Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

GTI ga ik vanavond halen. Hopen dat ie gelijk loopt, kan echt effe geen extra kosten hebben...

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Neem maar vast je eigen (originele GTI) kabelboom mee. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Nou, GTI staat voor de deur.. ECU is in orde, nog wat andere dingetjes nagezocht.. lijkt er toch echt op dat ie toch geen spanning krijgt. Ook met vuile injectoren zou ie zo nu en dan eens een plof moeten geven. En dat doet ie echt n?et, alleen op startspray.. zelfs een minuut slepen met 60 km/h in de 3 en hij geeft geen kik.

Dus ik verdenk toch sterk de half uitgebouwde alarminstallatie...

Morgenvroeg verder rommelen ;)

Matthijs & Marg krijgen trouwens een erevermelding voor het meehelpen + slepen :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Nou, vol goede moed :roll: Voel me echt honds, griepje, maar gewoon maar ff hopen dattie een beetje mee zit..

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Knip iig ff heel dat alarm eruit. Vaak zijn dat toch ook de boosdoeners ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

helaas is dat niet zo makkelijk als gezegd, bij mij kwam er een plastic zak vol uit met vage kastjes, kabels enz enz.. :?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

je kan 't zo ingewikkeld maken als je wil... toch zijn het dan maar een paar kabeltjes die de boel tegenhouden :D

Ze zaten achter de radio, geel/zwart. Vond die nl. ook in de motorruimte op 3 van de 9(!) relaisjes die ik daar gevonden heb. De meeste zijn dus gewoon dummyzooi, na het doorverbinden van geel en zwart loopt de motor, en hoe! Klinkt en trekt precies zoals de GTI die ik ooit origineel gereviseerd heb... :D Trekt netjes onderin en bij 3500 r/min wordt ie ineens wakker. Heb 'm nog niet verder later komen dan 4K though.

Wel ??n rot aandrijfasje en een slechte of slecht gestelde koppeling, maar daar ga ik zo naar kijken.

Ik ga onderweg naar Limburg, de massul! :D

Frank800
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: TueOct10, 2006 11:35:38 AM
Location: Nieuw Vennep

Post by Frank800 »

Hai Kevin, beter dat ie het doet man! :D Toch dat verrekte alarm systeem dus. :roll: Is het slepen goed gegaan gister?? En 1 aandrijfas toch niet goed?? In januari zijn ze na gekenen en toen waren ze goed.... En daarna is toch maar heel weinig er mee gereden... Het zal wel.... Maar goed, ik vind het wel leuk dat ie het nu dus toch doet. In ieder geval succes en ik zie wel hoe het verder gaat met de GTI. Groetjes Frank
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

kevin.broke wrote:je kan 't zo ingewikkeld maken als je wil... toch zijn het dan maar een paar kabeltjes die de boel tegenhouden :D

Ze zaten achter de radio, geel/zwart. Vond die nl. ook in de motorruimte op 3 van de 9(!) relaisjes die ik daar gevonden heb. De meeste zijn dus gewoon dummyzooi, na het doorverbinden van geel en zwart loopt de motor, en hoe! Klinkt en trekt precies zoals de GTI die ik ooit origineel gereviseerd heb... :D Trekt netjes onderin en bij 3500 r/min wordt ie ineens wakker. Heb 'm nog niet verder later komen dan 4K though.

Wel ??n rot aandrijfasje en een slechte of slecht gestelde koppeling, maar daar ga ik zo naar kijken.

Ik ga onderweg naar Limburg, de massul! :D


Muaaahahaha... da's het betere hack-werk, Kevin! :twisted:
GaaF dat 'ie 't doet!
(Enneh, had ik dus toch een beetje gelijk met m'n "geel". ;))
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Gisteren alles bij elkaar zo'n 600 km gereden en 'm uiteindelijk ook eens flink ingetrapt. Kwam nl. een 106 Rallye tegen en kon 't toen niet meer laten :lol:

Helaas was de 106 niet origineel en was hij alleen en ik niet :) H??l veel scheelde het overigens ook weer niet.

Moet nu weg, ga ff proberen de roestschade bij te werken!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dus omdat je een 106 rallye hebt geprobeerd in te halen, heb je nu roest van gekregen, en dat moet je wegwerken? :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kevin.broke wrote:Gisteren alles bij elkaar zo'n 600 km gereden en 'm uiteindelijk ook eens flink ingetrapt. Kwam nl. een 106 Rallye tegen en kon 't toen niet meer laten :lol:

Helaas was de 106 niet origineel en was hij alleen en ik niet :) H??l veel scheelde het overigens ook weer niet.

Moet nu weg, ga ff proberen de roestschade bij te werken!


Als je ooit een herkansing tegen een originele wilt...
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

een 1.3 he... 1.6 begin ik nog niet aan :lol: Vind een sprintje tegen jou trouwens sowieso zinloos, heb nog niet eens uitdagende tellerfilmpjes gezien ;)

Roest is er iig uit, er zit nu een plaatje in, nu nog ff bijplamuren en grondlak erop. De kleur komt misschien volgende week ofzo. We zien wel effe :)
Last edited by kevin.broke on SunAug05, 2007 4:44:33 AM, edited 1 time in total.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

netjes afwerken is vandaag niet meer gelukt, doen we volgende week ff. wel grondlaagje eroverheen gezet om nieuwe corrosie tegen te gaan.

Zojuist m'n sleepoogkapje achter verloren, moest nl. de GT opslepen :( Hij laadt wederom niet bij, maar dit keer viel alle spanning ineens weg. Liep gewoon prima, cd'tje aan, m'n vader was met m'n oom onderweg. Ineens radio uit, seconde later zakt de toerenteller op nul en tien seconden later stonden ze stil. Verdenk toch de kabelboom achter het dashboard ergens van een sluitinkje :?

Verder nog even een kleine uitwijding over de alarminstallatie van de GTI: Deze was nl. voorzien van zowel een Texalarm in de voetenruimte als een vaag kastje dat wat hoger zat waar alleen "MP14" op stond. Hieraan zaten "Samco"-kabeltjes (Samco ken ik alleen van de dikke blauwe slangen eigenlijk, maar goed) waarvan er zes het alarm in gingen.
Een stuk of 8 wist ik er te volgen naar... niets en er gingen er 4 naar een vage plek ergens achter de radio. Na wat meer onderzoek ondekte ik achter het dashboard een kastje waar "Gemini" op stond. Het moment om maar gewoon een poging te doen de motorkabelboom in ere te herstellen. Al snel vond ik geel/geelzwarte kabeltjes en die had ik onder de motorkap ook gezien onder wat niet-originele omhulsels. Na wat zoeken een paar kabels doorverbonden met kroonsteentjes, de relaisjes eraf getrokken en de kastjes eruit gehaald (waar stekkertjes aan zaten die laten zitten en verdere kabeltjes dichtgemaakt met eindige krimpkous), en toen starten... niks hoor. De accu was leeg :lol:

Even kort aanduwen resulteerde in een GTI die direct aansloeg :D Ga morgen de kabels nog even netjes wegwerken als de GT weer rijdend is. Dan de schuur opruimen en klaar is Kevin voor deze week weer. Volgende week wordt de kleur van m'n GTI gemeten om de juiste lak aan te maken en dan kunnen we het plamuurwerk afmaken (er zijn vooral nog wat kleinere gaten die gevuld moeten worden), strak maken en weer grondlak spuiten, waarna de originele kleur eroverheen kan.

Ben bang dat 't niet helemaal wordt zoals het ooit bedoeld is, de reparatie zal zichtbaar blijven, maar ik doe m'n best om het zo natuurgetrouw mogelijk te krijgen. Dominggoes (degene die me helpt + leert hoe ik dit het beste op kan lossen) zei al dat de naad lastig na te maken is, helaas was het boven de naad aan de binnenkant wel zo beschadigd dat het er echt uit moest.

Ook Dominggoes mag even genomineerd worden voor een erevermelding ;)

Oh ja, laatste puntje: Vandaag een ritje over Duitsland gedaan. De GT loopt inderdaad harder dan de GTI :x 191 km/h op de GPS...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Of toch niet... soms verveel ik me midden in de nacht :lol: Lijkt erop dat de GT sluiting maakt zodra ik apparaten gebruik op 2 van de zekeringen (radiocircuit en de aanjager) en daarna plotseling niet meer bijlaadt. Het dashboard is al beschadigd dus ik ga het type-2 dashboard dat ik nog heb staan binnenkort inbouwen, m?t nieuwe kabelboom erachter.

Nu nog even m'n openingspost updaten :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

done! welterusten. 8) :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Nieuwe foto's!

we begonnen hiermee:
Image

als je dat dan uitslijpt en wat verder open maakt zie je dit:
Image

Helaas, een tegenvaller. Ook mijn stukje blauwe staal op maat is flink geroest van binnenuit. Dames en heren: Check achter je raamrubbers! en zorg dat er geen water kan blijven staan (siliconenkit oid). We moesten dus aan de gang met een stukje plaatstaal. Eerst maar eens roestvrij maken:
Image

Nee, er zit geen deuk in. Het loopt alleen omhoog, want daar was het echt doorgerot :? Terwijl 'Goes aan de gang ging met het op vorm maken van het plaatstaal leunde ik eens voorzichtig op de onderste richel. Nou ja, ok, ik porde erin met een schroevendraaier. Resultaat:

Image
Image

Nog meer roest, en op een ontzettend lastige plaats. Ook de rand is flink beschadigd. Ook hier zullen we wat moeten herstellen, en helaas is het ook aan de binnenkant al aan het roesten. Gelukkig is het buitenscherm alleen nog maar voorzien van wat oppervlakteroest. Het binnenscherm is behoorlijk gehobbeld, dat gat heb ik vergroot zodat ik van binnenuit ook de binnenkant van het buitenscherm kan ontroesten en tectyleren. Als dat klaar is lassen we daar van binnenuit een plaatje in. Aan de buitenkant boven laten we een klein gaatje over waar dan de tectyl nog door kan om het binnenscherm ook tegen roest te beschermen. Dat wordt opgevuld met staalplamuur. Ondertussen was het plaatje op maat en kon er gelast worden:

Image

Het is wat stoffig, maar het is behoorlijk strak gelukt. Kwestie van zo strak mogelijk opvullen zodat de vorm er netjes in komt. Als het goed is is de afstand en volgorde waarop het gelast is zo dat ook het torderen van de carrosserie het bijgewerkte stuk niet zal beschadigen (mij is alleen nog maar verteld hoe het moest, als je wil weten hoe dat precies zit: dat moet ik ook nog leren, dus kan het even voor je navragen :lol: ). Aan de bovenkant zat ook een roestgaatje in de dakrail (de kit in de lasnaad begint te scheuren, misschien ook iets voor anderen om op te letten! Ik ga zowel links als rechts opnieuw kitten nl.), dat lossen we echter als laatste op omdat ook dit handig kan zijn als tectylgaatje:

Image

Volgende week gaan we verder, als het goed is komt dan de kleur er ook op. De GTI ontspoilerd in de schuur:

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

goed bezig ! :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Soow, ruitje zit er weer in voor deze week en de GT is ook weer gefixed. Is inmiddels voorzien van de VIERDE dynamo, deze bleek toch echt kapot te zijn. Ook zit er een nieuwe (68 Ah!) accu in, heb ik een aantal draden onder het stuur moeten vervangen (o.a. het contactslot lag bloot :?), is de motorkap nu bekleed en heeft ie voor nu ook witte knipperlichtjes.

And thanks DuFF! ;)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Geen foto's ?

Tsssssssssss... :roll:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply