
Peter (GT 1.6 16v + BMW E30 325i cabrio)
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
BDP-sensor en inlaattemperatuur... voor de bdp sensor moet ik nog even een nieuw stekkertje op de sloop scoren, die andere heb ik nog weer vast kunnen krijgen.Henri106 wrote:Dat is goed nieuws zeg ! Waar waren de draden precies van die een breuk hadden ?
Maar als ik nog ergens een keer een originele kabelboom kan vinden dan ga ik wel de hele boel omgooien, maar dat zien we dan wel weer


-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Mooi dat het opgelost is zeg ! en die BDP sensor zal dan nog wel iets contact gehad hebben (anders liep hij helemaal niet). Zal wel puur de inlaat temp sensor geweest zijn.
Is het een oud of nieuw type stekker (2 polig).
Heb hier nog wat stekkers over namelijk ! als je er een foto van heb kijk ik wel even en stuur ik hem wel even op naar je ! (heb vaak verzamel buien op de sloop dat ik die dingen overal mee neem
).
Is het een oud of nieuw type stekker (2 polig).
Heb hier nog wat stekkers over namelijk ! als je er een foto van heb kijk ik wel even en stuur ik hem wel even op naar je ! (heb vaak verzamel buien op de sloop dat ik die dingen overal mee neem


My Cars <98>.
Is goed ik hoor het wel danpeter wrote:De stekker is 2-polig. Ik heb hem aan m'n vader meegegeven, die zou voor mij morgen bij een sloop langsgaan.... als dat niet lukt ga ik er maandag zelf achteraan.... komt dat nog niet goed, dan doe ik graag een beroep op je Henri!



My Cars <98>.
Vandaag een afspraak gemaakt voor de APK, hij is maandagochtend aan de beurt.... spannend
De ecu houdt op de een of andere manier zijn gegevens niet vast, dus als ie langer dan een kwartiertje uit staat moet ie weer opnieuw inregelen... oorzaak heb ik helaas nog niet kunnen vinden
Maargoed, de apk keurmeester vond het geen bezwaar, co wordt immers toch met een warme motor gemeten....
Vandaag nog 2 filmpjes gemaakt, voor de liefhebbers:
http://www.youtube.com/watch?v=IVJbGSR3OEY
http://www.youtube.com/watch?v=bGCgrceM27I

De ecu houdt op de een of andere manier zijn gegevens niet vast, dus als ie langer dan een kwartiertje uit staat moet ie weer opnieuw inregelen... oorzaak heb ik helaas nog niet kunnen vinden

Maargoed, de apk keurmeester vond het geen bezwaar, co wordt immers toch met een warme motor gemeten....
Vandaag nog 2 filmpjes gemaakt, voor de liefhebbers:
http://www.youtube.com/watch?v=IVJbGSR3OEY
http://www.youtube.com/watch?v=bGCgrceM27I

q01z wrote:wat klinktie lief
maaruhm, heeft de ECU wel een koppeling naar de accu???
succes maandag!
goeie vraag het komt zo'n beetje overeen met de accu los reset tijd
in ieder geval gaan we nog steeds door met duimen dat het maar een keer goed mag komen.
Aangewezen zijn op je fiets is ook zo niets.

ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Volgens de schema's moet er alleen op pin 52 van de ecu continu een + staan, en dat is bij mij ook het geval.... op contact laten staan heeft ook geen effect
@ Henri: zou je voor mij eens willen kijken op welke aansluiting jij stroom hebt op de stekker aan de ecu? En of het er mischien meer dan 1 zijn? Ik kan me niet voorstellen dat het bij jou anders is, maar toch.... iedere keer weer inregelen is ook k*t...
Bobine is bij de peugeot dealer trouwens de helft goedkoper i.v.g. de citro dealer!

@ Henri: zou je voor mij eens willen kijken op welke aansluiting jij stroom hebt op de stekker aan de ecu? En of het er mischien meer dan 1 zijn? Ik kan me niet voorstellen dat het bij jou anders is, maar toch.... iedere keer weer inregelen is ook k*t...
Bobine is bij de peugeot dealer trouwens de helft goedkoper i.v.g. de citro dealer!

@peter: Nou die prijzen zijn gelijk getrokken ! bij de peugeot de bobine voor de enkel plugs Ecu 283 Euro
en voor de 3 plugs Ecu 144 euro.
Schijnt dat als je 2 draden omwisselt je de goedkopere 3 plugs Ecu bobine kan gebruiken. Dus dat gaan we eens proberen.
Maar als het goed is moet ik morgen toch nog even de uitlaat verlassen zal dan eens even kijken bij de ecu voor je ! Maar dan inregelen, wat doet hij precies ? maw is het wel inregelen ?

Schijnt dat als je 2 draden omwisselt je de goedkopere 3 plugs Ecu bobine kan gebruiken. Dus dat gaan we eens proberen.
Maar als het goed is moet ik morgen toch nog even de uitlaat verlassen zal dan eens even kijken bij de ecu voor je ! Maar dan inregelen, wat doet hij precies ? maw is het wel inregelen ?

My Cars <98>.
Hij loopt een minuut of 10 heel onregelmatig, en de manier van lopen veranderd ook. Dan opeens begint hij als een zonnetje te draaien, nagenoeg trillingsvrij, gewoon perfect. Uitzetten en na een tijdje weer starten herhaald de hele cyclus....
Ik gebruik het programma autodata voor de electrische schema's, en daarnaast het ik het werkplaatshandboek (elec.) van de saxo liggen... beide schema's geven aan dat pin 52 naar de ecu de enige constante + is, dus dat lijkt me de draad voor z'n geheugen. Het gekke is alleen dat er wel stroom op staat (continu) maar dat de info toch verloren gaat...
jij nog een idee?
Ik gebruik het programma autodata voor de electrische schema's, en daarnaast het ik het werkplaatshandboek (elec.) van de saxo liggen... beide schema's geven aan dat pin 52 naar de ecu de enige constante + is, dus dat lijkt me de draad voor z'n geheugen. Het gekke is alleen dat er wel stroom op staat (continu) maar dat de info toch verloren gaat...
jij nog een idee?
