Peter (GT 1.6 16v + BMW E30 325i cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

netjes Peet! APK ga je wel redden :D

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Dat is goed nieuws zeg ! Waar waren de draden precies van die een breuk hadden ?
Image

My Cars <98>.

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

Kijk dat is goed nieuws zeg!!!
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Mooi man!!!! Het zou toch dood zonde zijn als die niet goed zou gaan lopen.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Henri106 wrote:Dat is goed nieuws zeg ! Waar waren de draden precies van die een breuk hadden ?


BDP-sensor en inlaattemperatuur... voor de bdp sensor moet ik nog even een nieuw stekkertje op de sloop scoren, die andere heb ik nog weer vast kunnen krijgen.

Maar als ik nog ergens een keer een originele kabelboom kan vinden dan ga ik wel de hele boel omgooien, maar dat zien we dan wel weer :)
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

haha, nogal wiedes dat ie dan buitensporig zuipt :D

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Mooi dat het opgelost is zeg ! en die BDP sensor zal dan nog wel iets contact gehad hebben (anders liep hij helemaal niet). Zal wel puur de inlaat temp sensor geweest zijn.

Is het een oud of nieuw type stekker (2 polig).

Heb hier nog wat stekkers over namelijk ! als je er een foto van heb kijk ik wel even en stuur ik hem wel even op naar je ! (heb vaak verzamel buien op de sloop dat ik die dingen overal mee neem ;)).
Image

My Cars <98>.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

De stekker is 2-polig. Ik heb hem aan m'n vader meegegeven, die zou voor mij morgen bij een sloop langsgaan.... als dat niet lukt ga ik er maandag zelf achteraan.... komt dat nog niet goed, dan doe ik graag een beroep op je Henri! :)
Image

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

beetje solderen en knallen maar!!!!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

peter wrote:De stekker is 2-polig. Ik heb hem aan m'n vader meegegeven, die zou voor mij morgen bij een sloop langsgaan.... als dat niet lukt ga ik er maandag zelf achteraan.... komt dat nog niet goed, dan doe ik graag een beroep op je Henri! :)


Is goed ik hoor het wel dan :) zoek hem alvast even op :).
Image

My Cars <98>.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Hey Peter!

Ik dacht van de week ineens aan je 16kleppert en dacht laat ik weer eens op het forum kijken! En dan is er nog goed nieuws ook! Mooi man!

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Vandaag een afspraak gemaakt voor de APK, hij is maandagochtend aan de beurt.... spannend :|

De ecu houdt op de een of andere manier zijn gegevens niet vast, dus als ie langer dan een kwartiertje uit staat moet ie weer opnieuw inregelen... oorzaak heb ik helaas nog niet kunnen vinden :(

Maargoed, de apk keurmeester vond het geen bezwaar, co wordt immers toch met een warme motor gemeten....

Vandaag nog 2 filmpjes gemaakt, voor de liefhebbers:

http://www.youtube.com/watch?v=IVJbGSR3OEY

http://www.youtube.com/watch?v=bGCgrceM27I
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wat klinktie lief :D

maaruhm, heeft de ECU wel een koppeling naar de accu???

succes maandag!
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

q01z wrote:wat klinktie lief :D

maaruhm, heeft de ECU wel een koppeling naar de accu???

succes maandag!



goeie vraag het komt zo'n beetje overeen met de accu los reset tijd

in ieder geval gaan we nog steeds door met duimen dat het maar een keer goed mag komen.
Aangewezen zijn op je fiets is ook zo niets. :!:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Wat klinkt dat bekend ! heerlijke motoren he :D .

Ik heb met de meine het probleem dat hij wat inhoudt bij volgas, bobine = slecht... maarja even sparen weer krengen zijn belachelijk duur.

Maar dat van je ecu is wel vreemd zeg ! lijkt wel alsof ergens de stroom wegvalt !
Image

My Cars <98>.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Volgens de schema's moet er alleen op pin 52 van de ecu continu een + staan, en dat is bij mij ook het geval.... op contact laten staan heeft ook geen effect :(

@ Henri: zou je voor mij eens willen kijken op welke aansluiting jij stroom hebt op de stekker aan de ecu? En of het er mischien meer dan 1 zijn? Ik kan me niet voorstellen dat het bij jou anders is, maar toch.... iedere keer weer inregelen is ook k*t...

Bobine is bij de peugeot dealer trouwens de helft goedkoper i.v.g. de citro dealer!
Image

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

@peter: Nou die prijzen zijn gelijk getrokken ! bij de peugeot de bobine voor de enkel plugs Ecu 283 Euro :shock: en voor de 3 plugs Ecu 144 euro.

Schijnt dat als je 2 draden omwisselt je de goedkopere 3 plugs Ecu bobine kan gebruiken. Dus dat gaan we eens proberen.

Maar als het goed is moet ik morgen toch nog even de uitlaat verlassen zal dan eens even kijken bij de ecu voor je ! Maar dan inregelen, wat doet hij precies ? maw is het wel inregelen ?
Image

My Cars <98>.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Hij loopt een minuut of 10 heel onregelmatig, en de manier van lopen veranderd ook. Dan opeens begint hij als een zonnetje te draaien, nagenoeg trillingsvrij, gewoon perfect. Uitzetten en na een tijdje weer starten herhaald de hele cyclus....

Ik gebruik het programma autodata voor de electrische schema's, en daarnaast het ik het werkplaatshandboek (elec.) van de saxo liggen... beide schema's geven aan dat pin 52 naar de ecu de enige constante + is, dus dat lijkt me de draad voor z'n geheugen. Het gekke is alleen dat er wel stroom op staat (continu) maar dat de info toch verloren gaat...

jij nog een idee?
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Zit er in de 16V ecu niet zoiets als een CR2032 batterijtje ofzo?
(misschien een hele domme opmerking, maar nog nooit zo'n ecu gezien)

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

ik heb er 2 open gehad, beide geen batterijtje... anders zou dat ook mijn gedachte zijn inderdaad...Het lijkt op inregelen....maar mischien is het ook wel een temperatuurskwestie....
Image

Post Reply