Asta (Ax 1.1i first class 1992)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
asta
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: ThuFeb22, 2007 1:51:56 PM

Asta (Ax 1.1i first class 1992)

Post by asta »

Sinds bijna een jaar ben ik de trotse eigenaresse van een AX (met nu 150.000 op de teller)! een mooie donkergroene met een dakkie! Ben dikke vrienden ermee want hij brengt me overal en is lekker zuinig. Tot gister toe startte hij altijd.....nu is de accu een beetje erg leeg :( maar ja....ff een paar startkabels en hij doet t weer. Rij er momenteel een beetje te weinig in :(
Verder heb ik eigenlijk alleen nog maar kleine dingetjes eraan gedaan:
- hoedenplank van de sloop (zat er niet meer in)
- andere radio (cassettespeler beu!)
- nieuwe bougies
- nieuwe banden
- nieuwe ruitenwisser
- slot van de koffer viel eruit..... (vastgezet met n paar tyreps en nou doet ie het weer!!!!) Alleen blijft t er eentje met n gebruiksaanwijzing :(
- andere claxon van de sloop (die tubbitoeter kon echt niet meer!)
De claxon was een beetje noodzaak want er was iemand achteruit gereden die mij niet zag....en ik maar toeteren :? had ie niet eens gehoord :?
Verder is ie een keertje naar de garage geweest om er nieuwe versnellingsbak olie in te laten doen en een of andere spulletje..... Hij wil nl slecht in zn 2 en als ie er wel ingaat maakt hij een hels kabaal (net of je de bak verliest :?)
Heb ook nog een paar dingetjes op planning:
- andere koplampen (zit vocht in, moet ik wat aan doen voor de APK in maart....)
- andere achterbumper (de vorige eigenaar heeft blijkbaar een paaltje gemist waardoor er nu een scheur inzit)
- verzinnen hoe ik de lekkage van mn zonnedakkie ga oplossen

Nou dit was het dan ff, heb nog geen fotos gemaakt.

PS: en asta is gewoon mn voornaam....

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

WELKOM 8)

?ls je foto's hebt kun je ze hier plaatsten (speciaal voor de AXClub gebruikers) :arrow: www.uploadjefoto.nl.tt

Groetjes,

Michel

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Welkom bij de club! Zonnedakjes lekken vaker. Achterklepslotje past best in je jaszak op de sloop hoor, dan kan je je gebruiksaanwijzing wegdoen. :wink:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Welkom! veel plezier hier gewenst :D

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

Leuk, we wachten met smart op de foto's....

Waar kom je eigelijk vandaan? Coole/mooie naam trouwens, Asta.... 8) , nog niet eerder gehoord...

nog plannen om er wat aan te doen?(aangezien veel mensen de auto wat sportiever willen, of val je niet in die categorie?)

groetjes en succes,

Sander :)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Heej Asta, welkom hier.

Koplampen en achterbumpers zijn er via de club vaak te koop voor nette prijsjes, dus dat moet vast wel goed komen :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

Hee welkom Asta,

Die versnellingsbak klinkt als een kapotte synchromesh, lijkt een lastig woord maar is eigenlijk de overbrenging van zn 1 naar zn 2. Als die kapot is kan je:

- Lekker doorrijden met gekraak
- Dubbel clutchen: wat wil zegggen bij het schakelen van zijn 1-2 even de koppeling losdoen terwijl je schakelt
- Heel je bak reviseren
- Nieuwe/andere bak erin

In ieder geval veel plezier met je AX!

Mzzls
**Stay Tuned**
Image
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Asta, welkom bij de leukste club van de BeNeLux en omstreken.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Post Reply