Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

of toch geen Xantia voor Kevin. een mondelinge koop is tegenwoordig blijkbaar niet geldig?!
Nog zo'n gevalletje: Mondelinge verkoop (van de XM) en men waagt het om de aanbetaling terug te vragen!

Ik ben pissig :evil:

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

"tja, er zijn ook te veel funbieders/kopers. Nu weet ik dat het pas aan me is als ik betaald hebt, het is spijtig maar het gaat denk ik niet verbeteren met de tijd. Hopelijk lukt het me beter met mijn volgende aankoop dan bij je.

succ'6 met het zoeken naar een grote en betaalbaar bak

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

xm-koper wrote:beste,

in verband met omstandigheden zie ik toch van de koop van de xm af. mijn excuses voor het ongemak.
als je de aanbetaling terug over zou wilen maken op bankreknr xx.xx.xx.xxx?

mvg,
xx

mijn reactie was in de trant van "can you whistle? fluit er dan maar naar."

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

kevin.broke wrote:of toch geen Xantia voor Kevin. een mondelinge koop is tegenwoordig blijkbaar niet geldig?!
Nog zo'n gevalletje: Mondelinge verkoop (van de XM) en men waagt het om de aanbetaling terug te vragen!
Ik ben pissig :evil:


je koopt zelf ook wel eens iets zonder het uiteindelijk te kopen, dus tsja, kan gebeuren he.

jebbers
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: MonOct04, 2004 1:16:19 PM

Post by jebbers »

Browny wrote:
kevin.broke wrote:of toch geen Xantia voor Kevin. een mondelinge koop is tegenwoordig blijkbaar niet geldig?!
Nog zo'n gevalletje: Mondelinge verkoop (van de XM) en men waagt het om de aanbetaling terug te vragen!
Ik ben pissig :evil:


je koopt zelf ook wel eens iets zonder het uiteindelijk te kopen, dus tsja, kan gebeuren he.


Of je verkoopt iets en levert niet fatsoenlijk....Heb weinig medelijden

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

klopt Ivar, geef ik toe. toch lag dit iets anders, maar goed, laat ik er hier maar niet over uitwijden.

@ jebbers: postpakketje zou afgeleverd moeten zijn volgens info hier, wilde je net een berichtje sturen...

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

kevin.broke wrote:@ jebbers: postpakketje zou afgeleverd moeten zijn volgens info hier, wilde je net een berichtje sturen...


@ Kevin, @ Jebbers, de tnt loopt de laatste tijd wat te hoeren waardoor veel pakketten geen eens worden aangeboden en zonder hoe of wat bij de afzender weer belanden..
aldus mijn ervaring, en van nog vele anderen. :?

u bent gewaarschuwd.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

mjah, er verdwijnen ook pakketjes. ik mis ook een pakketje platen waar ik w?l een 3SG-nummer van heb en die al ongeveer 1,5 mnd in verzending is vanuit Groningen... ga alles in NL/Belgi? tegenwoordig zelf ophalen!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

kevin.broke wrote:mjah, er verdwijnen ook pakketjes. ik mis ook een pakketje platen waar ik w?l een 3SG-nummer van heb en die al ongeveer 1,5 mnd in verzending is vanuit Groningen... ga alles in NL/Belgi? tegenwoordig zelf ophalen!


ik ga zodadelijk met de bon van de verzending en het pakket W??R naar het postkantoor, ga daar uit me naat tegen die kakteef(dat hoeft niet gecensoreerd te worden op het forum want dat zijn ze echt op het postkantoor hierzo)

en dat pakket gaat weer verzonden worden, en ik ben er van plan niets voor te betalen :!: :evil: , dat heb ik namelijk al is gedaan

nee dat zijn toch wat minpunten voor de tnt, jammer :x
Spreken is goud, Ductape is zilver.

jebbers
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: MonOct04, 2004 1:16:19 PM

Post by jebbers »

kevin.broke wrote:klopt Ivar, geef ik toe. toch lag dit iets anders, maar goed, laat ik er hier maar niet over uitwijden.

@ jebbers: postpakketje zou afgeleverd moeten zijn volgens info hier, wilde je net een berichtje sturen...


Wonderlijk hier is namelijk niks aangekomen.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

jaaaaah :wink: u know
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

heb 'm staan joost maar krijg 'm weer niet van m'n foon! moet weer ff bij een bluetoothbak in de buurt komen! :D

verder: momenteel de opvoerpomp kapot, dus diesel loopt telkens terug.. moet wachten tot maandag voor ik een nieuwe heb :(

kilometerstand loopt wel nog gestaag op, inmiddels 288500 ofzo..

daarnaast: binnenkort met een 1-tje op het kenteken..

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Zozo.. beginnen met XM aspiraties en dan nu geeindigd met een BixBreek? Beetje achteruitgang, niet? :lol:

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Glenn@nl wrote:Zozo.. beginnen met XM aspiraties en dan nu geeindigd met een BixBreek? Beetje achteruitgang, niet? :lol:

financieel niet,
een BX break is lucratiever om te hebben als een hele dure waardeloze XM
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Joost wrote:financieel niet,
een BX break is lucratiever om te hebben als een hele dure waardeloze XM


Alles is financieel lucratiever dan een XM V6 van het oude type....
Iedereen weet dat die motoren stuklopen uiteindelijk.. (of eigenlijk niet uiteindelijk..., gewoon veel te vroeg).
Een BX is, na de Xantia, volgens mij nog altijd de beste (goedkoopste en betrouwbaarste) Citroën om te rijden.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Financieel heb ik t niet over :P

Een XM heeft tenminste nog 'n beetje luxe uitstraling van binnen en buiten; zeker tov een bix. En was het niet de automatische bak van de XM V6 s1 die de geest geeft?

Een BX zal wel goedkoop zijn.. maar tegenwoordig ook niet meer erg betrouwbaar hoor... (tenzij goed onderhouden blabla). Daar wint een XM het zeker van!

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Glenn@nl wrote:Een BX zal wel goedkoop zijn.. maar tegenwoordig ook niet meer erg betrouwbaar hoor... (tenzij goed onderhouden blabla). Daar wint een XM het zeker van!


Ja h? gek h?.... de allerjongste BX is nu ookal 13 jaar oud...
En BX'en werden niet gereden door mensen die veel aan onderhoud deden, dat moet de huidige eigenaar dus inhalen.
Maar is dat bij een AX niet ook zo? En veel XM'en..., en Xantia's...
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

er zit nog een verhaal achter de BX. Ten eerste was de auto gratis, dat maakt de keus al een stuk makkelijker.

Uiteraard zit er nog wel een hoop werk aan, hij is namelijk niet helemaal zindelijk (de uitwerpselen betreffen LHM en motorolie, via de peilstok) en heeft ook wat krokante dorpeltjes.

Ga nog even kijken wat ik ermee ga doen. We hebben 'm op 1/2 cilinders op de trailer gekregen maar inmiddels loopt ie alweer redelijk: De gloeispiralen waren nogal heel erg op dus ik heb ze even uit een andere motor gedraaid op de sloop (handig, jaszakken :lol: )

Het idee achter de BX wordt iets logischer als je weet dat ik een 2.1 TD12 motor heb liggen inclusief automaatbak. Motorblok is in goede staat, gedeeltelijk gereviseerd en voorzien van een niet originele turbo. Moet een 140 pk probleemloos kunnen leveren.

Wat ik nl. zocht was een auto die
a) comfortabeler is dan de AX
b) sneller is op de snelweg
c) liefst een automaat
d) ook zuinig en goedkoop in aanschaf (de hogere wegenbelasting valt in het niet bij mijn brandstofverbruik)
Ook de BX voldoet daaraan. Of ik de ombouw ga voltooien weet ik nog niet, aangezien ik ook wat roest aan de BX heb gevonden zo hier en daar. Zie het nog wel :D

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Ga je mpostma achterna van 't CiFo? :D

hoop werk hoor volgens mij die ombouw.. maarja je hebt wel een leuk speeltje daarna natuurlijk 8)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

kevin.broke wrote:....
Het idee achter de BX wordt iets logischer als je weet dat ik een 2.1 TD12 motor heb liggen inclusief automaatbak. Motorblok is in goede staat, gedeeltelijk gereviseerd en voorzien van een niet originele turbo. Moet een 140 pk probleemloos kunnen leveren.
....


Schijnt goed te kunnen als ik Nard begrijp....
hele blok en automaat is prima te monteren, probleem wat echter ontstaat is de kachel.... geen ruimte meer over om div. buisjes vast te krijgen.

Wel erg leuk, want zo'n XM 2.1TD automaat rijdt heerlijk en die bak is erg fijn.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Post Reply