Mark Verhagen Citroen AX 1.6 XS
Moderator: webmasters
Ik trek die buis voor wel ff los... en achter draai ik hem omhoog.
Officieel gezien mag je geloof ik niet eens een ledbuis achter je bumper hangen. Omdat ie de mogelijkheid heeft licht te geven. Ook al zit ie niet aangesloten.
Officieel gezien mag je geloof ik niet eens een ledbuis achter je bumper hangen. Omdat ie de mogelijkheid heeft licht te geven. Ook al zit ie niet aangesloten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Henri106 wrote:mag wel ! zolang hij het maar niet doet
Dat dacht jij! Probeer jij maar is een auto met undercar neon aan te bieden voor de apk. Je mag elke buis eronderuit halen. Inclusief tig meter kabel. Geen enkel bedrijf wat hem met die set afmeld.
Je mag geen verlichting hebben op plaatsen waar het niet is toegestaan. Of het werkt of niet. Ik heb er zoveel gezeik mee gehad dat ik heel mijn set eronder vandaan heb gehaald.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Mark wrote:Henri106 wrote:mag wel ! zolang hij het maar niet doet
Dat dacht jij! Probeer jij maar is een auto met undercar neon aan te bieden voor de apk. Je mag elke buis eronderuit halen. Inclusief tig meter kabel. Geen enkel bedrijf wat hem met die set afmeld.
Je mag geen verlichting hebben op plaatsen waar het niet is toegestaan. Of het werkt of niet. Ik heb er zoveel gezeik mee gehad dat ik heel mijn set eronder vandaan heb gehaald.
Henri is zelf keurmeester geloof ik....
Freude am Fahren.
Anyway! Ik heb weer een jaar APK! Mankeerde helemaal niets.
Dus zaterdag maar met de koppakking beginnen en de uitlaat terughangen. Die kat remt toch aardig af.
Dus zaterdag maar met de koppakking beginnen en de uitlaat terughangen. Die kat remt toch aardig af.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Browny wrote:heb je al een koppakking gekocht?
Ik heb namelijk nog een nieuwe in verpakking liggen.
(Is voor een niet gevlakte kop)
Is allemaal al gekocht ja. En mijn oom schijnt nogal wat korting te krijgen op dat soort onderdelen. Dus veel zal het niet uitmaken. Misschien heb je hem helaas zelf nog eens nodig. Weet niet hoelang je zo'n ding kan bewaren.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Mark wrote:Henri106 wrote:mag wel ! zolang hij het maar niet doet
Dat dacht jij! Probeer jij maar is een auto met undercar neon aan te bieden voor de apk. Je mag elke buis eronderuit halen. Inclusief tig meter kabel. Geen enkel bedrijf wat hem met die set afmeld.
Je mag geen verlichting hebben op plaatsen waar het niet is toegestaan. Of het werkt of niet. Ik heb er zoveel gezeik mee gehad dat ik heel mijn set eronder vandaan heb gehaald.
Eh ja dat dacht ik zeker Ik ben zelf APK keurmeester dus .
1 tip ga dan niet naar dat soort bedrijven toe ! die hebben geen verstand van zaken blijkbaar !
My Cars <98>.
Gisteravond een start gemaakt aan het vervangen van de koppakking. En vandaag de klus voor de helft geklaard.
Op zich geen tegenvallers. Zowel de olie als het koelwater ziet er nog mooi uit. Echt "lek" was die dus nog niet. Maar goed. 12 jaar oud en 106000km op de teller gaat het toch komen. Onder de dop van de radiateur zat wel mayo. Er zweten dus wel iets olie door maar niet veel.
Meteen de klepseals meegenomen en de nokkenaskeering. De thermostaat neem ik ook maar mee omdat ik de verwarming niet helemaal vertrouw. Het ligt nu toch allemaal open.
Distributieriem, spanrol en waterpomp gaan weer terug. Die zitten er nu 40000km / 2 jaar op. Kunnen dus nog wel 2 jaar mee. Vervangen daarvan stelt toch niet zo heel veel voor.
Mijn kennis is vandaag flink uitgebreid. Tot nu toe alles zelf gedaan met mondelinge hulp van mijn oom die een 1.9bx diesel in zijn visa aan het lepelen was. (waar inmiddels al meer dan 5ton op de teller staat.)
Veel foto's gemaakt. Bij deze. Misschien ooit nog eens handig voor mede clubleden die hetzelfde lot ooit een keer te wachten staan.
Op de brug. In de stal op de boerderij:
Kap open:
En beginnen maar met slopen:
Zoals te zien. Nog blauwe koelvloeistof. Scheelt weer doorspoelwerk:
Nog met kopbouten:
Zonder kopbouten. Kop al een paar milimeter verschoven.
Troep... Niet zo gek ook. Olie en koelvloeistof loopt er een beetje uit.
Zoveel mogelijk van de kop demonteren. Onderkant moet vlak kunnen liggen om gevlakt te worden. (Hoewel waarschijnlijk vlakken niet nodig was). Maar geen risico nemen.
Nieuwe koppakking set. (zonder pakking. lekker logisch)
Nokkenaskeering verwijderd.
Nieuwe vloeibare pakking. Moest eraf... Anders krijg je de keering er niet echt uit.
Kleppen verwijderen om nieuwe klepseals te kunnen plaatsen:
Kleppen... Voordeel van het vlakken. Hoef ik het niet schoon te maken:
Mijn oom zijn manier van creativiteit. Werkte perfect. Bespaard weer kosten voor duur gereedschap:
Macromode. In het echt een stuk kleiner. Dat moet dus los om je kleppen los te halen:
Eindresultaat van vandaag. Kan weer opgebouwd worden zodra de kop terug is:
En voor de dorst. En om een idee te krijgen van hoe groot een cilinder is:
Op zich geen tegenvallers. Zowel de olie als het koelwater ziet er nog mooi uit. Echt "lek" was die dus nog niet. Maar goed. 12 jaar oud en 106000km op de teller gaat het toch komen. Onder de dop van de radiateur zat wel mayo. Er zweten dus wel iets olie door maar niet veel.
Meteen de klepseals meegenomen en de nokkenaskeering. De thermostaat neem ik ook maar mee omdat ik de verwarming niet helemaal vertrouw. Het ligt nu toch allemaal open.
Distributieriem, spanrol en waterpomp gaan weer terug. Die zitten er nu 40000km / 2 jaar op. Kunnen dus nog wel 2 jaar mee. Vervangen daarvan stelt toch niet zo heel veel voor.
Mijn kennis is vandaag flink uitgebreid. Tot nu toe alles zelf gedaan met mondelinge hulp van mijn oom die een 1.9bx diesel in zijn visa aan het lepelen was. (waar inmiddels al meer dan 5ton op de teller staat.)
Veel foto's gemaakt. Bij deze. Misschien ooit nog eens handig voor mede clubleden die hetzelfde lot ooit een keer te wachten staan.
Op de brug. In de stal op de boerderij:
Kap open:
En beginnen maar met slopen:
Zoals te zien. Nog blauwe koelvloeistof. Scheelt weer doorspoelwerk:
Nog met kopbouten:
Zonder kopbouten. Kop al een paar milimeter verschoven.
Troep... Niet zo gek ook. Olie en koelvloeistof loopt er een beetje uit.
Zoveel mogelijk van de kop demonteren. Onderkant moet vlak kunnen liggen om gevlakt te worden. (Hoewel waarschijnlijk vlakken niet nodig was). Maar geen risico nemen.
Nieuwe koppakking set. (zonder pakking. lekker logisch)
Nokkenaskeering verwijderd.
Nieuwe vloeibare pakking. Moest eraf... Anders krijg je de keering er niet echt uit.
Kleppen verwijderen om nieuwe klepseals te kunnen plaatsen:
Kleppen... Voordeel van het vlakken. Hoef ik het niet schoon te maken:
Mijn oom zijn manier van creativiteit. Werkte perfect. Bespaard weer kosten voor duur gereedschap:
Macromode. In het echt een stuk kleiner. Dat moet dus los om je kleppen los te halen:
Eindresultaat van vandaag. Kan weer opgebouwd worden zodra de kop terug is:
En voor de dorst. En om een idee te krijgen van hoe groot een cilinder is:
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Nou er zitten misschien een paar slangetjes meer aan... maar niet veel.
Iedere keer denk je nu heb ik alles los. Til je die kop weer op. Blijft ie weer ergens aan hangen.
Vooral de verwarmingsaansluiting onder je inlaatspruitstuk.... Die zie je niet totdat je de kop optilt. Sommige draden zijn ook wat langer van de ZX. Omdat die motorruimte groter is.
Maar ja he... Je merkt vanzelf als je vergeet er er eentje weer terug aan te sluiten.
Iedere keer denk je nu heb ik alles los. Til je die kop weer op. Blijft ie weer ergens aan hangen.
Vooral de verwarmingsaansluiting onder je inlaatspruitstuk.... Die zie je niet totdat je de kop optilt. Sommige draden zijn ook wat langer van de ZX. Omdat die motorruimte groter is.
Maar ja he... Je merkt vanzelf als je vergeet er er eentje weer terug aan te sluiten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Nou het koppakking vervangen heeft allerlei problemen veroorzaakt...
De auto zit weer in elkaar. Start maar loopt ontzettend slecht. Stationair wil ie blijven afslaan. En boven de 40 rijden is niet mogelijk. Hij houd dan ongeloofelijk in.
De bougies zijn direct zwart als hij even gedraait heeft. Ziet ernaar uit dat er het 1 en ander extra kapot is gegaan. Mogelijk het injectiesysteem, sensoren ecu of wat dan ook.
Redelijk probleem aangezien ik iedere dag de auto nodig heb en hij nu al een week stil staat. Iedere keer een auto lenen.
Nu opties aan het bekijken.
1. Naar de dealer slepen en een ongeloofelijk hoge rekening voor lief nemen.
2. Tijdelijk autotje kopen en opzoek gaan naar een ZX 1.4i vervang motor.
3. De AX strippen en een andere auto kopen. In onderdelen gaat ie meer opleveren. Zit al beetje rond te kijken naar een Honda Civic 1.5 LSI of Ford Escort Cabrio 1.6 16v.
Moeilijke keus. Alle 3 de opties gaan veel geld kosten.
De auto zit weer in elkaar. Start maar loopt ontzettend slecht. Stationair wil ie blijven afslaan. En boven de 40 rijden is niet mogelijk. Hij houd dan ongeloofelijk in.
De bougies zijn direct zwart als hij even gedraait heeft. Ziet ernaar uit dat er het 1 en ander extra kapot is gegaan. Mogelijk het injectiesysteem, sensoren ecu of wat dan ook.
Redelijk probleem aangezien ik iedere dag de auto nodig heb en hij nu al een week stil staat. Iedere keer een auto lenen.
Nu opties aan het bekijken.
1. Naar de dealer slepen en een ongeloofelijk hoge rekening voor lief nemen.
2. Tijdelijk autotje kopen en opzoek gaan naar een ZX 1.4i vervang motor.
3. De AX strippen en een andere auto kopen. In onderdelen gaat ie meer opleveren. Zit al beetje rond te kijken naar een Honda Civic 1.5 LSI of Ford Escort Cabrio 1.6 16v.
Moeilijke keus. Alle 3 de opties gaan veel geld kosten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Optie 3 is natuurlijk geen oplossing, das alleen maar problemen veroorzaken. Ik zou gewoon geduldig ff naar het probleem zoeken en evt. voor die paar weekjes voor een 100/200 euro een ax-je ofzo kopen met een maandje apk erop en hiermee rijden, of die 100/200 euro investeren in arbeidsloon voor de garage.
Arbeidsloon van een garage is 1. De onderdelen zijn in de garage vele malen duurder dan waar ik het voor krijg.
Maar denk dat die wel een sleepie naar de garage krijgt. Om in ieder geval maar ff te weten te komen wat er is. Kan ik altijd nog beslissen of ik ermee verder wil of niet.
Gewoon een beetje pech vandaag. 2 schade ZX'en net voor me neus weg. 1 in Tilburg. Een zx1.4 met een paar deuren voor 325euro weggegaan. Uit 1995 met 168000km erop. En 1 in A'dam. 500 euro met 150000 op de teller ook uit 95 met paar deuken.
Maar denk dat die wel een sleepie naar de garage krijgt. Om in ieder geval maar ff te weten te komen wat er is. Kan ik altijd nog beslissen of ik ermee verder wil of niet.
Gewoon een beetje pech vandaag. 2 schade ZX'en net voor me neus weg. 1 in Tilburg. Een zx1.4 met een paar deuren voor 325euro weggegaan. Uit 1995 met 168000km erop. En 1 in A'dam. 500 euro met 150000 op de teller ook uit 95 met paar deuken.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Dat mogen ze dan in de garage doen. Nieuw blok zijn de kosten niet. Maar het probleem zit hem niet in de motor. Ik kan zo 4000 toeren draaien. Maar vermogen heeft ie niet. Er is iets mis met de inspuiting en onsteking.
Als ik dus een nieuw blok zou kopen moet ik alles erbij hebben. En dan wordt het wel duur. Vandaar liever een schadewagen.
Als ik dus een nieuw blok zou kopen moet ik alles erbij hebben. En dan wordt het wel duur. Vandaar liever een schadewagen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.