Jaaaa tis wel weer eens tijd voor een update

Ik kom inderdaad niet erg veel meer op t forum, valt redelijk te wijten aan een flink gebrek aan vrije tijd.
Maargoed, in juni ging m'n axje weer terug naar de garage voor wederom het verbogen steuntje van de achterklep.
Het was echt goed mis en ik kreeg de klep amper meer dicht, je moest echt flink gooien met een zwaai naar rechts

die klep heeft toen wel flink wat te voorduren gekregen.
De volgende dag werd ik al gelijk gebeld door de garage dat m'n achterruit eruit was geklapt

Door dat ie steeds zo slecht dicht ging, was er door het gegooi bij het ophangpunt bovenaan een scheurtje in het glas komen te zitten.
Zodra ze eraan begonnen vond de ruit het wel genoeg geweest, dusja ik zat daar met een auto zonder achterklep.
Diezelfde dag nog even naar de sloop geweest, wat daar stond een axje in dezelfde kleur als die van mij (tja soms mag je wel eens een beetje geluk hebben hé).
Ik daar in m'n eentje die achterklep eraf gehaald en met dat ding onder m'n arm terug naar huis gefietst
Het steuntje was ondertussen alweer gerepareerd, deze keer met succes want de klep hangt er nog steeds prima in.
De spoiler staat inderdaad nog steeds naast m'n bedje

maar ik heb ondertussen al wel een spuitbus in de goede kleur en blanke lak voor de toplaag.
Het vinden van de goede kleur was alleen al wat zoekwerk.
De kleurcode van type3 axjes staan blijkbaar niet in het Motip boekje.
Maargoed, uiteindelijk toch gevonden en besteld.
Het spuiten laat nog even op zich wachtten, eerst wat vrije tijd hebben om eraan te werken.
Verder hangt het er ook even vanaf hoe het met de einddemper staat.
Ik keek er laatst nog en keer naar, maar rond de flens van de aansluiting met de middenpijp is het ding nogal heeeel erg aan het roesten.
In de garage laat ik er volgende week even naar kijken, het is weer tijd voor een kleine beurt.
En omdat ie voor april gekeurd moet worden, laat ik dat misschien gelijk ook maar even doen, dan is dat ook alvast maar weer gedaan
M'n axje rijdt verder nog steeds prima, nu ondertussen zonder problemen al de 196.000 km gepasseerd.
Oja DuFF, bij de volgende stapel flyers krijg je er wél een kookwekker bij