
Jeroen aka TwoTone ex AX 1.6 GTI '91, Nu Alfa 146
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
kevin.broke wrote:Nieuw voor meIk leer nog best veel bij de laatste tijd. Mogelijk d??r dan een breukje bij m'n GT, want vermoed nog steeds dat ie niet altijd bijlaadt..
Kev, ook voor jouw geld je bent NOOIT te oud om wat bij te leren

Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
IddHenk Bats wrote:Daarom is de zaak zo geschakeld dat bij het aanzetten van het kontakt het lampje ook branden, zodat gecontroleerd kan worden of het lampje c.q. de desbetreffende stroomkring nog intakt is.TwoTone wrote:Normaal, als het lampje heel is, loopt er gewoon een + spanning doorheen.
Als bijv. de dynamo stuk gaat, wordt dus de ene kant van de aansluiting massa, waardoor het lampje gaat branden.
Als dus het lampje stuk is, kan de + spanning er ook niet doorheen, waardoor de dynamo niet wordt aangestuurd
Groetjes, Henk

Schaam me diep

"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Tsjah...
Dan sta je bij het stoplicht, voor het eerst naast een auto waarvan je denkt.. leuk!
Is zo'n Swift Gti toch een stuk trager
Wel jammer dat als je dan thuis ben je watertemp op 110 graden staat, en hij begint water eruit te gooien 
Zou dat nou komen door een te schraal mengsel, te kleine radiateur ivm "vlotte" 1.6, doordat de fanschakelaar gewoon te laat inschakelt, of dat de radiateurdop gewoon bij een te lage druk al opent?
Soms he.............
Dan sta je bij het stoplicht, voor het eerst naast een auto waarvan je denkt.. leuk!

Is zo'n Swift Gti toch een stuk trager



Zou dat nou komen door een te schraal mengsel, te kleine radiateur ivm "vlotte" 1.6, doordat de fanschakelaar gewoon te laat inschakelt, of dat de radiateurdop gewoon bij een te lage druk al opent?
Soms he.............

"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
jeroen, koop jij nou maar gewoon een oude kadett ofzo
mijn GTI kreeg vanmorgen ook ineens de zenuwen, temperatuur begon (voor het eerst sinds ik m heb) op te lopen tot boven de 90gr streep! (normaal komtie oook in de file niet boven de 85gr uit..) bij de 100gr stoptie die.. maar ik was toen al flink zenuwachtig aan het worden, geen gekke temperaturen, maar wel raar dattie dit nu opeens doet
maar jeroen, komt dat niet door je compressie, dat die door de druk je koelwater eruit gooit
als je hoge compressie hebt staat je koelwater meer onder druk he bij een lekke koppakking
(lult onzin....)

mijn GTI kreeg vanmorgen ook ineens de zenuwen, temperatuur begon (voor het eerst sinds ik m heb) op te lopen tot boven de 90gr streep! (normaal komtie oook in de file niet boven de 85gr uit..) bij de 100gr stoptie die.. maar ik was toen al flink zenuwachtig aan het worden, geen gekke temperaturen, maar wel raar dattie dit nu opeens doet

maar jeroen, komt dat niet door je compressie, dat die door de druk je koelwater eruit gooit



-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM


Werd vandaag not uitgedaagd door een Golf II GTI 16V. Toch jammer dat ik de zespitter al hoorde voor ik nog maar nadacht over erop in gaan

daarom kan ik mijn fan al aanzetten voordat de thermoswitch dat doet..TwoTone wrote:Tsjah...
Dan sta je bij het stoplicht, voor het eerst naast een auto waarvan je denkt.. leuk!![]()
Is zo'n Swift Gti toch een stuk trager
Wel jammer dat als je dan thuis ben je watertemp op 110 graden staat, en hij begint water eruit te gooien
Zou dat nou komen door een te schraal mengsel, te kleine radiateur ivm "vlotte" 1.6, doordat de fanschakelaar gewoon te laat inschakelt, of dat de radiateurdop gewoon bij een te lage druk al opent?
Soms he.............

die van mij word ook wel warm, zeker bij het rijden in 30 km zones.. en na een paar sprintjes achter elkaar.... dan wil ie er heel soms ook wel eens wat uitgooien..
wat ook wel eens gebeurt is dat de radiateurdop lam is, of te wel die veer werkt niet meer en dan begint ie wel heel snel kvs er uit te gooien..
maar goed het word zowiezo warm, zeker als je met een spagetti rijd en een airbox dan kan de warmte niet echt weg
-
- AX Master
- Posts: 1909
- Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
- Location: Haarlem // Zandvoort
- Contact:
File
Het komt er opneer dat je niet in de File moet gaan staan !TwoTone wrote:Hmmmz....
Mjah, als je lekker doorrijdt, doet de rijwind meer koelen dan dat je fan dat kanDus bijschakelen heeft alleen nut als je stilstaat, of in de file rijdt ofzow.

gr Mr Dean

Saxo style is sexy style....
Hehehe
(schaam, schaam)
Dus dan is je tellerklokprintplaat uitgefikt, doordat er ooit iemand aan heeft gesoldeerd.... naja.. geprobeerd
Dus geen signaal op de dynamo. Tijdelijk, om toch te kunnen blijven rijden een draadje getrokken tussen de dynamo en een dimlicht, zodat de dynamo toch van spanning wordt voorzien.
Wat nu?
Krijg je dus een soort van verkeerde stroomkring. Normaal wordt de spanning achterop de tellerklok door een "spanningsregelaar" op een constante 12V gehouden.
Door die verkeerde stroomkring, krijg je dus +- 13.8 volt, rechtstreeks uit de dynamo op de tellerklok. Waardoor je tankmeter continu op halfvol blijft staan.... EN je koelvloeistofmeter dus in no time 110 graden aangeeft ipv 90 graden.......
Ach ja.... gelukkig dus nix mis met m'n koeling. Meer met het "doordachte" plan om het tijdelijk ff op te lossen

(schaam, schaam)
Dus dan is je tellerklokprintplaat uitgefikt, doordat er ooit iemand aan heeft gesoldeerd.... naja.. geprobeerd

Dus geen signaal op de dynamo. Tijdelijk, om toch te kunnen blijven rijden een draadje getrokken tussen de dynamo en een dimlicht, zodat de dynamo toch van spanning wordt voorzien.
Wat nu?

Door die verkeerde stroomkring, krijg je dus +- 13.8 volt, rechtstreeks uit de dynamo op de tellerklok. Waardoor je tankmeter continu op halfvol blijft staan.... EN je koelvloeistofmeter dus in no time 110 graden aangeeft ipv 90 graden.......
Ach ja.... gelukkig dus nix mis met m'n koeling. Meer met het "doordachte" plan om het tijdelijk ff op te lossen

"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven