Martin aka KickinHard (AX TGS `93)
Moderator: webmasters
-
- AX driver
- Posts: 35
- Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
- Location: Rotterdam
Martin aka KickinHard (AX TGS `93)
Ben sinds een paar dagen eigenaar van een citroen AX TGS 1.4 uit 93.
Had van te voren hier al een paar dagen rond gehangen om me te orienteren op het fenomeen AX.
Aangezien ik binnenkort afstudeer en dan toch OV kwijt ben, vond ik het tijd worden om mezelf te voorzien van goedkoop vervoer
Dus keus was gevallen op een AX bij een garage wezen kijken had er een staan vond ik dus veelste duur. Belt ie paar week later ik heb nu een mooie voor je staan (inclusief een veel interressantere prijs). Uitgebreide testrit gemaakt, standaard testjes gedaan, op de brug gezet: resultaat echt overal keihard. Bekleding is ook echt nog 100% in order. Had hier ook al horror foto's gezien met roest enzo maar was bij deze gelukkig bijna nergens te bekennen. Wielkasten zijn nog echt helemaal 100% roest vrij, enigste waar wat roest te bekennen is bij de accu. Na die paar dagen tuffen moet ik toch wel bekennen dat zo'citroen AX zijn charme heeft alles kraakt en rommelt een beetje, maar 75 pk op 750 kilo dat wil best!! (ben een mazda 626 uit 03' gewend met een 2.0) En kan voor het geld geen andere auto vinden met elektrische raampjes, centrale deuvergrendeling enz.
Maar goed niet heel erg bijzonder maar toch fotootjes :
Had van te voren hier al een paar dagen rond gehangen om me te orienteren op het fenomeen AX.
Aangezien ik binnenkort afstudeer en dan toch OV kwijt ben, vond ik het tijd worden om mezelf te voorzien van goedkoop vervoer
Dus keus was gevallen op een AX bij een garage wezen kijken had er een staan vond ik dus veelste duur. Belt ie paar week later ik heb nu een mooie voor je staan (inclusief een veel interressantere prijs). Uitgebreide testrit gemaakt, standaard testjes gedaan, op de brug gezet: resultaat echt overal keihard. Bekleding is ook echt nog 100% in order. Had hier ook al horror foto's gezien met roest enzo maar was bij deze gelukkig bijna nergens te bekennen. Wielkasten zijn nog echt helemaal 100% roest vrij, enigste waar wat roest te bekennen is bij de accu. Na die paar dagen tuffen moet ik toch wel bekennen dat zo'citroen AX zijn charme heeft alles kraakt en rommelt een beetje, maar 75 pk op 750 kilo dat wil best!! (ben een mazda 626 uit 03' gewend met een 2.0) En kan voor het geld geen andere auto vinden met elektrische raampjes, centrale deuvergrendeling enz.
Maar goed niet heel erg bijzonder maar toch fotootjes :
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
-
- AX driver
- Posts: 35
- Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
- Location: Rotterdam
Fast eddie wrote:Welkom, en hopelijk veel rijplezier in de AX
Dankje
Heb alleen 2 probleempjes, welke lampen gaan derin want zover ik het kan zien zijn het geen H4 lampen ?
En de kachel doet het alleen nog maar in stand 3 staat me nog iets van bij met andere auto dat er weerstanden doorgefikt zijn dan in die kachelmotor ofzo ?
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX driver
- Posts: 35
- Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
- Location: Rotterdam
kevin.broke wrote:je hebt idd doorgebrande weerstandjes in je aanjager. Zelf nog geen last van gehad dus weet niet hoe/waar ze precies zitten.
Verder: Waarschijnlijk heb je duplolampjes.
"Duplo lamp met P45t fitting" dus moet hier naar opzoek ?
Er zitten er nu in die wel zeg maar gewoon een halogeen h4 lamp ding hebben... alleen de fitting is dus anders. Kom ook net iets tegen over R2 halogeenlampen ??
edit: gevonden bij conrad HALOROAD BILUX
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
je kan overigens beter H4 koplampen kopen en die erin zetten. Een duplolamp geeft veel minder licht!
Dat maakt hard rijden in een AX GT in mijn geval nl. weer spannend. Ding is behoorlijk snel, overal rammels, piepjes en kraakjes, goeie wegligging tenzij het nat is en de achterkant kwispelt graag, en in het donker zie je eigenlijk geen fuck
Nog welkom trouwens
Dat maakt hard rijden in een AX GT in mijn geval nl. weer spannend. Ding is behoorlijk snel, overal rammels, piepjes en kraakjes, goeie wegligging tenzij het nat is en de achterkant kwispelt graag, en in het donker zie je eigenlijk geen fuck
Nog welkom trouwens
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Welkom bij deze heel leuke club.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
In die TGS van jou moeten standaard al koplamparmaturen zitten voor H4 lampen. Anders hebben ze er ooit een keer andere armaturen (lichtunits) in gezet.
Verschil is te zien aan de rand van de fitting. Als je H4 armaturen hebt, dan moeten er 3 uitsparingen in de rand zitten. Een H4 lamp heeft namelijk drie pootjes aan de rand van de fitting. Die vallen dus in de uitsparingen van de H4 armaturen.
Duplo (en dus ook de vervangers in halogeenvorm genaamd R2) hebben een helemaal ronde krans. Dus dan zitten er geen uitsparingen in je armatuur.
Standaard duplo-lampen zijn ook echt bolvormig, dus beduidend anders dan de cilindervorm bij H4 en de duplo-vervanger R2
Verschil is te zien aan de rand van de fitting. Als je H4 armaturen hebt, dan moeten er 3 uitsparingen in de rand zitten. Een H4 lamp heeft namelijk drie pootjes aan de rand van de fitting. Die vallen dus in de uitsparingen van de H4 armaturen.
Duplo (en dus ook de vervangers in halogeenvorm genaamd R2) hebben een helemaal ronde krans. Dus dan zitten er geen uitsparingen in je armatuur.
Standaard duplo-lampen zijn ook echt bolvormig, dus beduidend anders dan de cilindervorm bij H4 en de duplo-vervanger R2
Welkom hier.
Feli, heb jij een hele mooie AX aan!
Een zga roestvrije 1.4 TGS, heel netjes: snel, luxe & voorlopig weinig zorgen om de roest.
En ook nog in een nette kleur.
Heel veel plezier met je bakkie
Feli, heb jij een hele mooie AX aan!
Een zga roestvrije 1.4 TGS, heel netjes: snel, luxe & voorlopig weinig zorgen om de roest.
En ook nog in een nette kleur.
Heel veel plezier met je bakkie
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX driver
- Posts: 35
- Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
- Location: Rotterdam
Lucske wrote:In die TGS van jou moeten standaard al koplamparmaturen zitten voor H4 lampen. Anders hebben ze er ooit een keer andere armaturen (lichtunits) in gezet.
Verschil is te zien aan de rand van de fitting. Als je H4 armaturen hebt, dan moeten er 3 uitsparingen in de rand zitten. Een H4 lamp heeft namelijk drie pootjes aan de rand van de fitting. Die vallen dus in de uitsparingen van de H4 armaturen.
Duplo (en dus ook de vervangers in halogeenvorm genaamd R2) hebben een helemaal ronde krans. Dus dan zitten er geen uitsparingen in je armatuur.
Standaard duplo-lampen zijn ook echt bolvormig, dus beduidend anders dan de cilindervorm bij H4 en de duplo-vervanger R2
Nou laat ik het zo zeggen heb nog geprobeerd om er een H4 recht in te krijgen dan kantelt ie dus alle kanten uit Maar heb er nu dus van die R2 lampen inzitten blijkbaar, viel me echt 100% mee. Hebben hier stuk provenciale weg waar geen verlichting is....
(bedankt voor alle welkommetjes )
-
- AX driver
- Posts: 35
- Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
- Location: Rotterdam
-
- AX driver
- Posts: 35
- Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
- Location: Rotterdam
-
- AX liefhebber
- Posts: 170
- Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
- Location: Zeist
-
- AX driver
- Posts: 35
- Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
- Location: Rotterdam