Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Leuke Auto's Die C4..
me oom heeft er ook pas 1 gekocht, maar 1 ding is wel een nadeel
het heeft geen handrem dus het remt op de koppeling en als je opwil trekken dan moet je echt eff stunten met je frixie en gas
tis echt heel anders.. heb er zelf ook ingereden.. maar voor de rest een mooie auto
veel plezier ermee
me oom heeft er ook pas 1 gekocht, maar 1 ding is wel een nadeel
het heeft geen handrem dus het remt op de koppeling en als je opwil trekken dan moet je echt eff stunten met je frixie en gas
tis echt heel anders.. heb er zelf ook ingereden.. maar voor de rest een mooie auto
veel plezier ermee
Dat met die hand rem hoe je helemaal niet veel gas te geven!! Je kan rustig je koppeling oplaten komen en een beetje gas en hij zal er rustig van af gaan!! Maar je kan ook je voet op de rem en even het palletje achter over trekken en hij is er af!!!
Maar mooie wagen en leuke kleur veel plezier en veilige km's gewent!!!
Maar mooie wagen en leuke kleur veel plezier en veilige km's gewent!!!
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998
Op de meeting in Nieuwegein mogen jullie je er allemaal aan verlekkeren
@kevin: Cool, waar heb je hem zien rijden? Ik heb geen idee waar die heen is gegaan. Ik weet ook nite of er nu een collega in rijdt of dat ie naar de lease maatschappij is terug gegaan.
@DV: Er zit gewoon een handrem op, alleen werkt deze electronisch en is te bedienen vie de knop midden op het dashboard. Daarnaast gebruik ik zelden een handrem en al helemaal niet om af te remmen. Waar gebruik jij je handrem dan allemaal voor? Er zit trouwens een EB6V in, ik heb dus geen koppelings pedaal
@kevin: Cool, waar heb je hem zien rijden? Ik heb geen idee waar die heen is gegaan. Ik weet ook nite of er nu een collega in rijdt of dat ie naar de lease maatschappij is terug gegaan.
@DV: Er zit gewoon een handrem op, alleen werkt deze electronisch en is te bedienen vie de knop midden op het dashboard. Daarnaast gebruik ik zelden een handrem en al helemaal niet om af te remmen. Waar gebruik jij je handrem dan allemaal voor? Er zit trouwens een EB6V in, ik heb dus geen koppelings pedaal
@DV: Er zit gewoon een handrem op, alleen werkt deze electronisch en is te bedienen vie de knop midden op het dashboard. Daarnaast gebruik ik zelden een handrem en al helemaal niet om af te remmen. Waar gebruik jij je handrem dan allemaal voor? Er zit trouwens een EB6V in, ik heb dus geen koppelings pedaal [/quote]
De C4 van me oom die heeft geen knop op het dashboard tis tegenwoordig allemaal zo elektronisch dus, als hij stil staat, staat deze gelijk op ze handrem.. wel zo makkelijk maar in file niet dus..
De C4 van me oom die heeft geen knop op het dashboard tis tegenwoordig allemaal zo elektronisch dus, als hij stil staat, staat deze gelijk op ze handrem.. wel zo makkelijk maar in file niet dus..
Hij hoort niet gelijk op de handrem te gaan. Hij gaat enkel op de handrem bij het afzetten van de motor. Bij je oom zit zeker wel een knop midden op het dashboard om de handrem te bedienen. Bij het wegrijden gaat hij automatisch weer van de handrem af. Daarbij maakt het niet uit of je hem er wel of niet handmatig op hebt gezet.
Check de documentatie van Citroën maar, daarin wordt duidelijk uitgelegd hoe de handrem werkt en waar de bediening midden op het dashboard zit
Instuctieboekje C4 Picasso
Check de documentatie van Citroën maar, daarin wordt duidelijk uitgelegd hoe de handrem werkt en waar de bediening midden op het dashboard zit
Instuctieboekje C4 Picasso
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Een collega van je rijdt erin, hij stond nl. voor me bij het stoplicht. Ding zal wel denken dat ie met vervroegd pensioen is want die collega reed niet door zoals jij doetBossie wrote:@kevin: Cool, waar heb je hem zien rijden? Ik heb geen idee waar die heen is gegaan. Ik weet ook nite of er nu een collega in rijdt of dat ie naar de lease maatschappij is terug gegaan.
Spannend bossie!!!
Die handrem hebben wij op de renault ook, super handig. Gaat er automatisch op bij parkeren, en als je gasgeeft gaat ie er automatisch af. Super makkelijk in de bergen rijden op die manier!! Nooit meer klootte met de hellingproef
Ik heb een keer ff in die C4 automaat gereden (slimme automaat) erg vetjes... ! T zou niets voor mij zijn nog (ben nog maar kind wat dat betreft he:P) maar zeker wel vet
Die handrem hebben wij op de renault ook, super handig. Gaat er automatisch op bij parkeren, en als je gasgeeft gaat ie er automatisch af. Super makkelijk in de bergen rijden op die manier!! Nooit meer klootte met de hellingproef
Ik heb een keer ff in die C4 automaat gereden (slimme automaat) erg vetjes... ! T zou niets voor mij zijn nog (ben nog maar kind wat dat betreft he:P) maar zeker wel vet
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Jan, mooie foto's van een heeeeeeeeeeeeeel mooie auto.
Groetjes, Henk
PS we duimen voor rode
Groetjes, Henk
PS we duimen voor rode
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Yep, Goof is alweer meer dan een jaar bij ons. Hij staat nu ongeveer een 1.5 maand bij m'n ouders omdat ik thuis iets te weinig ruimte op de oprit heb.
Hopelijk dus vandaag een nieuwe APK. Afgelopen zaterdag de luchtinlaat met een nieuwe slangklem vastgezet op het injectiehuis, de ude slangklem liet het een beetje afweten. Binnenkort starten met het verder opknappen. Het is de bedoeling om een paar nieuw aandrijfassen er onder te zetten (ik zoek nog een adresje met goede en goedkope assen). Hopelijk verdwijnt dan het schudden tussen de 80 en 110 km/u. Verder een paar plaatjes in de gaten achter de komplampen lassen. CV en elektriche ramen inbouwen. Ander dashboard inbouwen, de huidige heeft een beetje braakschade. Ik heb nog een zo goed als nieuw type 2 GT interieur liggen, misschien dat die er ook in gaat. En een poging wagen om de achteras te verlagen. Als dat allemaal is gelukt gaan we de buitenkant aanpakken. Mooi laten poetsen en kijken of we weer wat meer rood op de bumpers en skirts kunnen krijgen.
Plannen genoeg dus, maar eerst moet er thuis nog het nodige gebeuren. Zoiets als een kinderkamer enzo.
Maar zodra er vorderingen zijn met de AX laat ik het hier zsm weten
Hopelijk dus vandaag een nieuwe APK. Afgelopen zaterdag de luchtinlaat met een nieuwe slangklem vastgezet op het injectiehuis, de ude slangklem liet het een beetje afweten. Binnenkort starten met het verder opknappen. Het is de bedoeling om een paar nieuw aandrijfassen er onder te zetten (ik zoek nog een adresje met goede en goedkope assen). Hopelijk verdwijnt dan het schudden tussen de 80 en 110 km/u. Verder een paar plaatjes in de gaten achter de komplampen lassen. CV en elektriche ramen inbouwen. Ander dashboard inbouwen, de huidige heeft een beetje braakschade. Ik heb nog een zo goed als nieuw type 2 GT interieur liggen, misschien dat die er ook in gaat. En een poging wagen om de achteras te verlagen. Als dat allemaal is gelukt gaan we de buitenkant aanpakken. Mooi laten poetsen en kijken of we weer wat meer rood op de bumpers en skirts kunnen krijgen.
Plannen genoeg dus, maar eerst moet er thuis nog het nodige gebeuren. Zoiets als een kinderkamer enzo.
Maar zodra er vorderingen zijn met de AX laat ik het hier zsm weten