Daniel aka DLS (Alfa 146; Astra '99) ax overleden, ingeruild
Moderator: webmasters
Daniel aka DLS (Alfa 146; Astra '99) ax overleden, ingeruild
Hey allemaal
Ik ben Daniel, 20 jaar woonachtig in Lelystad en sinds februari J.L. in het bezit van een Citroën AX 1.4 i TGS
Ik wil er nog het e.e.a. aan doen maar weet nog niet zo goed hoe. Dit is mijn eerste auto en moet dus nog even thuis komen in de auto techniek en de ax in het bijzonder.
Het is een luxe auto met:
- Centrale deurvergrendeling met sleutel
- Schuif Kanteldak
- Elektrische ramen
- Toerenteller etc
Wat ik wil:
- Spoiler incl 3e (led) remlicht (Bezig met spoiler, ev. remlicht inbouwen)
- Nieuwe wieldoppen of geheel nieuwe velgen (Zie forum Exterieur)
- Nieuwe achterlichten (NIET ivm APK gedoe)
- Nieuwe voorlichten (TOEKOMST PLAN)
- AX GT stuur type 1 of 2 (TYPE 2 STUUR)
Wat er is gedaan:
Wat ik wil:
- Spoiler incl 3e (led) remlicht (Spoiler zit er op (zwarte kleur). heb er twee keer een 3e remlicht onder gehad.. maar deze waren beide kapot
- Nieuwe wieldoppen of geheel nieuwe velgen (Rij nu op 13" 5 spaaks Borbet velgen (EX Karen))
- Nieuwe achterlichten (NIET ivm APK gedoe)
- Nieuwe voorlichten (Wel nieuwe voorlichten *Duplo van Q01z*
- Neon achterbak verlichting ingebouwd
- Beurt gehad. *groot*
- Spanningsregelaar vervangen.
- GT type 2 stuur erin gezet.. EX nick
TO DO:
- GT bumper met mistpitten inbouwen
- Ik heb een TGS tellerbak, met een GTI plastic kap.. Ik hou dus een gat over, waarin bij de GTI de brandstofmeter zit. Ik wil hier een Citroën logo maken.. (is al deels in bewerking)
- Nog niet zo heel veel ideeen verder...
Edit 4-2-2008
- Logo is inmiddels gedaan, zie post op pagina 4
- Op komende meeting een injectiehuis installeren
Ik ben Daniel, 20 jaar woonachtig in Lelystad en sinds februari J.L. in het bezit van een Citroën AX 1.4 i TGS
Ik wil er nog het e.e.a. aan doen maar weet nog niet zo goed hoe. Dit is mijn eerste auto en moet dus nog even thuis komen in de auto techniek en de ax in het bijzonder.
Het is een luxe auto met:
- Centrale deurvergrendeling met sleutel
- Schuif Kanteldak
- Elektrische ramen
- Toerenteller etc
Wat ik wil:
- Spoiler incl 3e (led) remlicht (Bezig met spoiler, ev. remlicht inbouwen)
- Nieuwe wieldoppen of geheel nieuwe velgen (Zie forum Exterieur)
- Nieuwe achterlichten (NIET ivm APK gedoe)
- Nieuwe voorlichten (TOEKOMST PLAN)
- AX GT stuur type 1 of 2 (TYPE 2 STUUR)
Wat er is gedaan:
Wat ik wil:
- Spoiler incl 3e (led) remlicht (Spoiler zit er op (zwarte kleur). heb er twee keer een 3e remlicht onder gehad.. maar deze waren beide kapot
- Nieuwe wieldoppen of geheel nieuwe velgen (Rij nu op 13" 5 spaaks Borbet velgen (EX Karen))
- Nieuwe achterlichten (NIET ivm APK gedoe)
- Nieuwe voorlichten (Wel nieuwe voorlichten *Duplo van Q01z*
- Neon achterbak verlichting ingebouwd
- Beurt gehad. *groot*
- Spanningsregelaar vervangen.
- GT type 2 stuur erin gezet.. EX nick
TO DO:
- GT bumper met mistpitten inbouwen
- Ik heb een TGS tellerbak, met een GTI plastic kap.. Ik hou dus een gat over, waarin bij de GTI de brandstofmeter zit. Ik wil hier een Citroën logo maken.. (is al deels in bewerking)
- Nog niet zo heel veel ideeen verder...
Edit 4-2-2008
- Logo is inmiddels gedaan, zie post op pagina 4
- Op komende meeting een injectiehuis installeren
Last edited by DLS on SunJun13, 2010 2:49:36 PM, edited 26 times in total.
helaas is het niet mogelijk om foto's van MijnAlbum direct op het forum hier te plaatsen,
ik heb 'm even voor je ge'upload via www.imageshack.us
welkom bij de club iig !
ik heb 'm even voor je ge'upload via www.imageshack.us
welkom bij de club iig !
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: DLS aka Daniel
WELKOM
Ik zou een type 2 nemen aangezien je AX ook type 2 isDLS wrote:- AX GT stuur type 1 of 2
Bedankt had het inmiddels via www.uploadjefoto.nl.tt gedaan.DuFF wrote:helaas is het niet mogelijk om foto's van MijnAlbum direct op het forum hier te plaatsen,
ik heb 'm even voor je ge'upload via www.imageshack.us
welkom bij de club iig !
-
- AX liefhebber
- Posts: 195
- Joined: SunApr08, 2007 6:19:01 PM
- Location: Heerlen
Ik herkende de parkeerplaats eerst helemaal niet, kon de school ook al niet thuis brengen. Kwartje viel toen ik vanmorgen je auto tegenkwam, want die had ik hier al gezien
Ik ken de Pijler ook niet echt als school trouwens, heb er zelf nooit opgezeten, maar kom er nu wel met enige regelmaat.
(5 jaar Arcus, 1e jaar met Michiel)
Mijn GTI wel eens zien staan?
Ik ken de Pijler ook niet echt als school trouwens, heb er zelf nooit opgezeten, maar kom er nu wel met enige regelmaat.
(5 jaar Arcus, 1e jaar met Michiel)
Mijn GTI wel eens zien staan?
Hey.
Even het volgende.
Ik heb vandaag de tellerbak los gemaakt om de dag tellerresetknop te vervangen.
Ik had een oude tellerbak van de sloop gehaald, en wilde het knopje dus overzetten. Echter heb ik een ander model tellerbak en was het knopje niet over te zetten. Dit gaat dus niet door. Echter na het terugzetten van de tellerbak en alle schroefjes e.d. constateerde ik het volgende:
- Kilometerteller is nauwkeuriger (was nog al zenuwachtig tot de 90)
- De koelvloeistofmeter begint halverwege (80 graden?) en loopt door tot boven het oranje vlak (+/- 160 graden) maar het lampje springt niet aan
- De dagteller blijft nu hangen bij 9.9 km..??
Wat is hier aan te doen?
Mijns inziens:
- Koelvloeistof: Teller terug drukken naar 0?
- Dagteller: Nakijken waarom deze neit goed loopt en terug plaatsen.
- Kilometerteller: Mooi laten, scheelt zenuwachtig zoeken naar juiste snelheid
@ Rob: Ik weet waar je nu woont (straat) ben er ff langs gereden, ik woon +/- 100 m van je vandaan:P. Mooi wagentje wel;)
gr DLS
Even het volgende.
Ik heb vandaag de tellerbak los gemaakt om de dag tellerresetknop te vervangen.
Ik had een oude tellerbak van de sloop gehaald, en wilde het knopje dus overzetten. Echter heb ik een ander model tellerbak en was het knopje niet over te zetten. Dit gaat dus niet door. Echter na het terugzetten van de tellerbak en alle schroefjes e.d. constateerde ik het volgende:
- Kilometerteller is nauwkeuriger (was nog al zenuwachtig tot de 90)
- De koelvloeistofmeter begint halverwege (80 graden?) en loopt door tot boven het oranje vlak (+/- 160 graden) maar het lampje springt niet aan
- De dagteller blijft nu hangen bij 9.9 km..??
Wat is hier aan te doen?
Mijns inziens:
- Koelvloeistof: Teller terug drukken naar 0?
- Dagteller: Nakijken waarom deze neit goed loopt en terug plaatsen.
- Kilometerteller: Mooi laten, scheelt zenuwachtig zoeken naar juiste snelheid
@ Rob: Ik weet waar je nu woont (straat) ben er ff langs gereden, ik woon +/- 100 m van je vandaan:P. Mooi wagentje wel;)
gr DLS
-
- AX driver
- Posts: 35
- Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
- Location: Rotterdam
Inmiddels al weer een hoop gedaan aan de ax:
- Spoiler gemonteerd
- Derde remlicht onder de spoiler gemonteerd
- Nieuwe LM Borbet velgen
- Met Commadant 4 de hele lak gepoetst
- In de was gezet
- poetsen en in de was was maar 7 uur werk:p
- Nieuwe achterklep gemonteerd (een antraciet / zwart kleurige) zonder type aanduiding
To do:
- Nieuw kapje op de distributieriem zetten (bij de vorige eigenaar is er een tierip (trekbandje) door heen gegaan.
- Nieuwe tellerhuis met werkende temp.meter en eventueel een olie temp.meter (weet ieamdn of dat werkt als dat er niet standaard in zit)
- Injectiehius schoonmaken met speciale vloeistof van de Halfords (iemand ervaring mee)
- Als dat niet werkt, de ECU resetten
- Als dat ook neit werkt uitzoeken waarom de auto zo schokt bij een beetje gas geven met zowel koude als warme motor.
- Mistlicht achter repareren. (met de nieuwe klep is er ergens kortsluiting ontstaan waardoor het mislicht lekstroom afgeeft (12 v) het mistlicht is nu niet aangesloten. Dus maar eens uitzoeken waar die lekstroom vandaan komt
- Zorgen dat de hoedenplank mee omhoog gaat met de klep
- GT bumperset installeren inclusief Mistlichten / verstralers.
Dat was het wel zo ongeveer.
Als het goed is zeer binnenkort een photoshoot van de AX + 106 xsi van een vriend van me;)
gr
DLS
edit 22-08-07 22:10:
Distributieriem kapje vanavond vervangen
Edit 18-09-07
- Nieuw Tellerhuis geplaatst
- Mistlicht gerepareerd
- Geen lek stroom meer
- Morgen wordt ie opgehaald voor:
- Nieuw thermostaathuis
- Nieuwe V-Snaar + distributieriem
- Banden balanceren
- Olie + filters vernieuwen
- Uitlaatje lassen
- Kleppen stellen
- wat er nog meer onder een beurtje valt:P
Dus dat gaat er nu aankomen en dan zou ie weer mooi moeten lopen:p
- Spoiler gemonteerd
- Derde remlicht onder de spoiler gemonteerd
- Nieuwe LM Borbet velgen
- Met Commadant 4 de hele lak gepoetst
- In de was gezet
- poetsen en in de was was maar 7 uur werk:p
- Nieuwe achterklep gemonteerd (een antraciet / zwart kleurige) zonder type aanduiding
To do:
- Nieuw kapje op de distributieriem zetten (bij de vorige eigenaar is er een tierip (trekbandje) door heen gegaan.
- Nieuwe tellerhuis met werkende temp.meter en eventueel een olie temp.meter (weet ieamdn of dat werkt als dat er niet standaard in zit)
- Injectiehius schoonmaken met speciale vloeistof van de Halfords (iemand ervaring mee)
- Als dat niet werkt, de ECU resetten
- Als dat ook neit werkt uitzoeken waarom de auto zo schokt bij een beetje gas geven met zowel koude als warme motor.
- Mistlicht achter repareren. (met de nieuwe klep is er ergens kortsluiting ontstaan waardoor het mislicht lekstroom afgeeft (12 v) het mistlicht is nu niet aangesloten. Dus maar eens uitzoeken waar die lekstroom vandaan komt
- Zorgen dat de hoedenplank mee omhoog gaat met de klep
- GT bumperset installeren inclusief Mistlichten / verstralers.
Dat was het wel zo ongeveer.
Als het goed is zeer binnenkort een photoshoot van de AX + 106 xsi van een vriend van me;)
gr
DLS
edit 22-08-07 22:10:
Distributieriem kapje vanavond vervangen
Edit 18-09-07
- Nieuw Tellerhuis geplaatst
- Mistlicht gerepareerd
- Geen lek stroom meer
- Morgen wordt ie opgehaald voor:
- Nieuw thermostaathuis
- Nieuwe V-Snaar + distributieriem
- Banden balanceren
- Olie + filters vernieuwen
- Uitlaatje lassen
- Kleppen stellen
- wat er nog meer onder een beurtje valt:P
Dus dat gaat er nu aankomen en dan zou ie weer mooi moeten lopen:p
Yup, bij de TGS zitten ze daar standaard in 't midden (super irritant, zo half onder de handrem )DLS wrote:Midden console. Is dit normale plek voor Elecktrische Ramen???
Da's ook de reden w'rom CitroSan die schakelaars verplaatst heeft.
Bij de GTI zitten ze in de portieren.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM