Ivar /Browny, Citroën AX Sport, 2CV, Peugeot 106, 306 en J7

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

officieel gezien is het een flink te groot gedeelte van de koplamp wat wegvalt, dus met steekproef komt ie er zowieso niet door.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Browny wrote:idd, kom je niet mee door de apk, maar ik heb nog een kapje met deukjes staan en motorkap verwisselen is voor de apk 3 minuten werk, na de apk 5 minuten ivm netjes passen.


Bij de invoerkeuring van mijn blauwe waren die booskijkers bij de RDW geen enkel probleem, dus apk mag dan ook geen probleem zijn!
Image

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Browny wrote:officieel gezien is het een flink te groot gedeelte van de koplamp wat wegvalt, dus met steekproef komt ie er zowieso niet door.


Neehoor, is nog lang niet het percentage wat afgedekt wordt ! Deze kap is niet zo extreem hoor !

Is 100 procent zeker gewoon APK goedkeur, ook bij een steekproef. Als ze je anders vertellen hebben ze geen verstand van zaken.
Image

My Cars <98>.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

mmm, ok, ik heb zelf gewoon een extra motorkapje staan en voor de apk gemonteerd. Ik dacht dat er max iets van 15% ofzo mocht worden afgedekt, ik heb hem zo nooit bij de keuring laten zien.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Nope ! 25 procent zelfs ! zolang het lichtbeeld maar oke is. En dat zit in de onderste helft van het glas ;) als hij zover bedekt is zie je geen koplampen meer :)
Image

My Cars <98>.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

En vandaag weer wat tegenslag, er breekt gewoon een drukgroepboutje die nog amper vastzat (nog niet op 15Nm iig) af in het vliegwiel. Ff een ander vliegwiel regelen dus. :evil:
Ik heb nu wel alle tijd tot 5 feb. om te klussen dus ik hoop een stuk verder te komen met het blok of het zelfs af te krijgen, al zal dat wel weer niet lukken.

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Mooie kans om een afgedraaid vliegwiel te regelen 8) Klimt ie wat rapper in de toeren :wink:

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

killer wrote:Mooie kans om een afgedraaid vliegwiel te regelen 8) Klimt ie wat rapper in de toeren :wink:


wil ik niet, stabiel stationair toerental is wel zo fijn voor m'n vriendin die er over een half jaar/ jaartje in gaat rijden.

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Oke, hoeft niet helemaal een racemonstertje te worden :wink: Wel balen dat dat dan afbreekt, zul je altijd zien

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Ander vliegwiel kan ik volgende week dinsdag voor je regelen.

Ik kom eind van de dag langs Utrecht, weet niet precies waar je woont, maar dan kun je het onderweg ergens overnemen of zo.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

KMvrtr wrote:Ander vliegwiel kan ik volgende week dinsdag voor je regelen.

Ik kom eind van de dag langs Utrecht, weet niet precies waar je woont, maar dan kun je het onderweg ergens overnemen of zo.


bedankt voor het aanbod, maar ik heb er al eentje via chris, die woont hier om de hoek (bijna dan)


Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Dankzij Chris, Aad en Marc zit nu eindelijk alles rondom de krukas op z'n plek. Vandaag het "nieuwe" vliegwiel van Chris gemonteerd en de koppelingsplaat en de drukgroep er tegenaan geknald. Nou ben ik alleen op m'n tube loctite gaan staan en die is nu leeg, wel zonde want hij was heel duur. Gelukkig had ik de boutjes van het vliegwiel al wel ff in de loctite gezet.

Nu dus nog de kop monteren en de d-riem en spanrol erop, dan is het blokje klaar. Bij de bak wil ik nog iets vervangen (Chris, hoe heet dat ook alweer?) en dan kan ook die ertegenaan. Ik hoop eigenlijk wel nog ff hulp te krijgen bij de laatste montage van de d-riem enzo want hoe dat op tijd zetten gaat weet ik niet.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Browny wrote:Ik hoop eigenlijk wel nog ff hulp te krijgen bij de laatste montage van de d-riem enzo want hoe dat op tijd zetten gaat weet ik niet.



heb je een loods en frikandellen? :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

DuFF wrote:
Browny wrote:Ik hoop eigenlijk wel nog ff hulp te krijgen bij de laatste montage van de d-riem enzo want hoe dat op tijd zetten gaat weet ik niet.



heb je een loods en frikandellen? :lol:


niet zo groot als bij Aad :lol:

Ik heb ook nog ff een foto geschoten want ik heb hem gisteren even goed gewassen. (velgen niet echt, ik weet het)
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Gisteren een dynamo probleem opgelost.
Ik kreeg een knipperende kerstboom.
Meten, spannnig varieerde tussen de 13,5 en 14,5 volt en was heel onregelmatig, dus dacht ik de spanningsregelaar te vervangen.
Gedaan, nu stabiel 11,9 volt met een nieuwe spanningsregelaar. Nou, het zal wel niet goed wezen, ff 2e hands spanningsregelaar gepakt. Ook stabiel 11,9 volt. (ook na een stukje rijden)
Ik was het helemaal zat natuurlijk. Dus maar ff een compleet andere 2e hands dynamo en spanningsregelaar gepakt en gemonteerd en ja hoor, stabiel 14V, weg knipperende kerstboom.
Maar intussen dus aardig vaak die dynamo eronderuit gehad in ong. 1,5 uur tijd. Ja, ik weet het, kan sneller, laatste poging heb ik er nog geen 10min. over gedaan.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

veel plezier met je NIEUWE dynamo en accu Ivar! :)
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Browny wrote: blokje klaar. Bij de bak wil ik nog iets vervangen (Chris, hoe heet dat ook alweer?)


Priesaskering :wink:

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ik heb nu 2 ax-jes voor de deur, wel luxe hoor!
Witte GT-tje gaat uit elkaar, eerst ff de injectie proberen te maken om zeker te stellen waar het probleem zit zodat ik niet een kapot onderdeeltje ga verkopen.
Ik weet wel 1 ding zeker, ik wil geen sportuitlaat! :lol:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

hahaha, ja, die maakt een herrie he!! zo hey!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply