Rogier aka Rio97 - AX GT, CX GTi en een nieuwe auto!

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

He Rogier,

Leuk dat je alweer een AX heb gekocht! En ook mooi dat deze AX binnen de club blijft!

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Zo zo, toe maar hoor... :D mooie kar hoor Rogier, je komt er toch wel mee naar de meeting he, ik heb em toen ie nog van Simsken was niet heel goed bekeken, ga ik nu zeker wel doen als het mee zit.
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Jaaa wat dacht je! Dat ik 'm niet ff kom showen :wink:

Heb bovendien weinig anders momenteel, de witte Plaisir is verkocht en de GTcarb staat momenteel voornamelijk te wachten om 's goed onder handen te worden genomen.
En misschien al van Citrocin gehoord: voor as zondag staat er ook een klusje voor de zwarte GT op het programma.

Ik kwam trouwens nog een foto tegen van 'mijn' AX van de afgelopen juni meeting :wink:

Image
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Tijd voor de halfjaarlijkse update.
Van de vakantie een paar mooie foto's van de AX gemaakt en inmiddels ook weer wat dingen aangepast.

Meest opvallende is de 'nogal' brede onderspoiler. Zeg maar van het type AX jumbojet. Bleek met de vakantie reuze handig als bijzettafeltje :P
Misschien dat ik nog 's de zaag in de bovenspoiler zet om er meer een geheel van te maken.

De ecco's heb ik verkocht, ik vind de GT steelies toch net iets mooier.
Daar had ik vorig jaar gloednieuwe Michelins omheen laten leggen. Bleek het rijcomfort en rolgeluid ook zeer positief te be?nvloeden. En ik kan weer mensen achterin meenemen.
Van Anne moest ik de sportuitlaat vervangen door een originele. Vind ik zelf ook veel fijner eigenlijk.
Een nieuwe achterbumper zonder gat ligt al klaar, net als een ander skirtsetje en voorbumper. Maar eerst 's kijken of ik die glad kan krijgen.

Verder de "gebruikelijke" dingen aan een AX: roest een beetje bijhouden, km tellerkabel overleden, contactslot overleden en de drukschakelaar op het rempedaal.

En het belangrijkste: het blijft een heerlijke auto om dagelijks in te rijden :)
Met veel plezier van de vakantie er ruim 4000 km mee rondgereden.

Alleen... d?t ging zonder enig probleem. Ging ik vandaag de olie verversen, schaaf ik bij het inrijden van de schuur (lastig steken) het passagiersportier behoorlijk aan de deurpost. :roll: :(
Het bleek gelukkig alleen lakschade dat inmiddels met de spuitbus alweer is opgelost.

De grijze GTcarb gaat weg. Afgelopen half jaar maar twee keer in gereden. Is in principe al half verkocht aan een bekende uit Delft.

Aan de kust in Zweden in de streek Bohuslan:

Image
Image


Op de worldmeeting:

Image

Bij de grot van Peer Gynt:
(C5 ruitenwisser trouwens)

Image

Pedaalrubbers gepimpt 8)

Image

En in het voorjaar een binaire km stand op de tellers weten te krijgen:

Image
Last edited by Rio97 on SunSep02, 2007 11:39:47 PM, edited 1 time in total.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Zow he, die temp. meter van jouw komt gewoon uit een peugeot 205 he. Stoer man, dat past dus ookal :lol:
Freude am Fahren.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Bedankt voor het weetje.
Ik zat mij al een tijdje af te vragen waarom ie in een ander lettertype was.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Zozo ik wist niet dat je nog een GT carb had.. Verders als je die achterbumper vervangt, steelies laat verbreden en wit laat spuiten dan wordt je GT echt een goudje binnen cluppie.. Vind zelf steelies idd erg mooi staan maar dan wel verbreed :wink:
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Steelies blijven zoals ze zijn. Wit vind ik iets te opzichtig en aangezien ik regelmatig mensen achterin heb ga ik niet breder dan 165.
Maar vandaag alweer een andere leuke upgrade ;)

Gezellig dagje naar Scharendijke geweest. Mooi weer, dus meteen maar aan de slag.

Voor:

Image

Na:

Image


Links en rechts wat leuke goodies gescoord met een Supersprint spaghetti als hoogtepunt :)


Oud spruitstuk verwijderen. Nieuwe pakking past, valt ook alweer mee.
Bah, wel een vies blok zo.

Image


Lapje over het blok gehaald, ziet er meteen veel beter uit:

Image


Hee! er ligt een q01z onder mijn auto :P
Thnx voor je hulp man.

Image


Dan is Grietje natuurlijk niet ver weg ;)

Image

Close up. Spaghetti was vooral bedoeld om eer te gunnen aan het vele werk dat Simsken (de vorige eigenaar) aan dit blok heeft verricht.
Let ook op het frame van de fan.

Image

Vulpijp ingetaped met 6 lagen hittewerend tape en een "professioneel" hitteschild ervoor. Zou wel goed moeten gaan toch?
Overigens was Grietje de enige van ons drieën die het boutje dat de fan vasthoudt er nog in kreeg tussen al die spaghetti-slierten.

Image

Alleen... denk dat het rooie kleppendeksel het toch niet gaat worden.
Bouten zijn te hard aangedraait... lekt olie op twee hoekjes.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Netjes Rogier! :D Ziet er weer suuuuuupers uit! :P
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ziet er goed uit rogier !

indien je het kleppendeksel toch mooi vind in het rood, moet je op de sloop is opzoek gaan naar een nog net kleppendeksel, en dat rood laten poedercoaten :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

leuk geknutseld!
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Bedankt!

Alweer 200 km mee gereden. En zo'n Supersprint rijdt echt heerlijk.
Optrekken gaat behoorlijker feller en directer, geluid is ook net wat rauwer dan origineel zonder dat het lomp wordt.
Reactie op het gas is ook veel directer.

Om er mee te rijden: het voelt niet zo zeer dat de motor meer vermogen heeft gekregen (mijn GT carbje zal ie nog steeds niet bijhouden) maar het voelt meer alsof je het vermogen van de motor veel beter benut.

Ecu lampje heeft wel een paar geknipperd. Leek erop alsof ie synchroon liep met het openen van de thermosstaat. Het lampje ging alleen aan als de temp ff opliep bij het wachten op een stoplicht na een stuk snelweg.
Verder geen koelproblemen, thermosstaat werkt zoals het hoort.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

het was weer een uitermate gezellig sleuteldagje! :D
zoals het natuurlijk hoort op de club, gezelligheid, samen sleutelen, samen beetje over axen ouwehoeren en ondertussen iets perfects maken!

want wat ziet dat blok er eng droog/mooi uit! je kan bijna in je 3delig wit gaan sleutelen zo!

verder is het ook wel weer mooi geworden :) en dat ding van jou is toch nog lekker comfortabel als je het verlgeijkt met dat mormel van een GTI van mij..

ennuhm.. je hebt ook nog met RC leren rijden! ;D
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

blijft mooi zo brandschoon rood en spaghettislierten.

Nu nog een rooie kentekenplaat :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Lovely Linda
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: SunSep17, 2006 5:55:02 PM
Location: Delft
Contact:

Post by Lovely Linda »

hey!

Is het verhuizen nog gelukt?
Was net bezig met ontbijt, nou ja lunch. Ik stond net de eieren af te gieten, vandaar dat het wat langer duurde voordat ik reageerde op de bel. :oops:

Tja, ik moet nog steeds zo een bezoekersvergunning aanvragen. Vergeet het steeds en aan de andere kant van de straat is het natuurlijk gratis :wink:
Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Hihi, weet je zeker dat ik je niet wakker hebt gebeld :P
Verhuizen is prima gegaan, nadeel is wel dat ik jouw mooie AX niet meer zal zien als ik bij die vriend langs ga....

En nu mijn wie is wie toch weer omhoog staat:
De GTcarb is vandaag verkocht.... :(
Sinds ik de zwarte GT van Simsken heb gekocht reed ik er al bijna nooit meer in, dus wat rondgevraagd wie er belangstelling in had.
En vandaag verkocht aan een Alfa-man met Italiaans bloed, wellicht meldt Mauro zich binnenkort hier ook wel aan.
Uiteraard wel netjes verkocht: vier gloednieuwe bandjes erom heen, radiateur en thermosstaat vervangen en de ashoesjes weer gangbaar gemaakt.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

tsja Rogier, gemengde gevoelens! het was namelijkeen leuk karretje :D maar wel beter dat jullie er nu iemand anders mee blijhebben gemaakt :) zo hoort het tenslotte ook he :D
Image

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Je hebt hem toch wel volgepropt met flyers he?
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

mooi hoor Rogier :lol:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Wat zie ik nu voor omineus handgreepje in je banner, Rogier?

(mooie werken trouwens aan je auto, hou de wie=wie's niet meer zo goed bij dus heb weer wat te lezen gehad :))
Kijk uit, een Cactussssss

Post Reply