Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Post by citrofenwick »

Hallo
Na hier een tijdje telkens te lezen als ik een probleem had, heb ik toch maar besloten om mij te registreren :D
Dit forum heeft mij nu al verschillende keren geholpen bij probleempjes.
(open luchtfilter en toerenteller aansluiten bvb)
Mijn naam is Fenwick en zoals je ziet, ben ik een Belg :P (West Vlaanderen)

[21/02/2010] even mijn beginpagina wat opgefrist...

04/2006 (1)
Uit noodzaak naar betrouwbaar vervoer kocht ik in april 2006 een Citroën AX 11 TRE uit 1991. (kmstand 114k km) Dit was mijn eerste auto en tegelijk ook mijn eerste ax.
Origineel was deze carburator, maar omdat de koppakking lek was en ik eigenlijk niet meer met carburator wilde rijden wegens vele korte afstanden heb ik hem dan maar volledig omgebouwd naar injectie. Er heeft een tijdje redelijk wat klank ingezeten, maar deze ligt er al ff terug uit. Misschien steek ik ze er ooit wel terug in.
Hier een paar foto's:

Image
Deze foto heb ik genomen in een veldweg in de Ardennen :)

Image

11/2007 (2)
Aanschaf van een sloop-ax. Hij was volledig rot en het blok had een lekke koppakking. Toch nog een pak goeie onderdelen van kunnen gebruiken.
Image
Image

02/12/2007 (3)
Toen heb ik mijn GTI gekocht. Bij aankoop stond deze er zo bij:

Image
Image
Pak werk aan gedaan, technisch een hoop aan vervangen en verbeterd. Deze auto heeft me ook leren sleutelen, want voordien had ik weinig ervaring in het algemeen.

Toen stond hij er als volgt bij:
Image

In de zomer van 2009 ben ik er na het breken van 2 aandrijfassen in korte tijd achtergekomen dat al het plaatwerk rond de draagarmbogen (of subframe) los aan het komen is door vroegere ongevalschade. Die ben ik momenteel aan het herstellen, maar deze ax heeft geen prioriteit.
(begin zie pagina 16)

09/2009 (4)
Na reeds even op zoek te zijn naar een GT heb ik uit NL een GT met wat werk aan geïmporteerd naar België. Deze heb ik eerst volledig in orde gezet en aardig wat tijd ingestoken om deel te kunnen nemen aan Vroemdag 2009.
Bij aankoop:
Image
Na anderhalve maand:
Image
Image
Image

Eigenlijk was deze ax bedoeld om om te bouwen naar rallywagen, maar hij beviel me zodanig dat ik met deze op de gewone baan wil rijden. Er valt best wel een net bakkie van te maken. :)
Om te keuren heb ik hier en daar noodzakelijk een en ander terug origineel gemaakt.

02/2010
(5)
Omdat ik met m'n Hollandse nog wat op baan wil blijven rijden heb ik deze gekocht:
Image
Een GT met een pak werk aan, maar met ook heel wat leuke onderdelen bij. Deze staat momenteel te wachten op een projectje. Later wellicht meer hierover ;)


Zo, dat is het voorlopig :D Vragen of opmerkingen mogen altijd!
Last edited by citrofenwick on FriOct07, 2011 9:51:29 AM, edited 26 times in total.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

WELKOM 8)

leuke 5 deurs en nog een luxe ook 8)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

MBa@NL wrote:WELKOM 8)

leuke 5 deurs en nog een luxe ook 8)
thx :)

waaraan zie je dat ik een luxe heb?
Ik heb wel al gezien dat ik ietsje mooier interieur heb dan mijn 1.0 voor afbraak. (extra chauffage in dashboard en een dubbele achterbank)
bedoel je dit? :D

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

citrofenwick wrote:
MBa@NL wrote:WELKOM 8)

leuke 5 deurs en nog een luxe ook 8)
thx :)

waaraan zie je dat ik een luxe heb?
Ik heb wel al gezien dat ik ietsje mooier interieur heb dan mijn 1.0 voor afbraak. (extra chauffage in dashboard en een dubbele achterbank)
bedoel je dit? :D
deelbare achterbank en luxe deurbekleding (Alles mooi afgedekt) ;)

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Welkom!

Leuke auto!!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Welkom

Post by MrBBQ »

CitroCin wrote:Welkom!

Leuke auto!!
WELKOM bij de Club.

G Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Welkom hier.
Erg mooie foto van je AX in de Ardennen, heel stoer.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

bedankt allemaal :)

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

dat luxe is te zien aan de codering van je auto: TRE:
Tres riche Economique (ik zuig in frans).. of terwijl luxe en zuinig ;)
Ik heb een TGS --> Extra luxe sport?? geloof ik..

maarrem.. welkom..
Binnenkort ook nederlander??? :P
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

DLS wrote:dat luxe is te zien aan de codering van je auto: TRE:
Tres riche Economique (ik zuig in frans).. of terwijl luxe en zuinig ;)
Ik heb een TGS --> Extra luxe sport?? geloof ik..

maarrem.. welkom..
Binnenkort ook nederlander??? :P
Zuinig? :D
Ik heb moeite om 1/10 te halen!

Ik trap er wel redelijk op, en als ik er niet op trap heeft hij koud en moet ik choken.

En nederlander zou ik niet meteen willen worden, ik ben een trotse belg :P
(maar dat wil niet zeggen dat ik jullie niet apprecieer :) )

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

1 op 10 is niet echt gezond...

Opzich weet ik dat mijn 1,0 carb 1 op 11 rijd maar het zou niet moeten ;)

1 op 15 zouden ze op zn minst toch moeten halen eigenlijk! zelfs met best trappen zou 1 op 13 ofzo normaal moeten zijn.. tis geen dubbeltraps carb....

maar welkom! Idd erg mooie foto in de ardennen.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

grietje wrote:1 op 10 is niet echt gezond...

Opzich weet ik dat mijn 1,0 carb 1 op 11 rijd maar het zou niet moeten ;)

1 op 15 zouden ze op zn minst toch moeten halen eigenlijk! zelfs met best trappen zou 1 op 13 ofzo normaal moeten zijn.. tis geen dubbeltraps carb....

maar welkom! Idd erg mooie foto in de ardennen.
Hallo :)
houd er wel rekening mee dat die 1/10 is van vooral korte afstanden (5km) in binnebaantjes (ik weet niet hoe jullie die noemen in nederland, maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel)
Dat is dus constant stoppen en aanzetten.
Als ik heel rustig rijd, haal ik wel 1/11, wat eigenlijk nog altijd veel is.

Wat zou eigenlijk een oorzaak kunnen zijn? :)
Ik moet wel altijd vrij lang choken, en als het slecht / koud weer is, moet ik een beetje blijven choken. Aan een constante snelheid rijden en stationair draaien is geen probleem, maar met aanzetten met weinig gas heeft ie problemen. (schokkerig)

Als het zomer is, heb ik daar geen problemen mee :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

carb zou je eigenlijk swinters ook anders afgestelt moeten hebben dan zomers :)

Swinters moet zn mengsel iets rijker staan, maar als ik zo hoor staat het juist vrij arm en zou ie dus al vrij zuinig moeten lopen


Maar veel korte stukjes zijn idd ook niet echt lekker voor je gebruik, maar ook niet echt voor het behoud van je auto he ;)

haha
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

ahja, zaterdag heb ik mijn GTi :D (ben al benieuwd naar het verbruik op hetzelfde traject)
en dan gaat mijn 1.1 wellicht naar mijn broer :)
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

mijn eerste post is aangepast met foto's van mijn nieuwe ax! :)
AX-kopen is verslavend.

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

proficiaat met de GTI, hoe hebt jij die gevonden ? (is toch bijna onmogelijk in Belgie)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Speederdd wrote:proficiaat met de GTI, hoe hebt jij die gevonden ? (is toch bijna onmogelijk in Belgie)
volgens mij de GTI die hier 2 maanden terug ook al heeft gestaan en waarbij mensen zijn gaan kijken en afgehaakt zijn.
enige roest aan de rechter voorzijde + richting ECU

Maar allereerst welkom hier, en veel plezier van beide AXjes

/edit: deze bedoel ik (is het) http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14432
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

welkom!

leuke ax'jes en een geweldige foto van die grijze!
Image

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

mja ik doe met de TGS toch meer richting 1:15 ja..
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Dat verbruik klopt wel. Mijn vader rijdt altijd 1:13 met de GT (stukjes van 23 km).
Ik had 'm afgelopen weekend weer even mee, rijd veel te hard en scoor net zo netjes (ongeveer 1 op 14 zelfs, maar dan op Limburg - Antwerpen - Zeeland - Limburg).

Post Reply