Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

kevin.broke wrote:Ghehe, ik maak ze gewoon met 1 boutje vast :lol:

Nee, viergaats onderstel is natuurlijk alweer geregeld! Winterbandjes ook, zomerbandjes moet ik nog h??l ff voor sparen.


tis ook nog geen zomer :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Kerstcadeautje voor mezelf!

Vandaag ff van Piet geweest (je weet wel, van directband at gmail.com)

Tis weer supersnel gegaan! Donderdagochtend gemaild of ie iets had wat goed was en of ie nog voor het weekend kon leveren, werd binnen een uur teruggebeld dat ie deze had en dat idd kon. Hij zou me vandaag bellen als ze binnen waren.. dat gebeurde ook om 3 uur, om kwart over 4 was ik daar en een kwartiertje later liep ik de shop weer uit :D

Moest ff 10 minuutjes wachten en toen werden mijn 4 witte 106 Rallye velgjes in ongeveer ??n derde van de wachttijd voorzien van splinternieuwe winterbandjes in 't maatje 165/65R14 79T

Ik mag dus nog 190 km/h in de winter :lol:
Merk is trouwens Roadstone, type Eurowin.
Schijnen vrij goede bandjes te zijn en al helemaal voor 't geld.

Kosten weer ouderwets laag: 188 euro incl montage, en ik werd nog ff herinnerd aan het feit dat ik nog een tientje terugkreeg van een eerdere actie.. erg netjes!

Ik ga binnen een paar maandjes nog ff terug voor Toyo Proxes in 195/45R15 H.

Verder heb ik een nieuwe radiateur besteld, want die lekt als een malle (na de magnetronactie vervangen door een tweedehandse, maar die is dus bijna net zo gaar). Was het gelul een beetje moe en heb dus eens rondgebeld.. bij de dealer is zoiets voor een 1.5D dus dik 140 euro ex btw! :shock:

Uiteindelijk een oproep geplaatst op onderdelenlijn.. vermeld dat het echt de radiateur voor een 1.5D moest zijn dus, en kenteken enzo.. kreeg nog reacties voor 1.4D radiateurtjes maar goed.. ook ??n goeie, kon alleen nieuw leveren voor 75 ex btw.. Daar rijd ik dan wel weer ff voor naar Joure :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Owja, red de ombouw naar viergaats nu dus ff niet omdat ik nog geen remblokjes heb voor m'n 266mm schijven+klauwen.
Onderstel wordt ook nog gefixed, nieuwe lagertjes aan de voorkant erin en nieuwe fusees enzo.

Ik zoek ondertussen nog ff voorzichtig naar een achterasje met schijven die betaalbaar is, maar verwacht dat dat niet meer gaat lukken. Is ook meer voor de mooi dan wat anders, remmen doet ie straks toch wel :lol:

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

probeer sloperij van bebberen in rijswijk (bij sleeuwijk dus niet die bij den haag).

Die hebben net een 106GTI binnengekregen, is al aardig kaal en as zit er nog onder.

Is een sloperij van de oude stempel, staan zelfs nog auto's van 1950... :lol: die vent heeft totaal geen benul van de prijzen dus denk ik dat je die wel voor een leuke prijs mee kan nemen ;)
Image

My Cars <98>.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

schaap & bron ( joure ) is idd erg goedkoop in nieuwe radiateurs maar voor de vw onderdelen weten ze soms wel de prijs te vinden.. :x
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

@ Henri: Thanks voor de tip!

@ TTF: Was idd Schaap & Bron. Aardige gasten :D

Zag trouwens nog een GTI'tje rijden daar, FP-DP-74, met een madame achter het stuur!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

met de beste wensen voor het nieuwe jaar...

...een leuke nieuwe update: versnellingsbak aan gort. zit - zomaar van de ene op de andere dag - muuuurvast in de 3. soms deed ie het heel even en dan vlogen de schakelstangen er weer af, waarna de vork die normaal te draaien is echt VAST zat, dat is nu permanent zo.
zag ook e.e.a. verbogen onder de auto.. misschien vuurwerk ofzo? ik weet 't niet.

:(

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

knallend het nieuwjaar in dus,

altijd al een risico als er van dat krachtige vuurwerk onder een auto terecht komt.. op die manier kan ook een remleiding geraakt worden of iets in die richting, je zou maar gek staan te kijken als je opeens niet meer kan remmen.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

kevin.broke wrote:@ Henri: Thanks voor de tip!

@ TTF: Was idd Schaap & Bron. Aardige gasten :D

Zag trouwens nog een GTI'tje rijden daar, FP-DP-74, met een madame achter het stuur!


klopt die zie wel vaker rijden... weinig bijzonders..

je had wel langs kunnen komen voor een bakje.. joure is 10 km hier vandaan..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

I know, maar had je telnr niet bij me..

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

zo! we zijn weer schakelend :D toch nog 400 km afgelegd in de 3e versnelling, best irritant :P

misschien grappig om te weten: rijd nu met een bakje van 2004 en 86.000 km en het schakelt RETEstrak!

onderste schakelstangetje was ook gaar (daar zit er zo'n balljoint in een rubbertje in een grotere ring - die rubber was er zo goed als tussenuit) en er zit nu dus een nieuwe op.

typisch: 1-2-3 van deze bak zijn langer, met als gevolg dat ie slechter trekt maar wel ietsje zuiniger is.

gevlakt cilinderkopje doet 't nu ook goed en hij loopt loeihard, gisteren ff 177 op de teller gezet :P

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

177... met 'n diesel?! :shock:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Haha, op de teller he.. trek er een 7-8 kilometer vanaf en je hebt een kloppende topsnelheid (eerder al eens 167 op GPS gehaald).

Hij zal iets harder lopen dan origineel, ik heb nl. een gevlakte kop (meer compressie), geen EGR, geen middendemper (scheelt niks in geluid en wel in koppel), een open luchtfilter en een beetje gepolijst hier en daar.

Ik moet voor 177 op de teller wel een kilometer of 10 flink aandringen trouwens. Maar 160 staat redelijk vlot op de klok, dus hij rijdt lekker :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Volgende probleem: Waterpomp gaar, hij lekt en is duidelijk hoorbaar. Hoop dat ie het nog 600 km volhoudt (tot het weekend), anders mogen jullie me ff van de weg plukken deze week :D

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Gaar ding, ik zou hem slopen :twisted:
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hahah, op 't moment dat ie net bijna klaar is? Zou zonde zijn :)

Komt goed hoor. nieuw pompje erin en we zijn weer betrouwbaar. Ja en de koppeling is niet zo geniaal. Espace opslepen vond ie niet grappig :roll:

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kevin.broke wrote:Hahah, op 't moment dat ie net bijna klaar is? Zou zonde zijn :)

Komt goed hoor. nieuw pompje erin en we zijn weer betrouwbaar. Ja en de koppeling is niet zo geniaal. Espace opslepen vond ie niet grappig :roll:


Gek he, weet je wat zo'n Espace (refoslee) weegt :lol: Het zou niet je eerste AX zijn die als hij bijna klaar is gesloopt wordt of wel? :roll:
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

jawel. Alleen m'n rode GT was "bijna klaar" en die is verkocht voor een net bedrag. Alle andere was het lopende project bijna klaar van.

Een redelijk nette 1.5d vind je gewoon niet dus ik blijf hiermee doorrijden.

En ja, zo'n Espace weegt 1537 kg. Maar vond 't beetje lullig om m'n min of meer ex-vriendin+vader langs de snelweg te laten staan :lol: En 't kan wel w?t hebben als je niet te lang doorgaat.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hmm, misschien toch maar slopen? M'n richtingaanwijzers doen het ook al niet meer :(

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kevin.broke wrote:Hmm, misschien toch maar slopen? M'n richtingaanwijzers doen het ook al niet meer :(


:shock: :twisted:
Freude am Fahren.

Post Reply