Ik zit ondertussen al enkele maanden op dit forum, dus het is tijd voor mijn wie is wie.
Mijn naam is Toon, 18 jaar en sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een AX. Hiervoor had ik een Renault 4 die ik een beetje aan het opknappen was, maar omdat dit te veel tijd en geld vroeg heb ik deze verkocht. Een tijdje later kocht mijn broer een nieuwe auto waardoor ik zijn oude wagen kon kopen: een AX 1.1 Image van ?89 met 110000 km.
Omdat ik de universele zetelhoezen lelijk vond haalde ik deze eraf. De originele zetelhoezen waren nog in nieuwstaat, behalve de zitvlakken van de voorzetels. Deze waren in slechte staat. Op beide zitvlakken had tape gezeten waarvan opedroogde lijm achtergebleven was. Na 3 uur (!!) schrobben waren beide zetels proper. Omdat elk zitvlak ook een gat had moest ik iets vinden om deze te verbergen. Dit was het resultaat:
Toekomstplannen: LM velgen (heb ik al, nog wielbouten vinden) Witte knipperlichten Spoiler Toerenteller
Last edited by toon on FriAug10, 2007 4:24:16 PM, edited 1 time in total.
er staat in je aankondiging dat je nog wielbouten voor je LMvelgen zoekt?
meestal passen daarvoor de wielbouten van bijv. een ZX of een Saxo!
of zijn het heel bijzondere velgen waar ook bijzondere bouten bij horen?
veel plezier hier!
en plaats ook es wat foto's van de R4! die zijn leuk!
marc
Het zijn gewone bouten zoals origineel, maar dan langer
Bedankt voor de tip!
Ik ben van plan om volgende week eens naar de Citroën garage te gaan om te kijken of ze me daar kunnen helpen.
Ik heb vandaag een gisteren redelijk wat gewerkt aan de AX, dus het is maar eens tijd voor een update.
Enkele weken geleden had ik verstralers gekregen van mijn vader omdat hij ze anders toch in de vuilbak ging gooien. Ze waren nog in goede staat dus kreeg ik het idee om ze op de AX te zetten . Dit is het resultaat:
Wat vinden jullie ervan?
Vanmorgen ben ik naar de Citroën garage geweest om te kijken of ze de juiste wielbouten hadden. Uiteindelijk naar huis gegaan met wielbouten van 70 mm lang (kop meegemeten). Ik heb er overal een stukje afgeslepen zodat ze de juiste lengte hadden. Dan konden de LM velgen erop.
De kapjes die de wielbouten verbergen moeten er wel nog op komen.
Ik ben tevreden van het resultaat.
Reacties zijn welkom .
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik had een tellerhuis gekocht van een GT (bedankt Rock's) met het gedacht dat dit gewoon zou passen in plaats van het oude tellerhuis. Nu bleek het nieuwe tellerhuis groter te zijn.
Ik wou echt een toerenteller in het tellerhuis en niet op het dashboard geplaatst. Daarom had ik het idee om het klokje in het oorspronkelijke tellerhuis te vervangen door de toerenteller (en de toerenteller dus te verkleinen). Na een dagje werken met veel aanpaswerk is het eindelijk gelukt.
De kwaliteit van de foto's is niet zo goed omdat ze met mijn gsm zijn genomen.
Wauw, dat heb je echt heel mooi gedaan.
Ziet er super uit
Zijn dat trouwens die velgen die op de Belgische variant van marktplaats (kazapa?) stonden begin van de zomer?
Heb ze toen zien staan en vond het echt jammer dat 13" bij mij er niet onder past...
Staat erg goed.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
MNM(tm) wrote:Enne, kijk maar uit dat MBa@NL je toerenteller niet inpikt!
Ditzelfde hebben we ook al eens gedaan en werkte ook maar toch wil ik dan liever eens een originele hebben (ja, dat is zoeken naar een naald in een hooiberg...)