Henri106 (Diverse auto's...)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Mooie velgen!
Staan erg goed.

Interieur zier er trouwens ook erg netjes uit. Leuk zo met die tellerplaten.
Combinatie van rood en zwart in het interieur heeft wel iets weg van de combi die Puma ook veel gebruikt 8)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Owwww, wat wordt dat 106je gaaf! Ik teken ervoor als je hem ooit weg doet!
Freude am Fahren.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Als hij ooit weggaat hoor jij het als eerst Arnie :) alleen ben ik bang dat hij dan na 2 weken weer verkocht wordt kennende jouw auto historie :lol:

Maar alle bedankt voor de leuke reacties ! Leuk dat op jullie forum andere merken niet worden afgezeken zoals je al zovaak ziet !

Maar kleine update, toch maar gekozen voor een ander luchtfilter (het oor wilt ook wat ;) ). Wou een airbox alleen die van raceland zijn van twijfelachtige kwaliteit. Dus gekozen voor een airbox van Simota !

Image

Dankzij een groupbuy erg interesant geworden ;).
Image

My Cars <98>.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

simota heb ik hier, maar is anders dan op de foto, kwaliteit is ok maar ik heb liever een bmc airbox

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Je moet ook de 206 versie hebben ipv de 106 versie ;) die passen veel beter dan de 106 ph2 versies !

En BMC is wel beter, maar als ik dan echt geld uitgeef zet ik er net zoals de corsa een Dbilas dynamics luchtfilter kit op ;) Die heb ik op mijn corsa zitten en dat is echt super spul ! speciale airbox met inzet filter.
Image

My Cars <98>.

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Henri106 wrote:Je moet ook de 206 versie hebben ipv de 106 versie ;) die passen veel beter dan de 106 ph2 versies !


He?! Vertel!

Henri106 wrote:En BMC is wel beter, maar als ik dan echt geld uitgeef zet ik er net zoals de corsa een Dbilas dynamics luchtfilter kit op ;) Die heb ik op mijn corsa zitten en dat is echt super spul ! speciale airbox met inzet filter.


Dbilas? Kenniknie. Heb je meer info?

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Dbilas: Hier links op de foto kan je de airbox zien:

Image

Is een geheel gesloten systeem met inzet filter (matje) werkt echt super ! gigantische vermogens winst kan je er natuurlijk niet van verwachten. Maar veel beter dan de bekende K&N luchtfilter systemen.


http://www.dbilas-dynamic.de/

Hebben ze veel pret spul ;) voornamelijk duitse auto's. Mijn corsa heeft een gemengd mantzel/dbilas/Kent cams pret pakket (bewerkte kop, Throttle bodies, nokkenassen enz.. enz..).

Over die simota, de 206 uitvoering heeft een rechte aansluiting aan de voorzijde ipv de welvingen die de 106 uitvoering heeft ! die van de 206 past daarom veel beter in een ph1 106 en AX e.d dan die voor de 106 bedoeld is !
Image

My Cars <98>.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Volgensmij wordt het tijd voor een foto under the hood van jouw Corsa :lol:
Freude am Fahren.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Zodra ik even tijd heb zal ik die zeker even maken voor je :)

Morgen in ieder geval druk met de 106 :) We hebben een andere achterbumper voor hem ;) en vandaag zijn de XSI verbreders binnen gekomen. Morgen de Achterbumper monteren, uitlaat aanpassen (ipv 2 grote potten komen er 4 ronde alle musketier set). En gaan we de XSI verbreders glad maken zodat ze egaal gespoten kunnen worden met de nieuwe Skirts.

Morgen foto's !
Image

My Cars <98>.

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Post by Fast eddie »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: en ik maar denken dat ik gek ben :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: , er zijn dus meer gekken :wink: :wink: :oops: :oops: .

Maar leuk verhaaltje, van Nurd to beauty :D :D :D :D

Je zult het wel jammer vinden dat ik nu een Peugeot XSI ga slopen voor onderdelen op een AX-GT :oops: :oops: :oops: :oops:
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Als ik die foto zo zag van die 106 best wel eigenlijk ja ;).

Maargoed van de onderdelen die overblijven kunnen weer genoeg 106'jes opgeknapt worden dus. En jouw AX aanzienlijk sneller en een mooi onderstel daarbij !

Liever dat zijn onderdelen goed besteed worden aan diverse auto's dan op de sloop weg laten rotten :) .
Image

My Cars <98>.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Vandaag nog even de koppakking vervangen, hij lekte lichtjes bij de dynamo en daar ergerde we ons rot aan ! dus maar even opgelost met een nieuwe versterkte stalen koppakking :) Verder de auto gewassen. En de bumper gemonteerd.

Image

Image

Image

Image

Van de week als de nieuwe dubbele eindstukken voor de uitlaten binnenkomen de uitlaat weer in orde maken zodat het wat voller wordt vanachter ;).

A.s weekend kunnen we de esquiss skirts ophalen en gaan die samen met de XSI verbreders naar de spuiter. Dan zowiezo nog gelijk het achterklep slot eruit halen en dichtlassen.

En dan snel naar DSL om hem rondom 5 Cm telaten verlagen waarna de BBS'en eronder kunnen :)
Image

My Cars <98>.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

uhm hoezo verlaag je hem zelf niet?

wel een 16v inbouwen maar verlagen :wink:

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Omdat ik ooit 1x een 106 verlaagd hebt en me zelf beloofd heb het NOOIT meer tedoen ;)

Voorkant is simpel, achterkant.... wat een takke werk !
Image

My Cars <98>.

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Post by Fast eddie »

Nou kben wel erg benieuwd als deze klaar is, hij is straks toch een klein broertje van mijn AX :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Henri106 wrote:Voorkant is simpel, achterkant.... wat een takke werk !


eerlijk gezegt nooit last van, olie alles goed in en de stafen gaan er altijd wel uit.

met de 106 gaat het helemaal makkelijk worden gezien de achteras compleet uit elkaar is geweest (gaat 30-35 omlaag eerdaags)

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Zo nieuwe uitlaat zit eronder ! Volledig RVS van voor tot achter incl RVS spaghetti spruitstuk :).

Image

Image

Ook zijn de Esquiss Evolis sideskirts binnengekomen ! gelijk naar de spuiter gebracht incl de verbredings set die gelijk meegespoten wordt.
Image

My Cars <98>.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

:shock: dat ziet er netjes uit! Hoe is het geluid?

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Het geluid is echt super :shock: Niet te maar gewoon een lekkere donkere brom ! precies goed :).
Image

My Cars <98>.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Hmm, het geheel is natuurlijk nog niet af... Feedback mag he? Ik had de eindstukjes nog 2 maatjes groter genomen. Vindt ze nu beetje klein lijken :?

Voor de rest een uber-106 natuurlijk! Ben heel benieuwd hoe die BBS-rims gaan staan!
Freude am Fahren.

Post Reply