Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
De peugeot vorige week weer even onder de handen genomen:
Verbeterde motersteun gemonteerd, zodat het blok minder kanteld bij last.
En de remmen voor flink onder handen genomen,
Omp group N schijven + ferrodo ds2500 blokken erop gezet, en goodridge stalen remleidingen gemonteerd
schijven zijn in de zinkspray gezet, idem aan de klauwen welke ook met lak zijn behandeld.
Het piept wel een beetje zo nu en dan, duurt ook even voordat de blokken e.d warm zijn maar het remt dan heeel erg hard
verder als klein onderhoud bijde droplinks vervangen en hier en daar wat delen netjes zwart gespoten.
Dit jaar gaat er niets meer gebeuren (is ook niet nodig).
Verder snort het autootje vrolijk verder.
Verbeterde motersteun gemonteerd, zodat het blok minder kanteld bij last.
En de remmen voor flink onder handen genomen,
Omp group N schijven + ferrodo ds2500 blokken erop gezet, en goodridge stalen remleidingen gemonteerd
schijven zijn in de zinkspray gezet, idem aan de klauwen welke ook met lak zijn behandeld.
Het piept wel een beetje zo nu en dan, duurt ook even voordat de blokken e.d warm zijn maar het remt dan heeel erg hard
verder als klein onderhoud bijde droplinks vervangen en hier en daar wat delen netjes zwart gespoten.
Dit jaar gaat er niets meer gebeuren (is ook niet nodig).
Verder snort het autootje vrolijk verder.
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 1:08:26 PM, edited 3 times in total.
ik had is iets gezien over een motorblokdemper ofzo, een soort schokbreker die op het motorblok gemonteerd zit, en vanaf daar naar het frame ofzo, is dat niet wat voor je? zorgt dat ie minder schokt enz,Drake wrote:...bladiebla..
of naja heel de auto schokt dan, dus valt 't minder op .
en nu nog een foto wanneer de velgen weer gemonteerd zijn, ben benieuwd hoe dat witte staat
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Ziet er allemaal weer top uit! Motorschokdemper zit op mijn volvo440. Ziet er best grappig uit. Maar ja. Heel die wagen schud en trilt van ellende. Dus merk er niks van.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
ik was er 200 euro voor kwijt totaal maar ik heb het niet nieuw gekocht, komt van een auto af die schade had. Spul zat er net duizend km op.TTF wrote:wat was je kwijt voor die rembloken, remslangen en schijven? en waar heb je ze besteld? --> pb?
de spullen kwamen bij Dutchpowertrading vandaan (bon) daar zijn ook de prijzen te vinden en ik kan het setje heeeel erg aanraden normaal is het wel een behoorlijk stuk duurder
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 1:09:06 PM, edited 1 time in total.
De nieuwe g-tech pro rr vandaag maar eens geprobeerd. Voor de mensen die niet weten wat het is: Google
Super apparaatje erg veel mee in te stellen en uit te lezen, kost wel wat (~300 euro) maar je hebt dan ook echt een leuk automotive speeltje.
met wat instelwerk kan het ding gewoon je toerental via je sigaretten aansteker uitlezen om maar een voorbeeld te geven. Maargoed het doel was te kijken wat de mods op de peugeot deden in princiepe interreseert me niet echt hoe snel het ding nu is gezien hij snel genoeg is maar het is altijd leuk om even te testen.
2 runs gedaan en bijde kwamen op de 7.7 uit wat gezien de omstandigheden erg netjes is. Probleem is dat het wegdek en de banden zo enorm koud zijn dat ik totaal geen grip heb in zijn 1.
Ik denk ook dat met een goede dag en wat meer grip er rond de 7.5 uitkomt en gezien de mods klopt dat ook aardig goed . leuk om te zien
dat b.v de autoweek waardes van geen kant kloppen
Waarschijnlijk is dit wel de laatste keer gezien ik stilletjes ga kijken voor een opvolger en daarom niet nog veel ga veranderen aan de 106. Maar voorlopig gaat de 106 nog niet weg daarvoor rijd hij nog te leuk en momenteel draaid de moter enz geweldig geen olieverbruik enz verder ik zie wel wat ik tegen het lijf loop.
Super apparaatje erg veel mee in te stellen en uit te lezen, kost wel wat (~300 euro) maar je hebt dan ook echt een leuk automotive speeltje.
met wat instelwerk kan het ding gewoon je toerental via je sigaretten aansteker uitlezen om maar een voorbeeld te geven. Maargoed het doel was te kijken wat de mods op de peugeot deden in princiepe interreseert me niet echt hoe snel het ding nu is gezien hij snel genoeg is maar het is altijd leuk om even te testen.
2 runs gedaan en bijde kwamen op de 7.7 uit wat gezien de omstandigheden erg netjes is. Probleem is dat het wegdek en de banden zo enorm koud zijn dat ik totaal geen grip heb in zijn 1.
Ik denk ook dat met een goede dag en wat meer grip er rond de 7.5 uitkomt en gezien de mods klopt dat ook aardig goed . leuk om te zien
dat b.v de autoweek waardes van geen kant kloppen
Waarschijnlijk is dit wel de laatste keer gezien ik stilletjes ga kijken voor een opvolger en daarom niet nog veel ga veranderen aan de 106. Maar voorlopig gaat de 106 nog niet weg daarvoor rijd hij nog te leuk en momenteel draaid de moter enz geweldig geen olieverbruik enz verder ik zie wel wat ik tegen het lijf loop.
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 1:10:24 PM, edited 3 times in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
nette tijd Chris En met een originele Saxo VTS rijd je onder ideale omstandigheden dezelfde tijd (= droog wegdek, bijna lege tank, motor en banden goed warm en een perfect sprintje). Klopt idd voor geen meter de AutoWeek...
Maar 7,3 zal er toch wel inzitten lijkt me? Tis echt kutweer nu en wielspin kost een hoop..
Maar 7,3 zal er toch wel inzitten lijkt me? Tis echt kutweer nu en wielspin kost een hoop..
ik heb de auto al 1,5 jaar nu ik rij 30.000 + km per jaar, en ik wil toch iets wat net eff iets wat groter is en weer eens wat anders. Maar hij gaat niet 1 2 3 weg hoor weer gerust. Sowieso zijn er al genoeg geinterreseerde die de auto zo willen meenemen maar dat is ook niet zo raar
plus zeg nou zelf:
http://i51.photobucket.com/albums/f396/ ... ti_002.jpg
zoiets lijkt mij geen slechte opvolger infeite is het gewoon een reuze 106 waarbij de 106 weer een reuze ax is. ik zat eerst te kijken naar een civic type r of een clio sport 182 maar die hebben niet het karakter van de 106.
plus zeg nou zelf:
http://i51.photobucket.com/albums/f396/ ... ti_002.jpg
zoiets lijkt mij geen slechte opvolger infeite is het gewoon een reuze 106 waarbij de 106 weer een reuze ax is. ik zat eerst te kijken naar een civic type r of een clio sport 182 maar die hebben niet het karakter van de 106.
Ik heb echt geen idee, wellicht wel maar ik ben zo al tevreden hoorkevin.broke wrote: Maar 7,3 zal er toch wel inzitten lijkt me? Tis echt kutweer nu en wielspin kost een hoop..
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 1:11:03 PM, edited 2 times in total.