Heye, mensen hier eindelijk eens een update (jaja de foto's volgen nog
)
nadat mijn spanrol was vastgelopen heb ik besloten om geen nieuwe motor in mijn oude verroeste motorruimte te plaatsen, maar om deze eerst opnieuw op te bouwen.
De werkzaamheden die ik tot nu toe heb uitgevoerd:
Motorruimte:
De roest verwijderd uit de motorruimte en alles bewerkt met spuitbussen novirox zodat de gaatjes waar nog roest in zat nu omgezet is in een stof die bewerkbaar is.
De motorruimte heb ik helemaal opnieuw gespoten en geschilderd op plekken waar een dikke laag verf wel van pas komt.
Nieuwe motorsteunen gemonteerd, en dat ding waar de versnellingspook invalt (met die rubbere bol erop)
De veerpoten:
Deze heb ik helemaal kaal gemaakt en opnieuw gespoten, nieuwe gele koni schokbrekers gemonteerd, nieuwe koni 4cm verlangingsveren, nieuwe wiellagers, bovenkant (al die delen wat boven op de schokbreker vast komen, incl. de lagers), en nieuwe assen.
Remsysteem:
De hoofdremdrukcilinder heb ik vervangen door een nieuwe, nieuwe remleidingen voor de voorste remmen (de achterste had ik al nieuwe), nieuwe remslangen/remtangen/schijven/blokken.
Stuurinrichting:
Stuurhuis gecontroleerd op speling en opnieuw gelakt, nieuwe stuurstang kogels (die dingen wat vast worden geschroeft aan het stuurhuis-ding en die wat in de veerpoten vallen), de stuurstangen voorzien van een laagje lak.
Ik ben nu bezig de kleine dingetjes die nog resteren te kopen/sparen en te monteren op voorbereiding op de motor, de motor staat al klaar voor me, het word weer een oude vertrouwde 1.4 8-klepper met een nieuwe sportkop (aangezien bij die andere alle kleppen scheef waren), de kop is al gevlakt (2,xmm eraf gegaan voor wat meer compressie) de inlaten en uitlaten waren al bewerkt, het vliegwiel moet nog afgedraait worden en dan kan de motor in elkaar gezet worden en gemoteerd worden.
Ik heb een nieuwe pijp met cat liggen, hierbij moet de cat nog opengemaakt worden om alle zooi die erin zit te vervangen door een pijp (dit omdat de cat er voor de apk alleen zichtbaar onder moet zitten, en zichtbaar is ie dan
), ik heb nog een nieuwe remus einddemper liggen en m'n spaghetti spruitstuk is ook weer opgepoetst.
Het project gaat nog even duren aangezien mijn dealer redelijk prijzig is met z'n spullen (en ik perse alles nieuw wil hebben nu ik toch bezig ben) en aangezien ik bij een taxateur ben geweest die me heeft heeft verteld dat originele onderdelen meer opbrengen als ik 'm ga laten taxeren..
Ik zal zorgen voor wat mooie pics van mn motorruimte, ff ergens een foto toestel lenen enzo..
grtz, uit limboland