Wilma aka Morthomme (AX 1.1 Plaisir)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
morthomme
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: SatSep08, 2007 4:30:48 PM
Location: zaandam

Wilma aka Morthomme (AX 1.1 Plaisir)

Post by morthomme »

Hoi,
Mijn naam is Wilma, 52 jaar jong :D en heel supertrots op mijn witte AXje Plaisir met een spoiler....van 1990 :)

Ik heb deze nu 4 jaar en daarvoor reed ik in een ZX, ook super, maar wat duurder en inmiddels errug groot voor mij.

Alles wat ik mee wil kan in mijn witte vriendje :D zelfs een grote BMW (die we ook hebben, 2 zelfs) kan hier NIET :P tegenop * lees TROTS* :D

We hebben een caravan in Overrijsel, waar ik in de zomermaanden graag verblijf en dan MOETEN zoveel mogelijk dieren mee, dus mijn vogels en hamsters MET kooien. We hebben 4 vogels in 3 kooien en 2 hamsters in een kooi...

Het zijn geen kleine kooien, maar past gewoonweg als een puzzle in mijn "kleine" AXje en NIET in die GROTE BMW :P Dat was lachen, de eerste X want het moest en zou :roll: in die BMW, buren kijken wat wij aan doen waren en uiteindelijk kwam ik met mijn autootje aanzetten.

En hoop gegiechel, maar mooi dat alles erin kon :lol: en IK vol trots kon kijken dat deze kleine zuto mij brengt waar ik wil MET wat ik mee wil!!!!

Afgelopen weken, heb ik ZELF de wat beginnende roestdeeltjes weggewerkt,op de camping, met schuren......primer en de bijbehorende kleur lak gespoten...hij is weer als nieuw!

Image

Image

Image

Image

Image


Ik heb alleen problemen nu met de toevoer van de slang/afdichtrubber, van mijn tank>

Vorige week tankte ik hem af en kwam het net zo hard weer onder mijn auto vandaan :shock: De ANWB vermoedde dat dit euvel met de slangtoevoer/afdichtrubber te maken heeft en hebben de helft uit mijn tank getapt, waardoor ik ongestoord kon verder rijden. Alleen errug stinken. Hun diagnose klopt dus!

Mijn man heeft de onderdelen besteld, gaat gaat het erin plaatsen, maar dit duurt even, het moet uit Frankrijk komen. Ik kan er gewoon in rijden, alleen niet meer dan 20l. tanken momenteel!

Het is normale slijtage voor dit oude tuffertje en voor GÉÉN goud wil ik hem missen, dus ff "onder het mes" en dan is ie weer up te date :)

:wink: Wilma

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Hallo Wilma,

welkombij de club. Dat met die tank is een bekent euvel. Waarschijnlijk is de dampretourslang poreus. Zorg dat je tank zo leeg mogelijk is wanneer deze vervangen moet worden. Dan is de tank niet zo zwaar bij het de- en monteren.
Image Image Image

morthomme
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: SatSep08, 2007 4:30:48 PM
Location: zaandam

Post by morthomme »

Bossie wrote:Hallo Wilma,

welkombij de club. Dat met die tank is een bekent euvel. Waarschijnlijk is de dampretourslang poreus. Zorg dat je tank zo leeg mogelijk is wanneer deze vervangen moet worden. Dan is de tank niet zo zwaar bij het de- en monteren.


Klopt en de tank leeg rijden, dat heb ik al gedaan, zodat mijn man (Piet is makkelijker) kon kijken en de tank zonodig kon weghalen, maar MOET er volgende week nog mee weg MET de kooien daarna rijdt ik hem weer geheel leeg. Met net aan 20 liter is het géén probleem te rijden.

Dank je wel voor de tip!

Piet heeft me opgegeven voor deze club en ik vindt het wel leuk eigenlijk!
Ik doe mijn best, om mijn AXje tot het einde toe te gebruiken al is het 20 jaar of meer......voorlopig blijft het mijn gebruiksauto door heel nederland!!!! :lol: :wink:
:wink: Wilma

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Wilma van harte welkom bij deze hele leuke club.

Wordt weer een nette Plaisir zo te zien.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Welkom en leuk dit aanstekelijke enthousiasme!:lol:

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Welkom bij de club en je ax: looking good. :wink:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Welkom! :)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

WELKOM 8)

leuke Plaisir heb je daar, ziet er bekend uit ;)

Netjes opgeknapt overigens die roest plekken (y)

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Welkom hier, leuke plaisir :)

Altijd al geweten dat een AX een praktische auto is.... ooit heb ik eens een groot schilderij moeten vervoerden omdat het niet in een peugeot 406 paste :)
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Welkom hier.

Erg leuk verhaal om te lezen, ook heel herkenbaar.
En een erg mooie AX heb je.
Bijna oogverblindend wit 8)

Succes met de tank!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Welkom bij de club, goede keus van je man om jou aan te melden :)
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Welkom!

gelijk klussen en fototjes, goed bezig!

morthomme
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: SatSep08, 2007 4:30:48 PM
Location: zaandam

Post by morthomme »

O...tjeee, wat een complimenten :oops: .....ik wordt er haast verlegen van... :)

Ik ben ook nl héél trots op het "kleine ding" en doe er alles aan hem mooi en zeker rijdbaar te houden.....motorisch is altijd belangrijker dan de buitenkant, maar "het oog wil ook wat" en zo ziet ie er jonger uit dan ie is.
(dáár houden wij vrouwen wel van :lol: :wink: )

De onderdelen zijn er nog niet, dus geduld :? ik kan wél rijden gelukkig, maar met niet méér dan 20l.

Volgende week gaat ie weer volgeladen met dieren naar Ommen....en een bekijks dat ik dan heb onderweg... :D en praktisch is ie zeker, want dáár verbazen sommigen zich over, dat er zóveel in kan.

Nu moet ik natuurlijk wel mijn kleuterschool bevindingen toepassen :P en het er niet klakkeloos in kwakken :roll: ....netjes als een puzzel en alle hoeken goed benutten....dan hou ik zelfs ruimte over! :D
8)
Mijn Ax laat me nooit in de steek!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Welkom! Leuke Plaisir :)

Misschien grappig om te weten:

thommes (een ander lid hier) heeft de ZN-14-YS gehad.

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Welkom

Post by MrBBQ »

Hallo,

Welkom bij de club...


gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

welkom!

netjes gedaan dat roestplekjes bijwerken!! Zo is wit toch ook wel errug mooi :D en praktisch met bijspuiten.

En idd, die axen zijn belachelijk groot van binnen. Zo hebben wij laatst bij de ikea een -groot- bed gehaald en dat in onze 1.0 gedonderd, incl 2 personen ;) Nog getwijfeld of we met de 4 deurs zouden gaan maar, 1.0 powerr is leuker ;)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Welkom bij de club! Veel plezier met de ruime wagen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: TueJul17, 2007 2:10:16 PM
Location: Marum (Gr.)
Contact:

Post by benny666 »

Ja, en 5 of 6 snowboards is ook geen probleem. (incl. twee personen)

Verder ziet je AX er mooi uit, op bovenstaande punten na. Maar, dat moet geen probleem zijn.
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

Post Reply