Peter AKA aspeve (AX Escapade '93 't Gebakkie)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Peter AKA aspeve (AX Escapade '93 't Gebakkie)

Post by Aspeve »

Ik ben dus Peter, misschien wel wat ouder dan de gemiddelde hier met mijn 35 jaar, maar dat mag (voor mij in ieder geval) de pret niet drukken.

Ik rij alweer zo'n 14 jaar ax-jes met tussendoor een uitstapje naar een ZX, VW kever, Mini en Renault. De AX is echter altijd gebleven als tweede auto.
Omdat mijn Renault niet meer deed wat hij behoorde te doen (wel direct starten voor een stoplicht als hij weer eens afsloeg of nu eens wel op 4 cilinders ipv op 2 of 3) en hij wel erg hoge kosten in het vooruitzicht begon te krijgen, heb ik hem verkocht.

Helaas had ik echter mijn vrouw beloofd voor haar een nieuwe te kopen en daar werd ik opeens weer heel subtiel op gewezen toen ik aan het surfen was naar een andere auto. Het werd dus een (bijna nieuwe) Panda uit 2006 met alles erop en er aan, leuke auto, maar niks voor mij.

Ik kreeg onze witte Escapade in de schoot geworpen en daar kon ik het mee doen.
Op dit moment ben ik deze dus aan het "verbouwen".
Ben vorige week begonnen met een zeer grondige poetsbeurt, wat roestpuntjes wegkrabben en vervolgens gestart met het vervangen van het interieur.
Het bloemetjes motief is ondertussen dit weekend vervangen door een net GT interieur, de vloermat is er helemaal uit en vervangen door een GT 1 mat (de zwarte met de rode strepen), er zit nu een achterruitenwisser op en een matzwart gespoten spoiler.
Boxen zitten nu netjes weggewerkt in de verbouwde hoedenplank en nu moet ik nog op zoek naar zwarte skirts en een paar betaalbare LM velgen die wat breder zijn dan de normale stalen.

Als dat is afgerond komt het verbouwen van de technische kant, heb wel een ideetje welke kant ik op wil maar ben er nog niet helemaal uit of ik zin heb om er zoveel tijd en geld in te stoppen. Ik kan namelijk ook deze verder afmaken en dan een redelijke GT kopen, spaart misschien geld en moeite.
De tijd zal dat echter leren en ik merk wel dat er hier veel kennis op het forum is en door veel te lezen denk ik dat ik best in staat zal zijn om een gedegen keuze te maken.

Wat ik verder doe in het dagelijks leven, redelijk wat:
ik werk als consulent bij de Sociale Dienst in een plaats vlakbij mijn woonplaats,
samen met mijn vrouw heb ik een kledingwinkel waar ik de webactiviteiten voor mijn rekening neem,
verder bouw en ontwerp ik webwinkels, voornamelijk op basis van osC, php en mysql.
en ik schrijf veelvuldig artikelen voor Pocketinfo.nl, deze gaan veelal over pocketpc's en navigatietoepassingen.
Als laatste en misschien wel als eerste heb ik twee zeer veel tijdkostende, geldslurpende maar erg lieve kindjes van 3 en bijna 6 jaar.

Lang verhaal maar dat was het wel zo'n beetje.
Zo gauw ik weer achter een laptop of PC zit dan zal ik een paar foto's uppen want ik zit mobiel en dan is dat niet echt handig.

P.s. voor degene die zich afvragen waarom er 't Gebakkie staat. Vanaf dag 1 dat we een AX hebben noemen we ze al zo, al voelen ze soms aan als een gebakkie, ze smaken ook net zo lekker als een gebakkie, vandaar!
Image
Last edited by Aspeve on ThuJun07, 2007 9:39:17 PM, edited 2 times in total.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Hey Peter, welkom hier!

Mooi verhaal en leuk om te lezen dat mensen toch weer graag een AX willen rijden, zelfs als er een nieuwe auto naast staat.
Veel plezier en succes met het verbouwen, maar wees gewaarschuwd: het is verslavend :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

welkom en leuk inderdaad dat veel mensen bij de ax blijven :wink:

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Welkom hier jongeling... pfff, net 35... jonkie!

En nu niet allemaal gelijk om foto's gaan zeuren... die heeft'ie al beloofd! :lol:

Leuk project om jezelf bezig te houden een AX.
Maar zoals je zelf al zegt kun je wellicht beter, als je iets snels wilt, je centjes in de zak houden en uitkijken naar een GT, die komen hier genoeg langs.
Zo'n interieur pimp is op zich al leuk genoeg, hard rijden mogen we toch niet van Big Brother.

Tips zijn er hier genoeg te vinden!
Veel plezier met j(ulli)e AX!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Hey, welkom!

Zo'n 1.0i verbouwen heeft ook wel iets hoor ;) T houdt je lekker bezig. Een kant en klare GT (I) kopen is veel te makkelijk :wink:

Wat voor Renault had je?

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Foto's volgen idd.
Het was een megane classic oftewel de versie met de kont op gas. Wel een fijne auto maar altijd was er iets en veel, te veel van de problemen waren alleen te verhelpen door het geval aan te sluiten op een pc.
Zelf iets bijstellen was er bijna niet bij.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

WELKOM 8)

en hier wordt weer iets bevestigd, eens een AX altijd een AX ;)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Peter, welkom bij de leukste club van de BeNeLux en omstreken.

Helaas mag ik van Collin (2Black) niet zeuren om foto's van de AX dus doe ik dat dan ook maar niet :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Heey welkom hier!

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Welkom, leuk verhaal en was er al gevraagd om foto's???? :wink:

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Eindelijk de beloofde foto's.

Image

en nog eentje na het verwijderen van de striping en het inbouwen van de klapraampjes.

Image

nieuw GT interieur en mat uit type 1.

Image

Heb ook maar gelijk het kinderstoeltje opnieuw bekleed :lol:

Image

Spoilertje zit er nu op en is gespoten. De skirts heb ik ondertussen ook bewerkt en liggen nu te drogen en komen er als het mee zit dit weekeinde op.
Zit er toch over te denken om de bumpers ook maar aan te gaan pakken, grrrr...

Image

Dit was het voorlopig, nu eerst koffie!

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Dat ziet er goed uit!

Zo'n witte ax heeft best wel stijl! :D Heb je die wieldopjes zelf wit gespoten?

Succes met al je verbouwplannen!

ik rij ook in 'n Escapade waar weinig meer origineel aan is :) en idd ook begonnen met 'n spoilertje en later een GT interieurtje! 8)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

in 't hoekje van je bijrijdersdeur onderaan bij 't scharnier waar die scharniert bij het voorscherm een beetje roest? of kijk ik scheel? :oops:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Glenn@nl wrote:Dat ziet er goed uit!

Zo'n witte AX heeft best wel stijl! :D Heb je die wieldopjes zelf wit gespoten?


Nee, niet zelf gespoten. Maar wel zelf GEPOETST tot ik ons woog :(

DuFF wrote:in 't hoekje van je bijrijdersdeur onderaan bij 't scharnier waar die scharniert bij het voorscherm een beetje roest? of kijk ik scheel? :oops:


Nee, is gelukkig zand van een blubberpad. Effe wezen crossen, dat was de dag voor ik besloot om hem niet af te raggen maar op te knappen. Het is zeg maar het punt waar ik gebleven ben met poetsen. 8)

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Eindelijk weer eens wat tijd gehad om foto's van mijn Gebakkie te kunnen maken.
Skirts zitten erop, bumpers zijn gespoten, open luchtfilter geplaatst, heel veel bedrading opnieuw getrokken en eindelijk eens netjes aangesloten, speakers allemaal aangesloten op twee na die onder het dashboard moeten komen.
Hij moet nu nog verlaagd worden en een ander blok erin, de remmen en de uitlaat nog maar dat komt nog, de zomer is nog lang en de spaarpot weer een heel eind leeg.


Image

Die lichtblauwe Renault is niet van mij. Die zwarte Pinda is van Astrid.

Image

Bij mijn buurman hebben ze gister met een graafmachine zijn hele goot naar de kl*te getrokken, hij balen. De velgen zijn van Bluecalou geweest en ik heb speciaal daarvoor mijn wielkasten rondwegeslepen. Nou ja ook wel een beetje omdat ik niet kon wachten op rechte skirts. :oops:

Image

Hier nogmaals de Pinda en 't Gebakkie

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

oogt goed! mooi wit en leuk met zwarte skirts en de velgjes!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Dat ziet er idd errug goed uit! :shock:

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Netjes geworden zeg!

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Moooi :)

Je bent echt leuk bezig met de AX, van buiten helemaal net met de zwarte skirts en van binnen het GT interieur met de mooiste mat die er geleverd is voor de AX!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

bluecalou
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 119
Joined: SatMay05, 2007 8:53:53 AM
Location: helmond

Post by bluecalou »

Hee Peter : GAAAAAAAAAFFFFF (y)

Blij dat je toch "geluisterd" hebt en bent gaan slijpen,misschien vinden sommige het zonde maar ik vind het heel veel mooier !
Complimenten dat je het toch aangedurft hebt.

Enne zelfs de ruitewisser toch maar RECHT gezet zie ikv(daar zag je het nut toch niet van..?) hihihihi...(Y)(Y)

En ja verlagen is volgende stap als je het mij vraagt.
Ga zo door deze lange zomer.

Groetjes Karen

Post Reply