Domi aka Dominique. (AX 1.1 axion 91) update 30nov
Moderator: webmasters
Domi aka Dominique. (AX 1.1 axion 91) update 30nov
Hoi,,
Dan hier ook maar even voorstellen. Ik heb deze site van forumlid TTF doorgekregen.
Ik ben Domi (Dominique) en woon in Gorredijk (frl)
Mijn vriendin rijdt nu een AX, Ze wou graag wat kleins en toch wel een beetje rap.
Zelf hou ik me meer bezig met VW.(ik rij al 10jr VW) Ik heb een originele Golf 1 GTI Pirelli uit 1983
Maar om dat een AX ook wel grappig is hebben we maar 1 gekocht
Het is een citroen AX 1.1i Axion uit 1991 geworden.
We zijn 2e eigenaar. Boekjes en alles is aanwezig incl de bonnen van de dealer van verkoop.
Alleen de bestuurdersstoel moet vervangen worden. Heb een oproepje in het gevraagt gedeelte gezet, dus hoop dat iemand 1 heeft.
Hier even snel 2 foto,s. (is dit nou een type 1 of een type 2??? )
Uiteraad ook even de topsnelheid geprobeerd, waar ik zelfs van schrok
Het gekke ding loopt 180km/u En dat voor een 1.1i 4-bak.
Hier het bewijs.
Dan ook maar even een foto van onze Golf 1 GTI.
Dan hier ook maar even voorstellen. Ik heb deze site van forumlid TTF doorgekregen.
Ik ben Domi (Dominique) en woon in Gorredijk (frl)
Mijn vriendin rijdt nu een AX, Ze wou graag wat kleins en toch wel een beetje rap.
Zelf hou ik me meer bezig met VW.(ik rij al 10jr VW) Ik heb een originele Golf 1 GTI Pirelli uit 1983
Maar om dat een AX ook wel grappig is hebben we maar 1 gekocht
Het is een citroen AX 1.1i Axion uit 1991 geworden.
We zijn 2e eigenaar. Boekjes en alles is aanwezig incl de bonnen van de dealer van verkoop.
Alleen de bestuurdersstoel moet vervangen worden. Heb een oproepje in het gevraagt gedeelte gezet, dus hoop dat iemand 1 heeft.
Hier even snel 2 foto,s. (is dit nou een type 1 of een type 2??? )
Uiteraad ook even de topsnelheid geprobeerd, waar ik zelfs van schrok
Het gekke ding loopt 180km/u En dat voor een 1.1i 4-bak.
Hier het bewijs.
Dan ook maar even een foto van onze Golf 1 GTI.
Last edited by Domi on SatDec30, 2006 2:38:02 PM, edited 2 times in total.
wellkom, Tis type 1... Zie rechte wielkasten achter.. Ik had ook 1.1, reed 177 op navigatie snelheid, ook een 4 bak
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Dat is 100% het type1 model.
Maar wel een hele mooie! Ziet er nog erg goed uit.
Mijn plaisir heeft er ook ooit zo uitgezien
En welkom hier natuurlijk.
Ook een mooie golf, ik vind het oude model ook altijd wel mooi.
Begin september toevallig een bups AX'jes zien langskomen?
Met een klein toertochtje zijn we toen ook nog door Gorredijk heengekomen.
Maar wel een hele mooie! Ziet er nog erg goed uit.
Mijn plaisir heeft er ook ooit zo uitgezien
En welkom hier natuurlijk.
Ook een mooie golf, ik vind het oude model ook altijd wel mooi.
Begin september toevallig een bups AX'jes zien langskomen?
Met een klein toertochtje zijn we toen ook nog door Gorredijk heengekomen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- Drempelkiller
Welkom, een heel nette Axion trouwens.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
FoxHunter wrote:wellkom, Tis type 1... Zie rechte wielkasten achter.. Ik had ook 1.1, reed 177 op navigatie snelheid, ook een 4 bak
een type 1 herken je niet aan de rechte wielkasten achter.
een type 2 kan ook rechte wielkasten achter hebben,
en een type 1 kan ook ronde wielkasten achter hebben net zoals een type 2
op de foto van voren gezien zie je dat het een recht dashboard/stuurhuis heeft, en aan de achterklep kun je zien dat het een type 1 is.
en naar mijn weten zijn er van de axion's geen type 2 uitgebracht.
@ Domi welkom bij de club en veilige km's toegewenst en hopelijk kun je hier alle info vinden en uiteraard slagen voor een nieuwe stoel(of meteen 2)
en nou zit ik heel goed te kijken maar nou gok ik dat 't wieldoppen zijn, klopt dat? anders zijn het wel heel erg spacy velgjes
Spreken is goud, Ductape is zilver.
DuFF wrote:@ Domi welkom bij de club en veilige km's toegewenst en hopelijk kun je hier alle info vinden en uiteraard slagen voor een nieuwe stoel(of meteen 2)
en nou zit ik heel goed te kijken maar nou gok ik dat 't wieldoppen zijn, klopt dat? anders zijn het wel heel erg spacy velgjes
Bedankt. Ik hoop hier veel info te winnen. En wat betreft die velgen dat zijn inderdaad wieldopjes waar ik nog 2 van zoek. 2 zijn er niet best aan toe. Dus bij deze.
En tja de golf gti Die gaat absoluut niet weg. Ik heb deze nu bijna 4.5 jaar en heb er denk ik nu nog maar 2500 km mee gereden. Hij staat altijd lekker binnen, en voor meetings komt ie er wel eens uit.
En wat betreft de waarde ervan Tja tis maar net wat een gek ervoor geeft he
btw, mijn dagelijkse auto is een golf 3 TD
-
- Archivaris
WELKOM
mooie Golf (mark 1 GTI's vind ik wel leuk ) en een nog mooiere AX, op de stoelen na issie in nieuwstaat als ik zo de foto's zie
Zelf ben ik al lange tijd opzoek naar zo'n rode plaat op de achterklep, maar ze zijn niet te vinden (erg zeldzaam).
Wat betreft het interieur: je kan alk willekeurig interieur uit een AX kwijt in een andere AX!
Groetjes,
Michel
mooie Golf (mark 1 GTI's vind ik wel leuk ) en een nog mooiere AX, op de stoelen na issie in nieuwstaat als ik zo de foto's zie
Zelf ben ik al lange tijd opzoek naar zo'n rode plaat op de achterklep, maar ze zijn niet te vinden (erg zeldzaam).
Wat betreft het interieur: je kan alk willekeurig interieur uit een AX kwijt in een andere AX!
Groetjes,
Michel
Afgelopen dagen de verschillende problemen opgelost.
Nieuw koolborstels en spanningsregelaar gemonteerd. Het is nu in ieder geval geen knipperende kerstboom meer
Ander banden gemonteerd incl andere velgen. Gewoon standaart wieltjes op de kop getikt met zgan banden.
Verder de lelijke gele knippers verwijdert en vervangen voor witte exemplaren. Ook 2 andere koplampen omdat van beide de bevestigingspunten knapten toen ik ze eruit haalde.
Dus andere erin gezet en gelijk ook even GELE duplo-lampen erin
Echt op zijn Frans nu hahaha
Een sloprij bij ons in de buurt staan ongeveer 12 sloop ax-jes. Dus genoeg onderdelen
Er stond 1tje met exact dezelfde stoelen als die ik zoek. Maar helaas waren deze ook al overleden
Nieuw koolborstels en spanningsregelaar gemonteerd. Het is nu in ieder geval geen knipperende kerstboom meer
Ander banden gemonteerd incl andere velgen. Gewoon standaart wieltjes op de kop getikt met zgan banden.
Verder de lelijke gele knippers verwijdert en vervangen voor witte exemplaren. Ook 2 andere koplampen omdat van beide de bevestigingspunten knapten toen ik ze eruit haalde.
Dus andere erin gezet en gelijk ook even GELE duplo-lampen erin
Echt op zijn Frans nu hahaha
Een sloprij bij ons in de buurt staan ongeveer 12 sloop ax-jes. Dus genoeg onderdelen
Er stond 1tje met exact dezelfde stoelen als die ik zoek. Maar helaas waren deze ook al overleden