Linda aka Lovely Linda (Peugeot 107)
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 326
- Joined: SunSep17, 2006 5:55:02 PM
- Location: Delft
- Contact:
1 woord samengevat: => SLUDGE
dat is een teken dat er olie bij je koelvloeistof komt, en dat samen maakt dat lekkere mayonaisekleurige papje.
kun je gewoon van je dop afvegen, en ff goed in de gaten houden of het erger wordt.
je hebt bij deze iig een lekke koppakking.
gelukkig woon je bij de gekste citrofielen in de buurt, dus ik denk niet dat je het in een garage hoeft te laten doen(geld bespaar-mode)
leuke ring trouwens.
dat is een teken dat er olie bij je koelvloeistof komt, en dat samen maakt dat lekkere mayonaisekleurige papje.
kun je gewoon van je dop afvegen, en ff goed in de gaten houden of het erger wordt.
je hebt bij deze iig een lekke koppakking.
gelukkig woon je bij de gekste citrofielen in de buurt, dus ik denk niet dat je het in een garage hoeft te laten doen(geld bespaar-mode)
leuke ring trouwens.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX liefhebber
- Posts: 326
- Joined: SunSep17, 2006 5:55:02 PM
- Location: Delft
- Contact:
Sludge bij de motorolie kan komen doordat het vocht niet uit de olie verdampt als je alleen maar korte stukjes rijdt. Dus vocht en olie samen geeft sludge.Glenn@nl wrote:Hoeft helemaal geen lekke koppakking te zijn hoor..
sludge ontstaat ook bij het rijden van veel korte stukjes..
Hier zit echter sludge in het koelsysteem, dus olie bij het koelwater. Als niemand er per ongeluk die olie ingegooid heeft, dan komt het door de lekke koppakking dat er olie bij de koelvloeistof komt. En dat is dus balen
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 326
- Joined: SunSep17, 2006 5:55:02 PM
- Location: Delft
- Contact:
Heel angstaanjagend
Voorlopig lijkt het allemaal wel mee te vallen.
In het hoekje boven de dynamo zat een pietsie olie maar lager of op de grond nergens.
Systeem bouwt geen druk op, er borrelt helemaal niets in de vulpijp.
Koelvloeistof was wat troebel, maar ook niet echt dat je het meteen zou willen gaan verversen.
Thermostaat en verwarming werken prima.
Olie mooi lichtbruin en een hele schone olievuldop.
Klepjes moeten wel gesteld worden, dus toch nog iets te knutselen voor de frikadellenmeeting.
En bedankt voor de thee!
Voorlopig lijkt het allemaal wel mee te vallen.
In het hoekje boven de dynamo zat een pietsie olie maar lager of op de grond nergens.
Systeem bouwt geen druk op, er borrelt helemaal niets in de vulpijp.
Koelvloeistof was wat troebel, maar ook niet echt dat je het meteen zou willen gaan verversen.
Thermostaat en verwarming werken prima.
Olie mooi lichtbruin en een hele schone olievuldop.
Klepjes moeten wel gesteld worden, dus toch nog iets te knutselen voor de frikadellenmeeting.
En bedankt voor de thee!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
is de koppakking al een keer vervangen Linda/Rogier ?
of iemand anders die dat weet?
het kan natuurlijk ook zijn dat er nog troep onderin de koelvloeistofreservoir zat, wat dan na de loop der tijd omhoog komt en op de dop blijft plakken.
dat lijkt mijn enigste conclusie dan te zijn.
of iemand anders die dat weet?
het kan natuurlijk ook zijn dat er nog troep onderin de koelvloeistofreservoir zat, wat dan na de loop der tijd omhoog komt en op de dop blijft plakken.
dat lijkt mijn enigste conclusie dan te zijn.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 326
- Joined: SunSep17, 2006 5:55:02 PM
- Location: Delft
- Contact:
Geen dankRio97 wrote:Heel angstaanjagend
Voorlopig lijkt het allemaal wel mee te vallen.
In het hoekje boven de dynamo zat een pietsie olie maar lager of op de grond nergens.
Systeem bouwt geen druk op, er borrelt helemaal niets in de vulpijp.
Koelvloeistof was wat troebel, maar ook niet echt dat je het meteen zou willen gaan verversen.
Thermostaat en verwarming werken prima.
Olie mooi lichtbruin en een hele schone olievuldop.
Klepjes moeten wel gesteld worden, dus toch nog iets te knutselen voor de frikadellenmeeting.
En bedankt voor de thee!
Jij ook heel erg bedankt voor het werpen van een blikje naar mijn skeltertje
Last edited by Lovely Linda on SunNov18, 2007 6:51:17 PM, edited 1 time in total.
Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in.
gewoon de vultank, waar je de kvs in gooiT.kevin.broke wrote:welk reservoir? olie kan inderdaad wel blijven staan ja. maar dan zou die smurrie er al vanaf het begin gezeten moeten hebben.
en vanaf het begin? wie kan zeggen wanneer die dop voor het laatst eraf geweest is?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX liefhebber
- Posts: 326
- Joined: SunSep17, 2006 5:55:02 PM
- Location: Delft
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 326
- Joined: SunSep17, 2006 5:55:02 PM
- Location: Delft
- Contact: