Losha - AX Image '91
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
heb de verkoper gemeld dat ik ervan afzie
zit me toch niet lekker die deuk (ook door jullie )
al was het alleen een stoeprand, je weet niet hoe de binnenkant nu zit ...
dus blijf ik voorlopig bij m'n standaard stalen velgen met lelijke wieldoppen
nou vind ik de standaardvelg opzich niet zo heel erg, maar dat gat in't midden met de bouten is daar niet n klein kapje voor ? (wat ik weleens zie hier, of zijn dat andere velgen ?)
zit me toch niet lekker die deuk (ook door jullie )
al was het alleen een stoeprand, je weet niet hoe de binnenkant nu zit ...
dus blijf ik voorlopig bij m'n standaard stalen velgen met lelijke wieldoppen
nou vind ik de standaardvelg opzich niet zo heel erg, maar dat gat in't midden met de bouten is daar niet n klein kapje voor ? (wat ik weleens zie hier, of zijn dat andere velgen ?)
die kleine plastic kapjes in t midden heb ik wel voor je, zitten wel velgen bij hahaha.Losha wrote:heb de verkoper gemeld dat ik ervan afzie
zit me toch niet lekker die deuk (ook door jullie )
al was het alleen een stoeprand, je weet niet hoe de binnenkant nu zit ...
dus blijf ik voorlopig bij m'n standaard stalen velgen met lelijke wieldoppen
nou vind ik de standaardvelg opzich niet zo heel erg, maar dat gat in't midden met de bouten is daar niet n klein kapje voor ? (wat ik weleens zie hier, of zijn dat andere velgen ?)
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Ach, dat type velgjes kosten ook de hele wereld niet als je een beetje rondkijkt, ik heb ze er ook onder gehad, en heb nu een ander setje lichtmetaal. Gewoon geduld hebben, en bv marktplaats afstruinen, dan komt er genoeg leuks voorbij, 13'' is er genoeg te krijgen.Losha wrote:heb de verkoper gemeld dat ik ervan afzie
zit me toch niet lekker die deuk (ook door jullie )
al was het alleen een stoeprand, je weet niet hoe de binnenkant nu zit ...
dus blijf ik voorlopig bij m'n standaard stalen velgen met lelijke wieldoppen
nou vind ik de standaardvelg opzich niet zo heel erg, maar dat gat in't midden met de bouten is daar niet n klein kapje voor ? (wat ik weleens zie hier, of zijn dat andere velgen ?)
-
- AX Master
- Posts: 1909
- Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
- Location: Haarlem // Zandvoort
- Contact:
IceByte wrote:Ach, dat type velgjes kosten ook de hele wereld niet als je een beetje rondkijkt, ik heb ze er ook onder gehad, en heb nu een ander setje lichtmetaal. Gewoon geduld hebben, en bv marktplaats afstruinen, dan komt er genoeg leuks voorbij, 13'' is er genoeg te krijgen.Losha wrote:heb de verkoper gemeld dat ik ervan afzie
zit me toch niet lekker die deuk (ook door jullie )
al was het alleen een stoeprand, je weet niet hoe de binnenkant nu zit ...
dus blijf ik voorlopig bij m'n standaard stalen velgen met lelijke wieldoppen
nou vind ik de standaardvelg opzich niet zo heel erg, maar dat gat in't midden met de bouten is daar niet n klein kapje voor ? (wat ik weleens zie hier, of zijn dat andere velgen ?)
Ax-forumin de gaten houden, gaat af en toe best snel!
Succes met zoeken!
Gr Mr Dean
Saxo style is sexy style....
vandaag een week in m'n bezit en weer wat updates
ben zelf onder de auto geweest en daarna nog na de garage
zag er allemaal nog prima uit, behalve de voorrem bijrijderkant
die blokkeert
de uitlaat lekt ergens achter en de homokineten zijn een beetje gaar
nu het goede nieuws
een collega van me heeft even de bestuurdersstoel voor me gelast (afgebroken bij de rail)
de kofferbak klep kan weer open (voorlopig met n touwtje van binnen)
heeft iemand voor heel weinig een kofferbakslot met sleutel voor me
de cylinder is achter afgebroken, kon ik dus niet meer maken (anders zet ik n elektrische erop?)
mijn monteur heeft ff een ritje gemaakt, hij zegt prima karretje voor de rest (remember 226*** km)
volgende week zaterdag ff vriendjes klussen met hem
uitlaat proberen te dichten en de rem weer vrijmaken
(homokineten zien we binnenkort wel ff)
ook net eindelijk m'n speakers in gebouwd
de collega van wie ik 'm kreeg is blij voor mij en de auto, te zien dat er weer zoveel liefde en tijd wordt gestoken in de AX (nadat z'n zus hem zo verwaarloosd heeft gelukkig maar voor 10.000km te zien aan de laatste apk)
gisteren de eerste echte rit gemaakt (dwaars door NH)
eerste keer tanken, kwam erachter dat de vlotter niet goed is, blijft op half hangen terwijl de tank vol zou moeten zijn, dus binnenkort ff de vlotter eruit en schoonmaken. zitten de benzineleidingen van de pomp bij jullie ook zo iirtant dwaars over de vlotter nou kom ik er dus niet zo snel bij.
De aandrijfassen/homokineten moeten echt snel gebeuren, erg irritant.
Heeft iemand een grov schatting qua tijd hoelang het duurt om ze te vervngen ? kan het wel op m'n werk doen maar dan moet ik wel op tijd weer klaar zijn, auto kan daar niet blijvn staan.
eerste keer tanken, kwam erachter dat de vlotter niet goed is, blijft op half hangen terwijl de tank vol zou moeten zijn, dus binnenkort ff de vlotter eruit en schoonmaken. zitten de benzineleidingen van de pomp bij jullie ook zo iirtant dwaars over de vlotter nou kom ik er dus niet zo snel bij.
De aandrijfassen/homokineten moeten echt snel gebeuren, erg irritant.
Heeft iemand een grov schatting qua tijd hoelang het duurt om ze te vervngen ? kan het wel op m'n werk doen maar dan moet ik wel op tijd weer klaar zijn, auto kan daar niet blijvn staan.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Die zitten altijd zo ja. Dampretourslang vervangen zonder de tank eronderuit te halen is nog leuker.Losha wrote:gisteren de eerste echte rit gemaakt (dwaars door NH)
eerste keer tanken, kwam erachter dat de vlotter niet goed is, blijft op half hangen terwijl de tank vol zou moeten zijn, dus binnenkort ff de vlotter eruit en schoonmaken. zitten de benzineleidingen van de pomp bij jullie ook zo iirtant dwaars over de vlotter nou kom ik er dus niet zo snel bij.
Ik heb net een hele veerpoot met aandrijfas, draagarm enz. vervangen. Doe ik anderhalf uur over, maar ik heb het misschien al iets te vaak gedaan.Losha wrote:De aandrijfassen/homokineten moeten echt snel gebeuren, erg irritant.
Heeft iemand een grov schatting qua tijd hoelang het duurt om ze te vervngen ? kan het wel op m'n werk doen maar dan moet ik wel op tijd weer klaar zijn, auto kan daar niet blijvn staan.
De draagarmen loshalen (binnen 2x moer 16mm en buiten een bout+moer 18mm) is trouwens beter voor je fusees en sneller gebeurd dan de fusee eruit wippen.
Aandrijfasmoeren zijn dop 30, die willen ook nog weleens irritant zitten. Dat heb ik vandaag gedaan met een ratel met 12cm verlengstuk en de koevoet daar schuin overheen (ja, ik mishandel m'n ratel flink. Hij houdt het overigens al twee jaar zo vol).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
van het weekend maar kijken hoe en wanneer we de assen doen..
net even maar nieuwe kentekenplaten gehaald
kom ik er gisteren achter dat in de papieren duplicatiecode 01 staat maar rij lekker met oude platen ... nu eenmalig 23nogwat kwijt, beter dan volgende keer 75,- boete
net even maar nieuwe kentekenplaten gehaald
kom ik er gisteren achter dat in de papieren duplicatiecode 01 staat maar rij lekker met oude platen ... nu eenmalig 23nogwat kwijt, beter dan volgende keer 75,- boete
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
vandaag is de uitlaat gelast (de pijp voor de einddemper was afgescheurd, helemaal los = plaatje eroverheen)
remmen zijn ff schoongemaakt, kwamen er wel achter dat een remblok bijna op is door het vasthangen (wat veroorzaakt is omdat de remgeleider vastgerot zat)
dus meteen door naar de schroot, zie ik 4 mooie blokken en 2 schijven voor 40,- liggen (dus hele rem ga ik binnenkort vernieuwen)
heb ze net even gemeten
de schijven zijn 7,9 en de blokken hebben +-10mm voering
als nieuw dus
kofferbakklepslot (das pas scrabbel) ben ik erachter dat het slot zelf nog goed is en alleen het hoekje waar de cilinder ingrijpt is afgebroken
de meenemer zeg maar... scheelt me ook weer (wilden bij de sloop toch nog 20,- voor een slot met sleutel )
en de broekzak artikelen vandaag waren:
lampje voor de kachel
de koplampklikkers
koplampveertje
--edit--
vergeet toch nog het leukste
toen ik bij de garage was werdt het alsmaar drukker daar
allemaal voor ruitenwissers en lampen
dus ik vraag het, zegt zë: "ja bosch heeft vandaag een actie, kun je gratis je verlichting en ruitenwisser laten controleren en krijg je dan nieuwe - GRATIS"
dus meteen daarheen en gevraagd.. en jahoor, ik mag 2 nieuwe wissers ophalen
remmen zijn ff schoongemaakt, kwamen er wel achter dat een remblok bijna op is door het vasthangen (wat veroorzaakt is omdat de remgeleider vastgerot zat)
dus meteen door naar de schroot, zie ik 4 mooie blokken en 2 schijven voor 40,- liggen (dus hele rem ga ik binnenkort vernieuwen)
heb ze net even gemeten
de schijven zijn 7,9 en de blokken hebben +-10mm voering
als nieuw dus
kofferbakklepslot (das pas scrabbel) ben ik erachter dat het slot zelf nog goed is en alleen het hoekje waar de cilinder ingrijpt is afgebroken
de meenemer zeg maar... scheelt me ook weer (wilden bij de sloop toch nog 20,- voor een slot met sleutel )
en de broekzak artikelen vandaag waren:
lampje voor de kachel
de koplampklikkers
koplampveertje
--edit--
vergeet toch nog het leukste
toen ik bij de garage was werdt het alsmaar drukker daar
allemaal voor ruitenwissers en lampen
dus ik vraag het, zegt zë: "ja bosch heeft vandaag een actie, kun je gratis je verlichting en ruitenwisser laten controleren en krijg je dan nieuwe - GRATIS"
dus meteen daarheen en gevraagd.. en jahoor, ik mag 2 nieuwe wissers ophalen
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler