Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Gefeliciteerd Marc.... ik zou de GTI houden.... hij zal wat zuiniger rijden :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Rock's wrote:Gefeliciteerd Marc.... ik zou de GTI houden.... hij zal wat zuiniger rijden :lol:

zoveel scheelt het niet eens :P


Gefeliciteeeerd marc!!! Fanastische auto!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Laat ik 't effe heel hard roepen: VETTE BAK GOZER!!!!


Loopt ook een stuk lekkerder met de 2.5 8V onder de kap - goed onderhouden dat blokkie, dan zijn ze oerrrrbetrouwbaar! Je vindt ze zo nu en dan weleens met 300.000+ op gas enzo :P En informeer ff goed voor je iets aan het blok gaat doen, onderdelen zijn duur dus je wil alles in 1x goed hebben ;)

944-onderstel (wat je met een 924S ook hebt) stuurt verder heerlijk, maar dat zal je vast al wel gemerkt hebben (of laat ik 't zo zeggen: als jij 'm op de grens een klaverblad over durft te duwen durf je meer dan ik :P)

En qua verbruik: Hangt héél erg af van je rechtervoet :) Met een 944S (ook 2.5, maar dan 16V-kop en wat andere kleine dingetjes) is 1 op 12 mogelijk, maar dan moet je je gedragen. 1 op 5-6 was ook geen probleem :P

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ha Kev!

ik zat al op je reactie te wachten ;)

hij rijdt idd super.. vanmorgen mee naar me werk en echt het hele stuk met een big smile! (nah bijna het hele stuk..)

ik kan helaas mn verbruik nog niet uitrekenen aangezien mn km/dagteller niet werkt.. maar 1:11 zou ik ook al blij mee zijn :)

ik heb m zaterdag al wel ff aan het glijden gehad bij lagere snelheid, ik reed de snelweg op, hij gleed weg over zn voorwielen d us ik gaf iets gas bij :D :lol: mjah dat komt ook door de Ceat banden..


maar goed, waarom ik niet de hele rit met een big smile reed?
hij was vanmorgen al bijna plat.. ik reed op de rotonde (knalrode porsche met verlichting aan) en van rechts komt een vrouw in een Megane.. die zwaait naar iemand die de honduitlaat en rijdt zo zonder te kijken de rotonde op... ik kon net optijd blokkerend stoppen.. die vrouw in de megane heeft me totaal NIET gezien.. de vrouw met de hond stond met dr handen voor dr mond te shaken..

achja, het ging goed!
Image

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Zwaar schrikken!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Dat is idd effe schrikken! Gelukkig remt zo'n ding ook formidabel :) Wordt nog leuker als je dadelijk op Michelin, Pirelli of een ander A-merk staat. Kan alvast verklappen dat je op het juiste klaverblad een boete kan krijgen voor te hard rijden op de snelweg :lol:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

leuk ding marc alleen uitkijken dat je er niet op leegloopt ;) porche onderdelen zijn duur ook al is het een 924

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Gave Kar hoor, kreeg dus net van Cin te horen dat je een Porsche hebt gekocht :oops: :oops: dus als je eens deze kant op komt, doe dan die maar :D
Eerlijk gezegd dacht ik dat 924 onderdelen niet ZO duur waren of maakt die S zoveel meer uit :roll:

Paul
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Mocht ik later ooit groot worden wil ik graag een Posche 928S!

Marc gefeliciteerd met je aankoop!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Schrikken

Post by MrBBQ »

kevin.broke wrote:Dat is idd effe schrikken! Gelukkig remt zo'n ding ook formidabel :) Wordt nog leuker als je dadelijk op Michelin, Pirelli of een ander A-merk staat. Kan alvast verklappen dat je op het juiste klaverblad een boete kan krijgen voor te hard rijden op de snelweg :lol:


Kannonnen zeg dat is Schrikken, gelukkkig ging het goed..... :)
Zal je net zien koop je een auto wordt hij plat gereden, door iemand die niet zit op teletten.
Gelukkig heb je een snelle reactie :wink: !

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Meeste onderdelen zijn toch volkswagen/audi ! dus onderhouds kosten kunnen meevallen mits er niks misgaat met de trans axle e.d

Dit model heeft porsche destijds van de ondergang gered. Leuk weetje volkswagen had hem eigenlijk bedoeld als top model van volkswagen maar heeft het uit besteed aan porsche. Toen zag volkswagen het niet meer zitten en heeft porsche het ontwerp opgekocht en dit weer uitbesteed aan audi :) die heeft het model gebouwd in de oude NSU fabrieken.

De opvolger was de 944 die wel door ook audi werd gemaakt alleen dan met een echt porsche blok.

De S is een versie die bij porsche werdt gebouwd met o.a allu draagarmen en de motor uit de 944 (zei het wel 10 pk minder).

Erg ondergewaardeerd model hellaas, hebben er genoeg in onderhoud gehad maar het feit dat ze niet veel kosten en vaak daardoor in verkeerde handen vallen en opgereden worden is erg zonde.
Image

My Cars <98>.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

leuk een vag product 8) :lol:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

TTF wrote:leuk een vag product 8) :lol:


*shakes hand*

yupz.. :)
Image

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Marc? Wat heb jij nou weer gekocht? :-O Een Porsche 924 met een 2.5Diesel motor?

Of moet je niet ff je titeltopic aanpassen? ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 137
Joined: FriOct20, 2006 3:09:03 PM

Post by ax_b »

Ceat = Pirelli, althans een zogenaamd B-merk. Zijn kwa eigenschappen vrijwel gelijk aan Pirelli P7 denk k. T zijn geen P-zero's...

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

keej weer wat geleerd! :D dankje!
tis iig niet briljant, maar goed het rijdt en deze bandenmaat is ongetwijfeld niet goedkoop..

@henri: tsja ik snap ook niet waarom deze zo ondergewardeerd zijn! en het leuke vind ik dat iedereen die m nu ziet, m eigenlijk supergaaf vind!
kijk er gaat voor mij (qua porsche) niets boven een 912 Carrera RS, mjah :P das 2x mn jaarloon ongeveer!

@twotone: geintje van joost, niet op letten joh.. heeft hij ook es lol :P
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Euhhh, komt deze Porsche toevallig bij mij uit de omgeving. Sliedrecht? Nu ik hem zie komt hij mij verd8 bekend voor. Stond er namelijk precies zo 1 in sliedrecht met zelfde interieur, scheur en mooie motorblok :lol:

Gaaf ding man! Ik moest eerst kijken na je gisteravond en vanmiddag gesproken te hebben... Je wie is wie is niet helemaal up to date he :wink:
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ach, ik heb al genoeg pagina's toch? als ik ingehaald dreig te worden dan ga ik wel weer verder :lol:

maar hij komt uit 'Kortenhoef' das zo'n gehucht tussen het veen bij loosdrecht daar ergens
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Wat mist er dan :roll:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

KJ :lol:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply