Collin aka 2Black : Bam Bam! En Mini Van restauratie
Moderator: webmasters
Bobine kost ..... mij iets minder... ... want betaal inkoopprijs..
Heb er alleen geen haast mee, zolang ik rustig rijd zijn er geen problemen...vooralsnog.
Heb er alleen geen haast mee, zolang ik rustig rijd zijn er geen problemen...vooralsnog.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
2Black wrote:Gisteren, woensdag 8 augustus, bij Renard zo'n typisch geval van bijzonder jammer....
Komt een man met z'n BX Sport aanzetten voor APK, wil de auto eigenlijk verkopen en heeft dus waardebepaling nodig.
BX Sport!
Helemaal originele auto, ziet er van buiten helemaal niet onaardig uit, met het echte originele BX type 1 dashboard enzo...
Maar helaas, van onderen aardig wat knapperige knisperende metaaldelen, en uiteindelijk afkeur...
Schrootwaarde...
Waarom stoppen mensen niet gewoon op tijd centjes in hun bijzondere auto?
Veel van deze roest had redelijk voorkomen kunnen worden.
Zonde, zonde, zonde...
http://auto.marktplaats.nl/citroen/1082 ... -geld.html
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Dat zou'm best weleens kunnen zijn ja....
Heeft wel lef..., mijn advies... 150 bieden voor de onderdelen
Heeft wel lef..., mijn advies... 150 bieden voor de onderdelen
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Ik meldde dus eerder dat Nigel het zonder gek gedoe opzich nog best wel deed... en dat de ontstekingsproblemen zich alleen bij extremen voordeden....
NOT!
Gisteren begon Nigel er ineens spontaan mee op te houden bij stationairloop of afremmen naar een kruispunt enzo... en af en toe een haperingetje tussendoor....
Dus.... het probleem was nu ineens constant geworden en Nigel niet meer met vertrouwen berijdbaar.
Vanmorgen aan de slag gemoeten dus... wat kan het allemaal zijn of kan er invloed op hebben?
Een wat uitgebreider aanpak, om wat zaken uit te kunnen sluiten werd aangeraden door de specialisten....
Aldus... ... de electra na gaan lopen.
Nieuwe accupolen erop, alle stekkers in het vooronder bekeken, gereinigd..., 3x dikkere massa-kabel richting versnellingsbak aangesloten, alle andere massa draden en klemmen gecontroleerd en opgepoetst en de kabel van de bobine naar de verdelerkap vervangen voor een zeer fris exemplaar....
Alles aangesloten.... NEE DAT WAS HET DUS ALLEMAAL NIET... , stond na 20 meter w??r stil...
En dus nog maar een keer de ontstekingsmodule vervangen..... ... en nu doet Nigel het vooralsnog weer hapervrij...
En ach... al die mooie nieuwe kabels en frisse kontaktjes en verse accupolen zijn natuurlijk nooit weg... .
Nu maar hopen dat het eens een tijd foutloos blijft.
NOT!
Gisteren begon Nigel er ineens spontaan mee op te houden bij stationairloop of afremmen naar een kruispunt enzo... en af en toe een haperingetje tussendoor....
Dus.... het probleem was nu ineens constant geworden en Nigel niet meer met vertrouwen berijdbaar.
Vanmorgen aan de slag gemoeten dus... wat kan het allemaal zijn of kan er invloed op hebben?
Een wat uitgebreider aanpak, om wat zaken uit te kunnen sluiten werd aangeraden door de specialisten....
Aldus... ... de electra na gaan lopen.
Nieuwe accupolen erop, alle stekkers in het vooronder bekeken, gereinigd..., 3x dikkere massa-kabel richting versnellingsbak aangesloten, alle andere massa draden en klemmen gecontroleerd en opgepoetst en de kabel van de bobine naar de verdelerkap vervangen voor een zeer fris exemplaar....
Alles aangesloten.... NEE DAT WAS HET DUS ALLEMAAL NIET... , stond na 20 meter w??r stil...
En dus nog maar een keer de ontstekingsmodule vervangen..... ... en nu doet Nigel het vooralsnog weer hapervrij...
En ach... al die mooie nieuwe kabels en frisse kontaktjes en verse accupolen zijn natuurlijk nooit weg... .
Nu maar hopen dat het eens een tijd foutloos blijft.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Joost wrote:ontstekingsmodule en bobine zijn een combi van onderdelen die kapot gaan.
Ja... daar ben ik inmiddels achter...
Mocht het w??r terugkomen koop ik van beide een nieuwe, nu nog even met het door AX-clubbers zo geliefde "low-budget" idee...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
probleem van het combi overlijden is best logisch;
als de module stuk is, stuurt hij een verkeerd signaal naar de bobine.. dus gaat de bobine stuk..
als de bobine stuk is, kan de module zn signaal niet kwijt en gaat de module stuk..
(zo was de uitleg van monteur Johan enkele jaren geleden, toen ik met 'cupje', toen nog de rode GTcarb van Jeriel, daar stond met een kapotte module/bobine combi)
als de module stuk is, stuurt hij een verkeerd signaal naar de bobine.. dus gaat de bobine stuk..
als de bobine stuk is, kan de module zn signaal niet kwijt en gaat de module stuk..
(zo was de uitleg van monteur Johan enkele jaren geleden, toen ik met 'cupje', toen nog de rode GTcarb van Jeriel, daar stond met een kapotte module/bobine combi)
Vandaag met Nard van Renard Automobiles naar FranceMobile a.k.a. CitroRama in Rheinberg, Deutschland, geweest....
Leuk, met de SM ( ) met vers gebalanceerde wielen (want we waren eerder in de week al bijna alle plaklood kwijtgeraakt) heim in das Reich met een gangetje van 180 continu....
Er zijn grotere straffen denkbaar dan 180 met 4500 toeren en een zichtbaar dalende benzine meter, achtervolgt door een bewonderende C6..., in een Citroën SM naar een Citroën beurs te föhnen.
De eerlijkheid gebied te zeggen... er was geen moer aan.
Ben er ook de afgelopen 2 jaar geweest en ondanks de uitbreiding naar alle franse merken wil het gebeuren maar niet loskomen.
Sterker nog, volgens mij was het nóg rustiger dan vorig jaar en toen was het op zaterdag drukker dan op de zondag dat ik er was.
Misschien is het wel omdat er geen enkele AX aanwezig was?
Hoe dan ook, ik ben bang dat het evenement z'n tijd gehad heeft als er niet veel meer animo voor komt, wel jammer omdat het net iets kleinschaligere van Citrorama/Francemobil t.o.v. het inmiddels veel te grote CitroMobil juist een groot pluspunt is.
Je kunt hier nog gewoon rondlopen, geen opstoppingen, lagere prijzen voor hebbedingetjes.... en natuurlijk bratwurst.
Maar goed...
Ik heb wél nog iets gekocht!
4 zwarte echte Citroen velgkapjes!
Dezelfde als die nu onder Nigel zitten (origineel grijs met rode bies GT-kappen) maar dan dus zwart met een grijze streep..... €15 voor 4 stuks.
Nard heeft een BX GTi 16v ABS-sensor gescoord (ook nergens meer vindbaar) die hij voor €50 afhandig maakte bij een kraampje waar men er €80 voor vroeg.
Nog even met iemand zitten kletsen over de perikelen binnen de CX-club... waar we volgende week het 3e lustrum-weekend mee hebben... en na het vinden van een "tankstelle" weer op naar huis.
Die SM lust wel een slokje benzine... zeker bij die snelheden!
Leuk, met de SM ( ) met vers gebalanceerde wielen (want we waren eerder in de week al bijna alle plaklood kwijtgeraakt) heim in das Reich met een gangetje van 180 continu....
Er zijn grotere straffen denkbaar dan 180 met 4500 toeren en een zichtbaar dalende benzine meter, achtervolgt door een bewonderende C6..., in een Citroën SM naar een Citroën beurs te föhnen.
De eerlijkheid gebied te zeggen... er was geen moer aan.
Ben er ook de afgelopen 2 jaar geweest en ondanks de uitbreiding naar alle franse merken wil het gebeuren maar niet loskomen.
Sterker nog, volgens mij was het nóg rustiger dan vorig jaar en toen was het op zaterdag drukker dan op de zondag dat ik er was.
Misschien is het wel omdat er geen enkele AX aanwezig was?
Hoe dan ook, ik ben bang dat het evenement z'n tijd gehad heeft als er niet veel meer animo voor komt, wel jammer omdat het net iets kleinschaligere van Citrorama/Francemobil t.o.v. het inmiddels veel te grote CitroMobil juist een groot pluspunt is.
Je kunt hier nog gewoon rondlopen, geen opstoppingen, lagere prijzen voor hebbedingetjes.... en natuurlijk bratwurst.
Maar goed...
Ik heb wél nog iets gekocht!
4 zwarte echte Citroen velgkapjes!
Dezelfde als die nu onder Nigel zitten (origineel grijs met rode bies GT-kappen) maar dan dus zwart met een grijze streep..... €15 voor 4 stuks.
Nard heeft een BX GTi 16v ABS-sensor gescoord (ook nergens meer vindbaar) die hij voor €50 afhandig maakte bij een kraampje waar men er €80 voor vroeg.
Nog even met iemand zitten kletsen over de perikelen binnen de CX-club... waar we volgende week het 3e lustrum-weekend mee hebben... en na het vinden van een "tankstelle" weer op naar huis.
Die SM lust wel een slokje benzine... zeker bij die snelheden!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
peetjuun wrote:Leuk stukje om te lezen..
Lees altijd in 1 adem uit
Thk U!!!!!!
Ook leuk is zo'n cursus "hoe herken ik een échte SM" als je met Nard op pad bent....
Dan staat dus half CitroFiel nederland en duitsland z'n tranen uit de ogen te vegen terwijl moeder de vrouw probeert met haar zakdoekje het achtergelaten van vaderlief van de grond te moppen bij de aanblik van één of andere bling-bling fonkel fonkel SM in "Brun Scarabee" en zegt Nard doodleuk "wat een platgeplamuurd ding!".... , "de mijne is veel mooier".
Waarna hij een liefhebber die er nog verstand van heeft ook én er zelf 2 in de garage heeft staan (en nog wat CX'en en DS'en) gaat uitleggen hoe het nu precies zit met de door Robert Opron zo geliefde lijnen die terug te vinden zijn op de SM, CX en GS die hij allen ontwierp.
En inderdaad, als je dan echt goed gaat kijken.... blijken beide SM pronkstukken aldaar op FranceMobil flink in de plamuur te staan, ten koste van de scherpte en het exacte verloop van die lijnen.
Toen mijn SM gespoten moest worden, verteld Nard, sprong ik onderhand om de 2 uur in de auto om bij de spuiter te kijken of ze het nu wél goed hadden... die lijnen.
De lijnen op zijn SM zijn dus inderdaad scherper... en verlopen beter...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Heb dus nieuwe naafkappen gescoord in duitsland...
Om het even aan U, het waarderende publiek, te tonen...
En te zien of het tot hoongelach danwel waardering leidt...
voor:
na:
en, enigszins onduidelijk vanwege kikvors-perspectief:
In ieder geval.... ben er blij mee!
Om het even aan U, het waarderende publiek, te tonen...
En te zien of het tot hoongelach danwel waardering leidt...
voor:
na:
en, enigszins onduidelijk vanwege kikvors-perspectief:
In ieder geval.... ben er blij mee!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Zo dan...
In het kader van het opnieuw aanslingeren van het Nigel-Audio project maar weer eens een aanschaf gedaan....
Een Genesis SM-60 versterker op de kop getikt op marktplaats, lekker makkelijk stond hier om de hoek te koop.
Hier de eerste kennismaking met Nigel...
En nu MOET ik dus wel weer aan de slag...
Moet weer kabels trekken, moet een versterker bevestiging maken... en moet eigenlijk dus de hele boel eens gaan afwerken...
Wordt nog een heel avontuur.
In het kader van het opnieuw aanslingeren van het Nigel-Audio project maar weer eens een aanschaf gedaan....
Een Genesis SM-60 versterker op de kop getikt op marktplaats, lekker makkelijk stond hier om de hoek te koop.
Hier de eerste kennismaking met Nigel...
En nu MOET ik dus wel weer aan de slag...
Moet weer kabels trekken, moet een versterker bevestiging maken... en moet eigenlijk dus de hele boel eens gaan afwerken...
Wordt nog een heel avontuur.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Is er dan toch hoop?
Morgen kijken naar een stapel BX Gti 16v delen...
Voor en achterbumper..., morettes, dat soort spul....
Zou Sophié dan toch...???
Morgen kijken naar een stapel BX Gti 16v delen...
Voor en achterbumper..., morettes, dat soort spul....
Zou Sophié dan toch...???
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Joost wrote:jij was zeker vandaag thuis aan het hobbien met de kabels.
Bij Renard zag ik geen herkenbare voitures op de oprit uit jouw collectie.
Ik was om 11.45 de deur weer uit bij Renard...
Maar niet voor bekabeling....
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Hè hè.. poe poe... eindelijk...
bijna 2 maanden na het plaatsen van sportstoel 1 zit nu dan toch ook sportstoel 2 in Nigel....
Frame maken ging nu een stuk sneller, moet wel nog iets aanpassen qua hoogte en het wringt een beetje op de geleiderail...
Maar heb in ieder geval véél meer stabiliteit in de bocht...
bijna 2 maanden na het plaatsen van sportstoel 1 zit nu dan toch ook sportstoel 2 in Nigel....
Frame maken ging nu een stuk sneller, moet wel nog iets aanpassen qua hoogte en het wringt een beetje op de geleiderail...
Maar heb in ieder geval véél meer stabiliteit in de bocht...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Browny wrote:en het kartstoel-project, ben je daar nog mee bezig?
Ha ha...
Het kart-stoel project.... oftewel, voor de niet-insiders, het plan om achterin in plaats van de achterbank 2 "kart-stoelen" te plaatsen...
Euhm... ja!
Daar ben ik planmatig wel mee bezig maar de financiën laten het voorlopig niet toe.
Heb simultaan ook nog het "eindelijk Sophié de weg weer op" project, afgelopen weekend bumpers en een stuur aangeschaft daarvoor, moet dan ook nog veel (laten) spuiten..... duur dus.
Moet ook nog eerst de nieuwe genesis-versterker inbouwen en Nigel opnieuw audiotechnisch bekabelen....
Ooit hopelijk de achterbank race-kinder-stoeltjes...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh