Tijmen AX GTI '91
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Die kop is gewoon zo krom als een mongool. Ding heeft vroeger op LPG gelopen en dat is sowieso niet goed voor de rechtheid van je kop. De verbrandingstemp. loopt namelijk veel hoger op, waardoor je kop krom trekt. Bekend euvel bij oude Citro?ns.
Al met al.... Ik weet niet waarvoor je die sport gekocht hebt en met wat voor afspraken? Voor de prijs waarvoor je hem gekocht hebt kun je natuurlijk niet teveel zeiken. Een perfecte auto moet je voor zo'n prijs niet verw8en....
Al met al.... Ik weet niet waarvoor je die sport gekocht hebt en met wat voor afspraken? Voor de prijs waarvoor je hem gekocht hebt kun je natuurlijk niet teveel zeiken. Een perfecte auto moet je voor zo'n prijs niet verw8en....
Freude am Fahren.
Eerste alinea: ongetwijfeld waar.arnie wrote:Die kop is gewoon zo krom als een mongool. Ding heeft vroeger op LPG gelopen en dat is sowieso niet goed voor de rechtheid van je kop. De verbrandingstemp. loopt namelijk veel hoger op, waardoor je kop krom trekt. Bekend euvel bij oude Citro?ns.
Al met al.... Ik weet niet waarvoor je die sport gekocht hebt en met wat voor afspraken? Voor de prijs waarvoor je hem gekocht hebt kun je natuurlijk niet teveel zeiken. Een perfecte auto moet je voor zo'n prijs niet verw8en....
Tweede alinea: Ik heb de verkopers (particulier) een goede prijs betaald in het vertrouwen (en met hun belofte) dat zij de auto motorisch GOED in orde zouden maken. Er is tevens een 'koopcontract' met alle werkzaamheden die uitgevoerd zouden worden, waaronder het APK-klaar afleveren van de auto. De auto heeft alleen nog nooit aan deze voorwaarde(n) voldaan, ook op het moment van afgeven van de APK niet.
Natuurlijk wist ik dat er gebreken zoals roest bij de tankdop enz. waren en verwachtte ik geen perfecte auto. De enige reden waarom ik een (volgens mij hoge) prijs heb betaald is dat de auto als motorisch goed en APK-waardig stond. Met die afspraak (zwart op wit) is de auto verkocht.
APK heb ik zelf TWEE KEER proberen te krijgen, wat niet gelukt is. (Eenmaal RDW in Waddinxveen, eenmaal plaatselijke garage). Motorisch is de auto na DRIE MAANDEN nog steeds niet in orde, zelfs na 'reparatie' van de verkopers.
Waarom zou ik niet mogen klagen? Ik heb de auto gekocht met de afspraak dat ie motorisch goed zou zijn. Daarbij, de prijs die ik ervoor betaald heb vind ik gewoonweg te hoog voor elke AX op deze leeftijd. Ongeacht of er nou Sport op staat of niet. Dus mag ik klagen als het niet goed is? Volgens mij wel.
AX GTI '91
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Inderdaad in het filter. Druk ??n deukje in het filter (bijv. door per ongeluk een krikje eronder te duwen) en hij blijft dichtstaan. Daardoor komt je olie dan op allerlei plaatsen naar boven waar je 'm niet wil. Ook uit de peilstok en de volop via de carterontluchting enz.
Als je 'm echter half open vastdrukt krijg je vooral veel olie in de carterontluchting en een vervelende motorloop. Rookontwikkeling spreekt dan voor zich, maar dan zouden je carburateurs nu ook goed gesmeerd moeten zijn....
Sowieso, waarom zou ie veel olie moeten gebruiken als de kop krom is? Zolang ie maar afdicht is er niks aan de hand. Denk eerder dat er een zuigerveertje of klepseal flink aan gort is.
En APK met zoveel rookontwikkeling dat niemand bij je in de buurt wil komen kan gewoon niet, eventueel kan je ze eraan hangen door de auto nu direct in een steekproef te krijgen. Hoe je dat moet bewerkstelligen weet ik eigenlijk (nog?) niet.
Als je 'm echter half open vastdrukt krijg je vooral veel olie in de carterontluchting en een vervelende motorloop. Rookontwikkeling spreekt dan voor zich, maar dan zouden je carburateurs nu ook goed gesmeerd moeten zijn....
Sowieso, waarom zou ie veel olie moeten gebruiken als de kop krom is? Zolang ie maar afdicht is er niks aan de hand. Denk eerder dat er een zuigerveertje of klepseal flink aan gort is.
En APK met zoveel rookontwikkeling dat niemand bij je in de buurt wil komen kan gewoon niet, eventueel kan je ze eraan hangen door de auto nu direct in een steekproef te krijgen. Hoe je dat moet bewerkstelligen weet ik eigenlijk (nog?) niet.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Henry, dat wist ik dus niet. Dan mag je zeker te weten zeiken.-Henry- wrote:Eerste alinea: ongetwijfeld waar.arnie wrote:Die kop is gewoon zo krom als een mongool. Ding heeft vroeger op LPG gelopen en dat is sowieso niet goed voor de rechtheid van je kop. De verbrandingstemp. loopt namelijk veel hoger op, waardoor je kop krom trekt. Bekend euvel bij oude Citro?ns.
Al met al.... Ik weet niet waarvoor je die sport gekocht hebt en met wat voor afspraken? Voor de prijs waarvoor je hem gekocht hebt kun je natuurlijk niet teveel zeiken. Een perfecte auto moet je voor zo'n prijs niet verw8en....
Tweede alinea: Ik heb de verkopers (particulier) een goede prijs betaald in het vertrouwen (en met hun belofte) dat zij de auto motorisch GOED in orde zouden maken. Er is tevens een 'koopcontract' met alle werkzaamheden die uitgevoerd zouden worden, waaronder het APK-klaar afleveren van de auto. De auto heeft alleen nog nooit aan deze voorwaarde(n) voldaan, ook op het moment van afgeven van de APK niet.
Natuurlijk wist ik dat er gebreken zoals roest bij de tankdop enz. waren en verwachtte ik geen perfecte auto. De enige reden waarom ik een (volgens mij hoge) prijs heb betaald is dat de auto als motorisch goed en APK-waardig stond. Met die afspraak (zwart op wit) is de auto verkocht.
APK heb ik zelf TWEE KEER proberen te krijgen, wat niet gelukt is. (Eenmaal RDW in Waddinxveen, eenmaal plaatselijke garage). Motorisch is de auto na DRIE MAANDEN nog steeds niet in orde, zelfs na 'reparatie' van de verkopers.
Waarom zou ik niet mogen klagen? Ik heb de auto gekocht met de afspraak dat ie motorisch goed zou zijn. Daarbij, de prijs die ik ervoor betaald heb vind ik gewoonweg te hoog voor elke AX op deze leeftijd. Ongeacht of er nou Sport op staat of niet. Dus mag ik klagen als het niet goed is? Volgens mij wel.
Als je het zwart op wit hebt.... Hoop ik dat je een rechtsbijstand verzekering hebt... Dan zou ik ze flink het vuur aan de schenen leggen!
Freude am Fahren.
Fluister maar heel zachtjes....... Loopt nog steeds niet mooi en stinkt zoals ikzelf nog nooit gestonken heb
Ff afwachten hoe en wat er nu gaat gebeuren. Misschien dit blokje goed reviseren of een ander inbouwen. Ligt er even aan hoe compleet die is en wat het moet kosten. Eén ding is zeker: terug naar de verkopers gaat ie niet meer, dan kan ik net zo goed zelf aan de gang.
Verder ben ik op zoek naar een goed en goedkoop adres om een paar gaten te laten lassen. Is niet dragend ofzo, maar wel mooier en preventief tegen meer roest.
Afgezien van de problemen rijdt ie fantastisch. Ik ben ook al tijden het frontje van m'n radio kwijt, maar die ben ik helemaal niet nodig in de sport. Ik verveel me geen moment
De zware roffel van de motor, de trekkracht van een ongetemd beest, het gevoel van de keiharde vering waardoor je elk hobbeltje voelt, de snelheid. HEERLIJK gewoon. Ik kom elke keer weer met een smile op m'n gezicht uit die auto zetten.
Ff afwachten hoe en wat er nu gaat gebeuren. Misschien dit blokje goed reviseren of een ander inbouwen. Ligt er even aan hoe compleet die is en wat het moet kosten. Eén ding is zeker: terug naar de verkopers gaat ie niet meer, dan kan ik net zo goed zelf aan de gang.
Verder ben ik op zoek naar een goed en goedkoop adres om een paar gaten te laten lassen. Is niet dragend ofzo, maar wel mooier en preventief tegen meer roest.
Afgezien van de problemen rijdt ie fantastisch. Ik ben ook al tijden het frontje van m'n radio kwijt, maar die ben ik helemaal niet nodig in de sport. Ik verveel me geen moment
De zware roffel van de motor, de trekkracht van een ongetemd beest, het gevoel van de keiharde vering waardoor je elk hobbeltje voelt, de snelheid. HEERLIJK gewoon. Ik kom elke keer weer met een smile op m'n gezicht uit die auto zetten.
AX GTI '91
Kleine update:
--------------------
De Sport rookt en stinkt nog steeds als een gek. Er staat inmiddels dus al een 1.6 blokje uit een 306 bij een vriend in de schuur. Dat is een blokje van 1997 wat 95.000 heeft gelopen, dus niet zo veel naar mijn idee. De 1.3 kop gaat op het 1.6 onderblok komen als alles meezit.
-------------------
Vandaag was de start van project "Sport", dus ik ben onder het romantische schijnsel van een bouwlamp maar eens de eerste kleine dingetjes gaan doen. Dat houdt in:
Motorkap eraf, grilletje eruit en het rechterzijscherm eraf. Daar zit nogal een gemene deuk in. Als de 'nieuwe' motor erin zit komt het strakke zijschermpje wat ik van Rocks heb overgenomen erop.
Bij het bijschijnen bij het losdraaien van een boutje scheen ik mezelf wat in ogen. Een paar seconden later sta ik op om een steeksleutel uit de kofferbak te pakken, maar na anderhalve stap voel ik iets bij m'n voeten en lig ik plat op m'n bek. Volgende keer de haspel maar ff ergens anders neerzetten.....
Morgenavond maar eens langzamerhand olie en koelvloeistof aftappen en langzaam beginnen met het losmaken van het blok qua slangenbende enzo.
--------------------
De Sport rookt en stinkt nog steeds als een gek. Er staat inmiddels dus al een 1.6 blokje uit een 306 bij een vriend in de schuur. Dat is een blokje van 1997 wat 95.000 heeft gelopen, dus niet zo veel naar mijn idee. De 1.3 kop gaat op het 1.6 onderblok komen als alles meezit.
-------------------
Vandaag was de start van project "Sport", dus ik ben onder het romantische schijnsel van een bouwlamp maar eens de eerste kleine dingetjes gaan doen. Dat houdt in:
Motorkap eraf, grilletje eruit en het rechterzijscherm eraf. Daar zit nogal een gemene deuk in. Als de 'nieuwe' motor erin zit komt het strakke zijschermpje wat ik van Rocks heb overgenomen erop.
Bij het bijschijnen bij het losdraaien van een boutje scheen ik mezelf wat in ogen. Een paar seconden later sta ik op om een steeksleutel uit de kofferbak te pakken, maar na anderhalve stap voel ik iets bij m'n voeten en lig ik plat op m'n bek. Volgende keer de haspel maar ff ergens anders neerzetten.....
Morgenavond maar eens langzamerhand olie en koelvloeistof aftappen en langzaam beginnen met het losmaken van het blok qua slangenbende enzo.
AX GTI '91
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
henry, marc en.?bestuur wrote:got man!
als ik het goed lees worden er dus vandaag/morgen 3 1.6jes ingebouwd?
tis gewoon niej normaal meah!
staat ook nog een 1.3 rallye kop op mp.. voor 150 euro.. misschien leuk om op reserve te hebben..
maaruhm foto's
denk dat ik me gti ook maar weer ga terug bouwen..