Tijmen AX GTI '91

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

*en ondertussen, op de oprit.......*

Staat de 1.1 afgetankt en wel te trappelen voor een weekendje weg, lekker kilometers maken met het baasje! Zometeen nog even lekker gewassen worden en dan is ie er helemaal klaar voor :D
Last edited by Tijmen on WedSep05, 2007 10:56:10 AM, edited 1 time in total.
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Weer teruggekomen van een weekendje weg deed de 1.1 erg vreemd. Hij bleef stationair erg hoog (2000 toeren) lopen en leek stilstaand voor een stoplicht steeds heel kort even vol gas te geven ; gas los/vol gas met een frequentie van ongeveer 1,5 seconde.
Vanochtend de ECU gereset en de temperatuursensor gecheckt en hij loopt weer als een zonnetje :D


Vandaag trouwens ook de tweede boete in drie dagen binnengekregen; na de boete voor het niet hebben van apk op de sport (75 eur) lag er vandaag een boete op de mat voor 13 km/u te snel in de bebouwde kom met de 1.1. Maakt niet uit, ik betaal immers graag! :|
AX GTI '91

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Heb je ooit dat probleem van de motor die je kan uitschakelen met de verlichting-pook opgelost??

Ik ga binnenkort weer een dash overhangen (toen is het bij mij fout gegaan), en ben toch benieuwd waardoor dat veroorzaakt wordt!

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Dat is nog niet opgelost, ik heb er ook totaal geen last van. Het probleem zit 'm erin dat de dashboardverlichting het niet deed nadat er een ander tellerhuis in was gekomen. Daarbij een draadje waar 12V op stond doorgelust om de tellerverlichting te laten werken, maar dat was het verkeerde draadje. Het werkt namelijk ook andersom, zolang de lichtschakelaar aan staat wordt er geinjecteerd en blijft de motor lopen (of er wordt geinjecteerd zonder dat de motor loopt.

Anyway, het probleem met het oude tellerhuis was ook de dashboardverlichting. Normaal gesproken zou het dus geen probleem moeten opleveren.
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

De Sport is klaar en weer thuis! :D :D :D :D :D

Hij heeft de rit vanaf Den Haag goed doorstaan en staat nu weer lekker dicht bij de 1.1. De koppakking lijkt nog steeds dicht al rookt en stinkt ie nog wel enorm (hoe hebben ze die in vredesnaam door de APK gekregen?). Zelfs in de file was de eerste 300 meter snelweg achter me leeg :roll:

Al met al ben ik harstikke blij dat de Sport eindelijk weer thuis is en dat ik eindelijk kan beginnen met opknappen enzo :D :D :D
AX GTI '91

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Helemaal super!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

hmm... misschien zit er nog ergens een beetje olie in? Of is ie slecht afgesteld?
verder: super! :D

AXClub
Total admin
Total admin
Posts: 437
Joined: SatJun07, 2003 3:04:50 PM

Post by AXClub »

super man!
gefeliciteerd he :) en nu lekker opknappen om er een echt mooie sport van te maken! :D

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

kevin.broke wrote:hmm... misschien zit er nog ergens een beetje olie in? Of is ie slecht afgesteld?
verder: super! :D


Na 200km nog steeds? Kan het niet iets anders zijn?

Binnenkort ff andere (hopelijk nog nettere dan de huidige) stoelen en rugleuning van de achterbank ophalen en erin sleutelen. Zometeen ff het voorscherm erop zetten wat ik van Rocks heb overgenomen.
AX GTI '91

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Wat voor kleur is het?
Anders: Is het te fotograferen? >> doen.

AXClub
Total admin
Total admin
Posts: 437
Joined: SatJun07, 2003 3:04:50 PM

Post by AXClub »

kevin.broke wrote:Wat voor kleur is het?
Anders: Is het te fotograferen? >> doen.


tijmen kan filmen..

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

AXClub wrote:
tijmen kan filmen..


Dan moet ik straks ff m'n fototoestel ophalen... De rook is trouwens blauw en het ruikt naar een combinatie van verbrande olie en super benzine. Het is niet wit en zurig zoals bij een lekke koppakking, ik zie ook geen bubbels in de koelvloeistof.

Btw. Er is een filmpje van! Maat van me reed achter me in Den Haag en heeft de rookwolk gefilmd... ff opzoeken straks.
AX GTI '91

bluecalou
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 119
Joined: SatMay05, 2007 8:53:53 AM
Location: helmond

Post by bluecalou »

Hee Henry gefelicteerd jongen,tis je onderhand gegund ! :dance
Ze zullen onderhand wel balen daar in Rijswijk.:wink:
Ik heb eindelijk ook geld terug gehad ,zag het vanmorgen op postank.nl

Nou en nu lekker aan de klus met die sport en snel rijden met dat ding,want het is echt mege G**L zoals die dingen (op)trekken hoor !
Tot snel weer,
Gr Karen

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

blauw = olie. kan vanalles zijn maar betekent meestal niet heel veel vrolijks.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

kevin.broke wrote:blauw = olie. kan vanalles zijn maar betekent meestal niet heel veel vrolijks.


Ik vrees dat je gelijk hebt. Stop dus maar met juichen enzo. @#$@%@$@$@#@$@#@#$ :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Toen ik net een stukje wou gaan rijden begon het lampje van het oliepeil te branden. Dus ik terug naar huis en met m'n goeie gedrag begonnen met olie bijvullen.

:arrow: Simpel rekensommetje: Je hebt een kan met 5 liter olie. Als je klaar bent met bijvullen (iets onder maximumstreepje) zit er nog 1,75 liter olie in de kan. Je hebt dus 3,25 liter olie bijgevuld.

:arrow: Rekensom deel 2: Je rijdt 200 km en verbruikt 3,25 liter olie. Uitkomst? Lekker gefikst die motor.....

Kunnen het de klepseals zijn? En hoe hebben ze dat ding in VREDESNAAM door de APK gekregen?
AX GTI '91

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ai ai ai.....

weet je zeker dat er een motorblok in je sportje hangt,

en niet toevallig zo 1 ? :

Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Dan moet ik zometeen ongelooflijk aan de diaree komen als het zulke vette patat was!

Kan me nu wel voorstellen dat de snelweg ietwat leeg was achter me :roll:
AX GTI '91

Radiant
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 80
Joined: SatMar31, 2007 12:06:23 PM
Location: Den Haag

Post by Radiant »

Hebben ze er niet gewoon veel te weinig olie ingegooid bij die garage?

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Op de camera van een vriend van mij staat een filmpje van de rookwolken. Dan wil je best geloven dat ie zoveel olie verbruikt heeft. Al zie ik ze er aan de andere kant best voor aan dat ze er erg weinig olie ingegooid hebben :evil:
AX GTI '91

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

m.a.w. het is nog steeds niet best..

hebben je ouders op jij iets van rechtsbijstand? ondertussen wordt je aan alle kanten genaait en dat moet best lastig lopen..
ik zou de auto laten fixen en de rekening naar DenHaag sturen
als je dit ff juridisch doet blijf jij er buiten..

hun komen tenslotte als bedrijf hun afspraken niet na!
Image

Post Reply