Peter jr. aka peetjuun (tijdelijk Volvo 440 2.0 full opt.)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Effe een heuglijke nieuws: mn motorkap met booskijkers en happer is PRACHTIG gespoten!!! Ben erg blij mee. Ik had er 136 euro voor neergeteld, zoveel is t toch niet :) :P

Edit, is nu eindlijk erop.. Live te zien bij meeting 12 aug :D
Last edited by peetjuun on ThuAug09, 2007 10:13:31 PM, edited 1 time in total.
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

moet je ook met z'n 2?n doen, deed t ook samen met m'n pa.

je houd de motorkap erboven met zn'2en, dan steek je dat stangetje in het midden erin als 'back-up' voor steun en dat ie redelijk op z'n plek blijft, dan draai je aan jouw kant 1 boutje erin. dan loop je naar de andere kant, draai je er daar 1 in. dan weer je eigen kant, dan draai je die vast, dan aan de andere kant laatste boutje en die vastdraaien, en dan voorzichtig laten zakken en kijken of ie goed sluit :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

netjes hoor Peter! die motorkap staat m echt heeeel erg goed!

ben er zelf ook nog beetje trots op :oops: maar hij staat echt netjes op je auto :)
Image

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Vind k zelf ook erg mooi uitzien.. proficiat marc!! :D Je had t zelf gedaan he.. Wil graag stukje gaas bij uiteinde van luchthapper plaatsen.. ziet wat racy uit en is handig om 'iets' tegen te houden.. :wink:

oja die kleine naadje bij booskijker is nu niet meer te zien :) :)
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Yessss, sinds vanmiddag is de sportuitlaat eronder.. Die maakt heel wat leukere geluid en staat mooi bij mn groentje :D Foto komt nog..
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

en, gaat ie toch wat naar beneden? Velgen staan hem erg goed, maar wel een beetje 4x4 zo zag ik op de meeting.

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Klopt, hij wordt nl volgende week wss verlaagd.. Dat laat ik doen door een garage, heb nog smiddags met aardige monteur gesproken en hij denkt t wel te lukken.. Die torsiestaven 2 tandjes lager wordt zker een taaie klussie, maar proberen is waard.. :) :wink:

Heeft iemand er ervaring mee, die torsiestaven achterin?? Die 4 cm lijkt me wel weinig.. :?

Jaja die Arndt Tunings gaat natuurlijk eruit als ie verlaagd is, en maakt plaats voor een .... dat zeg ik nog niet :D :D
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Post by Stuntmannetje »

Laat je het door Rabbi doen, zo ja dan heb ik nog wel een beschrijving voor hem met plaatjes. :lol:
Kan ik hem nog een beetje plagen. 8)
Image

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Stuntmannetje wrote:Laat je het door Rabbi doen, zo ja dan heb ik nog wel een beschrijving voor hem met plaatjes. :lol:
Kan ik hem nog een beetje plagen. 8)


Ja, da's een garage die 10 sec loopafstand van je werk is.. :D :wink: Had ook uitlaat laten monteren daar, dus nu verlagen.. :P Beschrijving?? Plaatjes?? Plagen?? Wat bdoel je ermee stuntmannetje?? :roll: :P :twisted:
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Post by Stuntmannetje »

Rabbi is prettig gestoord en die moet geplaagd worden hahaha :o :lol:
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

ff een tip... hierdoor kan je de monteur een uurtje frustraties weg nemen...en het kan net het verschil zijn dat het wel of niet gaat lukken...

Spuit het torsiestaaf gedeelte even dagelijks in met WD-40 !!!

de arndts kan je houden hoor.... mogelijk loopt het niet aan !!... tenzij je wat mooiers hebt gevonden :roll:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Rock's wrote:ff een tip... hierdoor kan je de monteur een uurtje frustraties weg nemen...en het kan net het verschil zijn dat het wel of niet gaat lukken...

Spuit het torsiestaaf gedeelte even dagelijks in met WD-40 !!!

de arndts kan je houden hoor.... mogelijk loopt het niet aan !!... tenzij je wat mooiers hebt gevonden :roll:


Thx voor tip :wink: Waar moet ik die torsiestaven precies inspuiten?? Rondom, of binnenste?? Ik ben t nog aan dubben wat t wordt tussen Arndt of stalen velgen.. (natuurlijk verbreed en in andere kleur gespoten)
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Zo, nu heb ik eindelijk weer ns tijd om foto te maken van sportuitlaatje :P Is wel igg raar dat ene pijpje vies is en andere pijp niet.. kijk goed nar foto.. :? Maar ach, die maakt een lekkere brom en mooi voor sier :D

Heb vanmiddag volcane weggebracht bij garage, en over 3 dagen haal k hem weer VERLAAGD op.. Hopelijk gaat t wat beter uitzien en laag genoeg..

Nu fotos..
Image
Na schoonmaakbeurtje
Image
Booskijkers
Image
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Rock's wrote:de arndts kan je houden hoor.... mogelijk loopt het niet aan :roll:


ook als je hoekjes wegslijpt, stugge koni schokdempers hebt, etc.

lopen ze achter aan als je ze 4 cm verlaagd. :x
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

ik zou het gewoon ff proberen, de ene ax loopt sneller aan dan de andere, hoe onwaarschijnlijk ook.

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

@Duff, ik weet dat je een volcane heeft gehad, dus je hebt zker ervaring mee.. Waren die torsiestaven goed te verstellen?? Ach bij normaal rijgedrag en drempels rustig nemen gaat tie toch niet aanl*pen of wel?

Anders haal ik die Arndts eraf, en andere setje gaan erin.. Tot hoe breed gaat die pas niet aanlopen???
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Aanlopen is een kwestie van proberen, en niet elke volcane heeft dezelfde hoeveelheid roest bij de torsieas dus hoe makkelijk ze losgaan is echt verschillend per ax.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

en ik ga mee met de menigte:

spuit die torsiestaven ff goed in met wd-40, en dat een weekje lang.

dat helpt echt !
Spreken is goud, Ductape is zilver.

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

DuFF wrote:en ik ga mee met de menigte:

spuit die torsiestaven ff goed in met wd-40, en dat een weekje lang.

dat helpt echt !


Heb ik al vanaf zondagochtend gedaan, en avonds.. En pas smiddags weer. Nu dus bij garage.. :wink:
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

indien de garage ermee bekend is, kunnen ze de bevestiging ook heetstoken om het metaal te laten 'schikken'.

dat deden ze bij m'n volcane toen ook, en ook bij m'n furio, werkte perfect 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply