Peter AKA aspeve (AX Escapade '93 't Gebakkie)
Moderator: webmasters
Ok,
Eindelijk tijd voor een update.
Er is de afgelopen tijd veel gebeurt, mijn zoontje heeft zijn arm gebroken. Voor is ie verlaagd en zitten er overal nieuwe remleidingen op met nieuwe vloeistof etc. De zwarte stickertjes zijn grotendeels verwijderd op 't Gebakkie en er ligt een 1400 Furio motor (ex-Drake) in. De versnellingsbak is vervangen door die van een 205 omdat ik geen zin had om het versnellingshuis (mantel) van de bak van PCrodent om te zetten omdat die niet zonder meer pastte (oud type TGS->nieuw type Furio).
Ik heb verder nog wat zaken te doen op het gebied van de remmen want die zijn niet geheel in verhouding met de trekkracht en max. snelheid van 't Gebakkie en zijn nieuwe motor.
Oftewel, je ruikt gewoon dat je veel te hard gereden c.q. geremd hebt en dat is niet goed. De top zit op dit moment op 186km GPS meting over 2,8 km, en da's voor mijn gevoel niet genoeg. Uiteraard is het op dit moment tot de remmen gefixd zijn genoeg voor 't Gebakkie, maar ik mis toch nog wel iets voor mijn gevoel. Ben in ieder geval nog niet tevreden en da's meestal het begin van het einde. Er is echter nog zat dat ik kan aanpassen en goed is goed.
Op het programma staat in ieder geval nog het monteren van de nieuwe dempers van een Saxo VTS (ex-Rooney). Dit heeft allemaal wat langer geduurd doordat er de gebroken arm van Robin tussenkwam en de drie maandelijkse BTW aangifte van onze vrienden van de belastingdienst
Ik zal asap foto's maken maar ik ben aan het werk (ahhumm
) en dan kan ik niet zomaar weglopen om foto's te gaan maken.
Eindelijk tijd voor een update.
Er is de afgelopen tijd veel gebeurt, mijn zoontje heeft zijn arm gebroken. Voor is ie verlaagd en zitten er overal nieuwe remleidingen op met nieuwe vloeistof etc. De zwarte stickertjes zijn grotendeels verwijderd op 't Gebakkie en er ligt een 1400 Furio motor (ex-Drake) in. De versnellingsbak is vervangen door die van een 205 omdat ik geen zin had om het versnellingshuis (mantel) van de bak van PCrodent om te zetten omdat die niet zonder meer pastte (oud type TGS->nieuw type Furio).
Ik heb verder nog wat zaken te doen op het gebied van de remmen want die zijn niet geheel in verhouding met de trekkracht en max. snelheid van 't Gebakkie en zijn nieuwe motor.
Oftewel, je ruikt gewoon dat je veel te hard gereden c.q. geremd hebt en dat is niet goed. De top zit op dit moment op 186km GPS meting over 2,8 km, en da's voor mijn gevoel niet genoeg. Uiteraard is het op dit moment tot de remmen gefixd zijn genoeg voor 't Gebakkie, maar ik mis toch nog wel iets voor mijn gevoel. Ben in ieder geval nog niet tevreden en da's meestal het begin van het einde. Er is echter nog zat dat ik kan aanpassen en goed is goed.
Op het programma staat in ieder geval nog het monteren van de nieuwe dempers van een Saxo VTS (ex-Rooney). Dit heeft allemaal wat langer geduurd doordat er de gebroken arm van Robin tussenkwam en de drie maandelijkse BTW aangifte van onze vrienden van de belastingdienst

Ik zal asap foto's maken maar ik ben aan het werk (ahhumm

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Morgen moet ik een nieuwe spanrol erop knallen want het is nu net een jankend kind. Verder loopt ie goed, wil alleen nog wat wijzigen want hij duikt constant in de begrenzer en da's irritant.
Moet zeggen dat de meeste stoplichtsprintjes nu wel gewonnen worden maar dat kan echt nog veel beter zodra het mogelijk wordt om nog verder door te trekken.
Naar alle waarschijnlijkheid komt er binnenkort een nieuw uitlaatsysteem onder te hangen. Ik ben die kl*te herrie meer dan zat. Ik heb de hele uitlaat opnieuw moeten lassen, omdat er iets van steigerpijp was gebruikt en elke vorm van demping ontbrak. Dit is allemaal opgelost maar het is eigenlijk zo dat de uitlaat er meer voor de sier onder zit dan dat hij ook echt een toegevoegde waarde heeft. Maar voor dat ik e.e.a. ga maken wil ik me eerst goed verdiepen en dat kost wat tijd.
Verder valt er nog wel wat winst te halen met wat andere zaken, dus ik kan nog effe vooruit.
De dempers zitten er ondertussen achter ook onder, en waarschijnlijk volgende week of misschien morgen ook voor, maar ik heb niet zoveel zin om alles voor los te maken. Zoek dus nog een blikje motivatie
En tja die foto's. Het is meestal donker als ik er aan denk om foto's te maken. Misschien van de week een keer.
Moet zeggen dat de meeste stoplichtsprintjes nu wel gewonnen worden maar dat kan echt nog veel beter zodra het mogelijk wordt om nog verder door te trekken.
Naar alle waarschijnlijkheid komt er binnenkort een nieuw uitlaatsysteem onder te hangen. Ik ben die kl*te herrie meer dan zat. Ik heb de hele uitlaat opnieuw moeten lassen, omdat er iets van steigerpijp was gebruikt en elke vorm van demping ontbrak. Dit is allemaal opgelost maar het is eigenlijk zo dat de uitlaat er meer voor de sier onder zit dan dat hij ook echt een toegevoegde waarde heeft. Maar voor dat ik e.e.a. ga maken wil ik me eerst goed verdiepen en dat kost wat tijd.
Verder valt er nog wel wat winst te halen met wat andere zaken, dus ik kan nog effe vooruit.
De dempers zitten er ondertussen achter ook onder, en waarschijnlijk volgende week of misschien morgen ook voor, maar ik heb niet zoveel zin om alles voor los te maken. Zoek dus nog een blikje motivatie

En tja die foto's. Het is meestal donker als ik er aan denk om foto's te maken. Misschien van de week een keer.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Yes,
Eindelijk weer een vol jaar APK. Moest eigenlijk 18-01 gekeurd zijn, maar had pas vandaag tijd. Gelukkig nu weer tot 23-01-2009 geen APK last op mijn schouders.
Geen enkele op of aanmerking, zelfs niet over mijn Morettes en al helemaal niets over de Furio 1.4 motor ipv de 1.0 die op papier staat.
Zal binnenkort even wat nieuwe foto's maken want 't Gebakkie is behoorlijk aangepakt. De demper van RobGT is volledig in ere hersteld, heeft heel wat laswerk gekost maar het was het waard, verder natuurlijk de morettes, blokjes patroon etc etc.
Vandaag ook nog even nieuwe draagarmen eronder gezet, scheelt wel hoor nu geen vervelende Fusee kloenkjes. Nieuwe bougies, de oude waren wat wit uitgeslagen, dus daar moet ik nog wat aandacht aan besteden. En dan binnenkort eindelijk het viergaats onderstel, de helft is al binnen (voorzijde op een remklauw na dan) de andere helft hoop ik binnenkort.
Ik ben in ieder geval blij dat ik weer een jaar APK heb en dat ook na de steekproef de conclusie was dat het er netjes uitzag en ik niet geklooit had
Eindelijk weer een vol jaar APK. Moest eigenlijk 18-01 gekeurd zijn, maar had pas vandaag tijd. Gelukkig nu weer tot 23-01-2009 geen APK last op mijn schouders.
Geen enkele op of aanmerking, zelfs niet over mijn Morettes en al helemaal niets over de Furio 1.4 motor ipv de 1.0 die op papier staat.
Zal binnenkort even wat nieuwe foto's maken want 't Gebakkie is behoorlijk aangepakt. De demper van RobGT is volledig in ere hersteld, heeft heel wat laswerk gekost maar het was het waard, verder natuurlijk de morettes, blokjes patroon etc etc.
Vandaag ook nog even nieuwe draagarmen eronder gezet, scheelt wel hoor nu geen vervelende Fusee kloenkjes. Nieuwe bougies, de oude waren wat wit uitgeslagen, dus daar moet ik nog wat aandacht aan besteden. En dan binnenkort eindelijk het viergaats onderstel, de helft is al binnen (voorzijde op een remklauw na dan) de andere helft hoop ik binnenkort.
Ik ben in ieder geval blij dat ik weer een jaar APK heb en dat ook na de steekproef de conclusie was dat het er netjes uitzag en ik niet geklooit had

"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."
Afgelopen zaterdag eindelijk tijd gehad om de stabistang te monteren. In eerste instantie had ik het gewoon thuis willen doen maar laat het nu net de avond ervoor verschrikkelijk hebben gesneeuwd. Dus dan maar weer netjes op de brug en dat scheelde wel veel gehannes.
Uiteindelijk de draagarm maar gedeeltelijk los gehaald want als je die laat zitten dan is het wel erg onhandig om te monteren. Gaten heb ik getapt op M8 hetgeen zeer eenvoudig was, duh, M7>M8.
En ik moet zeggen dat het resultaat alleraardigst is, bijna rechtdoor in de bochten, al vind ik het wel wat zenuwachtiger in het stuur nu, oftewel hij wil wat uitbreken. Maar dit kan ook te maken hebben met het feit dat ie achter nog steeds hoog op de poten staat en ik nog geen tijd (of zin
) heb gehad om hem te verlagen achter.
Al met al een aangename verbetering. Nu mijn toerentellertje nog een keer, maar dat schiet niet op want die zit standaard niet in de Escapade en ik denk dat ik Glenn maar eens lief aan gaan kijken, want ik ben toch wel reuze benieuwd waar hij die draad vandaan heeft gehaald.
Draad van het tellerhuis heb ik al getrokken, moet hem dus alleen nog aan de ECU zien te krijgen dmv de motorkabelboom denk ik. Want rechtstreeks op de ECU is een onbegonnen werk. Maar misschien kan het allemaal wel veel simpeler en zie ik van allerlei logica over het hoofd.
Helaas is het alweer donker dus de foto's moeten nog steeds gemaakt worden
Uiteindelijk de draagarm maar gedeeltelijk los gehaald want als je die laat zitten dan is het wel erg onhandig om te monteren. Gaten heb ik getapt op M8 hetgeen zeer eenvoudig was, duh, M7>M8.
En ik moet zeggen dat het resultaat alleraardigst is, bijna rechtdoor in de bochten, al vind ik het wel wat zenuwachtiger in het stuur nu, oftewel hij wil wat uitbreken. Maar dit kan ook te maken hebben met het feit dat ie achter nog steeds hoog op de poten staat en ik nog geen tijd (of zin

Al met al een aangename verbetering. Nu mijn toerentellertje nog een keer, maar dat schiet niet op want die zit standaard niet in de Escapade en ik denk dat ik Glenn maar eens lief aan gaan kijken, want ik ben toch wel reuze benieuwd waar hij die draad vandaan heeft gehaald.
Draad van het tellerhuis heb ik al getrokken, moet hem dus alleen nog aan de ECU zien te krijgen dmv de motorkabelboom denk ik. Want rechtstreeks op de ECU is een onbegonnen werk. Maar misschien kan het allemaal wel veel simpeler en zie ik van allerlei logica over het hoofd.
Helaas is het alweer donker dus de foto's moeten nog steeds gemaakt worden

"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."
Hoor ik mijn naamAspeve wrote:Afgelopen zaterdag eindelijk tijd gehad om de stabistang te monteren. In eerste instantie had ik het gewoon thuis willen doen maar laat het nu net de avond ervoor verschrikkelijk hebben gesneeuwd. Dus dan maar weer netjes op de brug en dat scheelde wel veel gehannes.
Uiteindelijk de draagarm maar gedeeltelijk los gehaald want als je die laat zitten dan is het wel erg onhandig om te monteren. Gaten heb ik getapt op M8 hetgeen zeer eenvoudig was, duh, M7>M8.
En ik moet zeggen dat het resultaat alleraardigst is, bijna rechtdoor in de bochten, al vind ik het wel wat zenuwachtiger in het stuur nu, oftewel hij wil wat uitbreken. Maar dit kan ook te maken hebben met het feit dat ie achter nog steeds hoog op de poten staat en ik nog geen tijd (of zin) heb gehad om hem te verlagen achter.
Al met al een aangename verbetering. Nu mijn toerentellertje nog een keer, maar dat schiet niet op want die zit standaard niet in de Escapade en ik denk dat ik Glenn maar eens lief aan gaan kijken, want ik ben toch wel reuze benieuwd waar hij die draad vandaan heeft gehaald.
Draad van het tellerhuis heb ik al getrokken, moet hem dus alleen nog aan de ECU zien te krijgen dmv de motorkabelboom denk ik. Want rechtstreeks op de ECU is een onbegonnen werk. Maar misschien kan het allemaal wel veel simpeler en zie ik van allerlei logica over het hoofd.
Helaas is het alweer donker dus de foto's moeten nog steeds gemaakt worden

Volgens mij hangt er in het vooronder van jouw Escapade inmiddels een GT-blok toch? Is dat er een met verdelerontsteking of een DIS bobine?
In geval van het eerste... aftappen van bobine (ik weet zo snel niet welke.. maar kan ik wel opzoeken als ik weer thuis ben)
In geval van het tweede (DIS)... moeten we opzoek gaan naar het juiste draadje in de kabelboom!