Thialda aka Beloved (Ax 1.1 First '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Beloved
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: TueAug14, 2007 12:39:23 PM

Thialda aka Beloved (Ax 1.1 First '92)

Post by Beloved »

Heej iedereen :)

Ik ben Thialda, 20 jaartjes jong en ik woon in Wirdum (vlakbij Leeuwarden). Even een bewerkt fotootje van mij.

Image

Ik heb gister mijn eerste Axje gekocht. Een zwarte 1.1 first uit 1992. Er moet nog het ??n en ander aan gebeuren, maar hier alvast een fotootje..

Image

Wat er nog aan gedaan moet worden:

- Nieuwe draagarm
- Nieuwe demper
- Nieuw ruitenwisserpompje
- Nieuwe velgen
- Nieuwe voorbumper
- Nieuw sportstuurtje
- Nieuwe stoelhoezen *Check

Gelukkig heb ik dit autootje heel goedkoop op de kop kunnen tikken, dus kan ik nog mooi wat geld besteden aan het opknappen van dit bakje. Als iemand trouwens nog dingen heeft liggen waar ik naar op zoek ben dan graag ff een pbtje..
Last edited by Beloved on ThuAug23, 2007 6:23:38 PM, edited 1 time in total.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Hoi, welkom hier.
Leuke foto's, allebei ;)

Meeste spullen die je zoekt worden regelmatig aangeboden als ze er nu al niet staan.
Voor een draagarm is het ff opletten dat deze van een type2 AX komt (vanaf juli 91 ongeveer) en of er gaatjes inzitten voor een stabilisator stang. Zie ook de draagarm vraag in 'technisch'.

Veel succes ermee en hou ons op de hoogte :)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

welkom

Post by MrBBQ »

Hallo Beloved,

Welkom bij de Club!

gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

hooi, welkom bij de club :)

ennum, je foto's doen het hier niet :(

*edit ,dat komt door deze pc
" This page has been blocked by your Proventia Web Filter ..."

:roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Beloved
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: TueAug14, 2007 12:39:23 PM

Post by Beloved »

Weet iemand trouwens zo naar wat voor velgen ik op zoek moet? Hoeveel inch enz?

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

je hebt een Ax first, dus rechte wielkasten,

ik raad dus aan om niet groter dan 14" velgen te nemen, of je zult je wielkasten moeten gaan uitslijpen achter, wat resulteerd in het nemen van een skirtsetje om het weggeslepen deel weer netjes te verbergen.

wil je andere stoelhoezen, of echt andere stoelen ?

je kan er heel veel aan aanpassen :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Beloved
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: TueAug14, 2007 12:39:23 PM

Post by Beloved »

Nou ik denk dat ik eerst maar ff hoezen neem. Ik wil eerst de buitenkant wat netjes/sportief maken en daarna kan ik nog wel met het interieur bezig. Het is mijn eerste autootje pas he, dus eerst even kijken of het me bevalt. Mocht ik andere stoelen nemen dan komt er leer in. Wel zo mooi vind ik.. Maar weet je ook of ik 3 of 4 gaats moet hebben ofzo?

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

je hebt 3 gaats velgen, dus je kunt zoeken naar velgen voor de Citroën ax, en velgen voor de peugeot 106 of Citroën saxo.

want sommige (niet alle) uitvoeringen van de 106 en saxo zijn uitgevoerd met 3-gaats velgen,

let er wel op, met de velgen, wat de et-waarde is, en hoe breed de banden zijn die erop liggen, want het kan altijd nog aanlopen achter.

als je wat zoekt vind je wel wat op Marktplaats, of gewoon hier op het forum.

wat je ook kunt doen, is kijken of er wat op de sloop staat, en/of er clubleden in de buurt wonen die een standaard sportieve, of sportief gemaakte ax hebben, waarin sportstoelen zitten uit bijvoorbeeld een Ax GT of Ax GTI, of een Ax Furio of een Ax Volcane, dan kun je wat idee?n opdoen hoe verschillende stoelen zitten.

indien je leren stoelen wilt, kun je kijken in de wie=wie van clublid Rock's, die heeft het leren interieur uit een Mazda 121 zo dusdanig aangepast dat het in een Ax past.

of als het direct moet passen kun je het half-lederen interieur van de Ax GT Chiq nemen, een zogenoemd CHIQ-interieur.

*het is irritant dat de foto's het niet doen op deze pc, anders kon ik mischien nog wat leuke dingen bedenken.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Beloved
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: TueAug14, 2007 12:39:23 PM

Post by Beloved »

Ik weet wel wat van auto's, maar niet zoveel als jullie :). Van Alfa's en BMW's weet ik wel wat meer maar daar heb ik niks aan. Mijn moeder heeft een Citroën ZX..maar daar bemoei ik me verder niet mee, dus moet nog heel wat info opslaan over Axjes..

Beloved
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: TueAug14, 2007 12:39:23 PM

Post by Beloved »

Kan ik hier ook ergens een site vinden waar ze allerlei onderdelen voor een AX te koop hebben? Gewoon nieuwe onderdelen dan..

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Beloved wrote:Kan ik hier ook ergens een site vinden waar ze allerlei onderdelen voor een AX te koop hebben? Gewoon nieuwe onderdelen dan..


ligt er natuurlijk weer aan, wat voor onderdelen zoek je?

kijk even op het forum bij WEBSITES .. HIER DUS

daar staan een hoop sites bij met leuke dingen voor de ax, maar ook gewoon sites met standaard motorische onderdelen etc.

een goeie site vind ik www.winparts.nl maar dat is meer voor imitatie onderdelen zoals nieuwe koplampen of achterlichten of een ongespoten motorkap ofzo.

:wink:
Last edited by DuFF on SunAug19, 2007 5:14:04 PM, edited 1 time in total.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 195
Joined: SunApr08, 2007 6:19:01 PM
Location: Heerlen

Post by saarisdaar »

Welkom bij de club! :wink:

ik heb ook paar weekjes terug mijn AXje van binnen en buiten wat leuker gemaakt! Geen idee wat jij nu al allemaal erop hebt zitten.. ?

je kunt in ieder geval eens in me wie=wie kijken..

Ik heb nu iig spoiler, sebring uitlaat, en de rest vooral interieur veranderd..

mede mogelijk gemaakt door Duffjee :D :oops: Dus haha :roll:

veel plezier en succes met de AX opleuken! :)
A to the X

Beloved
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: TueAug14, 2007 12:39:23 PM

Post by Beloved »

Dankje :) Ik zal eens ff gaan kijken.

@ DuFF..ik wil die draagarm maar nieuw kopen. Wil geen ellende met een tweedehands draagarm en zo duur vind ik ze ook niet..

Beloved
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: TueAug14, 2007 12:39:23 PM

Post by Beloved »

Er staan wel Borbet velgjes op marktplaats..heb ff gemaild..

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 195
Joined: SunApr08, 2007 6:19:01 PM
Location: Heerlen

Post by saarisdaar »

Beloved wrote:Er staan wel Borbet velgjes op marktplaats..heb ff gemaild..


die borbet zien er wel mooi uit ja.. onder jou donkere AX :)
A to the X

Beloved
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: TueAug14, 2007 12:39:23 PM

Post by Beloved »

Denk het ook wel ja.. Dinsdag halen we mijn autootje waarschijnlijk op..dus ik moet ff die onderdelen gaan bestellen..anders kan mijn vriend er niet mee bezig.

Beloved
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: TueAug14, 2007 12:39:23 PM

Post by Beloved »

Mijn auto is er inmiddels, hij is echt lui. Maar vanmiddag haalde die toch maar even de 140 ;).

Ik heb nu nieuwe stoelhoezen, nieuwe matten, nieuw pookje en ik heb een achterspoilertje kunnen bemachtigen :). Die wordt deze week zwart gespoten.

Ik weet ook al welke demper ik neem..en ik zal zo even op internet een draagarm en ruitersproeierpompje bestellen.

En waarschijnlijk heb ik ook al iemand van wie ik een skirtset en GT bumper van over kan nemen..

raas
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SunNov26, 2006 7:25:27 PM
Location: utrecht

Post by raas »

Welko bij de club
ik lees al hele goede dingen
veel ax plezier..
ax zijn cole wagentjes
maar moet nog veel doen!!! :)

Beloved
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: TueAug14, 2007 12:39:23 PM

Post by Beloved »

Ondertussen zitten de hoezen om de stoelen, het pompje zit erin, nieuw pookje, nieuwe automatten, nieuwe knipperlichtglaasjes en linkerachterlicht, nieuwe spiegel zit erop en hij is helemaal schoongemaakt van binnen en van buiten.

Heb ondertussen ook een GT bumper en skirtset gekocht die zijn inmiddels geschuurd en alles..staan nu weer in de filler en van de week nog een keer schuren en daarna worden ze gespoten..inclusief mijn spoiler..

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

8) dat klinkt allemaal veelbelovend, hou ons up to date :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply