig op je Hockenheim velgen !

GR Mr Dean 8)
Dat ben ik ook wel! Vind het alleen jammer dat er al zoveel beschadigingen opzitten. Daarom wil ik ze sowieso even laten stralen (dat kan gelukkig bij mijn vader op zijn werk) en daarna breng ik ze naar een spuiter / plaatwerker bij de citroëndealer (ook een bekende van me) om te kijken of hij er nog weer wat moois van kan maken.
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

dan heb ik wel een setje voor je liggen ;) tis een goed apk waardig setje bestaande uit 2x Pirelli P3000 (apk waardig) en 2x Michelin Classic (zeer goed)
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Volgens mij heb ik hier op ´t forum ooit eens gelezen dat 13" staal niet om de remklauwen van een GTi past?
Wil me overigens nergens mee bemoeien, maar doe 't stiekum toch ff! :wink:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Mastenhose wrote:Volgens mij heb ik hier op ´t forum ooit eens gelezen dat 13" staal niet om de remklauwen van een GTi past?
Wil me overigens nergens mee bemoeien, maar doe 't stiekum toch ff! :wink:
nu word er best vaak een vergissing gemaakt tussen een GTi en een GT injectie......

GTi of GTI is 4 gaats, met heel ander onderstel; daar passen zoiezo geen 3 gats op..

GT injectie is volgens mij meestal geleverd met een 247 mm remschijf, dan kan het wel
maaaar, het zou ook kunnen zijn dat alle type 1 gts geleverd zijn met 258 mm schijven, dan kan het niet...
Maar ik dacht dat alleen de carburateur die 258 mm had, en het is Citroën, dus meten is weten wat regels volgen ze niet ;)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

grietje wrote:maaaar, het zou ook kunnen zijn dat alle type 1 gts geleverd zijn met 258 mm schijven, dan kan het niet...
Maar ik dacht dat alleen de carburateur die 258 mm had, en het is Citroën, dus meten is weten wat regels volgen ze niet ;)
Volgens mij net andersom, de GTcarb is standaard geleverd met 238 mm schijven (zeg maar: zonder remmen).
Wat in de type1 GT inj overgecompenseerd is met 258 mm remmen waardoor 13" velgen niet meer pastten.
De GTcarb was ook uitgerust met 13" GT velgen, die zijn coool.
Last edited by Rio97 on ThuNov08, 2007 11:09:10 PM, edited 1 time in total.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

stuur maar een PB anders.. Ik hoor het wel.. de verkoop gaat gewoon door ;)
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Sorry! Heb niet onnodig onrust willen zaaien!! :oops:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Rio97 wrote:
grietje wrote:maaaar, het zou ook kunnen zijn dat alle type 1 gts geleverd zijn met 258 mm schijven, dan kan het niet...
Maar ik dacht dat alleen de carburateur die 258 mm had, en het is Citroën, dus meten is weten wat regels volgen ze niet ;)
Volgens mij net andersom, de GTcarb is standaard geleverd met 238 mm schijven (zeg maar: zonder remmen).
Wat in de type1 GT inj overgecompenseerd is met 258 mm remmen waardoor 13" velgen niet meer pastten.
De GTcarb was ook uitgerust met 13" GT velgen, die zijn coool.
ik geloof je meteen rio!!! ik weet ook nog steeds niet wat mijn TGS heeft en in theorie zou die hetzelfde moeten hebben als een GTinjectie type1; hij heeft wel fabrieks af 14 inch staal...

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

Binnenkort gaat het dan eindelijk gebeuren...

Moest gisteren weer 1,5 liter (!!) olie erbij gieten, en de radiateur stond ook alweer bijna droog dus... Kan er niet te lang meer mee wachten.

Volgende week maar het e.e.a. bestellen. Mijn boodschappenlijstje ziet er dan waarschijnlijk als volgt uit:

- koppakking set
- distributieriem
- spanrol
- kopbouten
- gaskabel (huidige binnenkabel is te lang tov de buitenkabel, krijg hem niet strak genoeg)
- voelermaatjes (om de kleppen te stellen, had ik nog niet...)
- nokkenaskeerring en krukaskeerring
- klepje in de rembekrachtiger voor de vacuüm, daar waar die slang aan zit (hoe heet zo'n ding eigenlijk???)

Verder binnenkort even een rondje Nederland plannen om bij Browny en Kevin.broke wat uitlaatdelen te verzamelen ;) en dan gaat hij de 17e de schuur in en begint de operatie (hoop dat de patient het gaat overleven ;)).

Hierna worden er 4 nieuwe banden besteld (met regenachtig weer glij ik nu over de weg), gaat de achterkant wat omhoog (als de torsieas mee wil werken) en komt eindelijk die stabistang eronder. Dan de achterbumper nog even fatsoenlijk vastzetten (is kapot gegaan door die aanrijding van een paar weken geleden), koplampen opnieuw afstellen en dan ben ik er voorlopig wel weer even klaar mee denk ik :).

Mettertijd nog maar eens een ander voorraam laten zetten. Volgens mij is hij dan technisch en voor de APK weer in orde (hoewel de APK-datum nog wel een eindje weg is). Wish me luck!!! :lol:

Grtz,
Ricardo
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

ben benieuwd!!!

alvast succes ;) maar gaat vast helemaal lukken!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply