Jochum aka Jooch (AX 1.4 GT '90)
Moderator: webmasters
Jochum aka Jooch (AX 1.4 GT '90)
Hey mensen,
Bij deze stel ik me ook maar even voor dan. Ik ben Jochum 22 jaar oud en studerende in leeuwarden (jeeuj, gelukkig niet wonende ).
Ik interreseer me eigenlijk voor alles waar techniek in zit, dus dat kan een auto zijn maar ook even goed een fiets . Mijn andere kant is vormgeving en mode, dit kan me ook eindeloos boeien. Kortom, veel plek voor hobby's nu nog tijd .
Ik ben op dit forum terecht gekomen, omdat ik weer toe was aan een nieuwe auto (de derde al inmiddels) en het dit keer geen grote bak mocht zijn en omdat ik goedkoop wil rijden, maar ik wou ook niet een ontzettende lelijke bak en er moet ook nog wel wat pit inzitten.
En wat houden we dan over, idd een AX GT.
Mijn vorige auto's waren:
Alfa 75: M'n eerste bak. Fantastische auto, totdat ze stuk gaan . Hij was na 3 kwartalen al afgeschreven . Ik heb hem nu als klus project voor de deur staan haha. Wat wel toegegeven moet worden is dat ik nooit zoveel over auto's had geweten zonder mijn Alfa!
Toyota Corolla GT Twincam: Reed heerlijk, maar qua uiterlijk was het niks, owja en hij wou dus niet kapot (langleve de japanners).
Het liefst had ik weer een mooie italiaan gehad, maar helaas zijn die even betrouwbaar als de vrouwen daar, dus dat gaat niet als je weinig geld hebt.
Ik heb het forum eens goed gelezen en de mooie plaatjes aanschouwt en daarna wat aan het zoeken gegaan naar een GT. Na wat marktplaatsen heb ik gisteren een opgehaald.
Namelijk deze:
Ik moet zeggen dat voor zo'n gebakje hij best aardige prestaties heeft. Ok hij is qua wegligging niet zo goed als een van mijn vorige auto's maar zeker beter als andere koekblikken.
Ik ben dus van plan om er in de eerste plaats technisch nog heel wat aan te klussen, dus je kunt van mij nog een paar verslagen verwachten.
Groeten Jochum
Bij deze stel ik me ook maar even voor dan. Ik ben Jochum 22 jaar oud en studerende in leeuwarden (jeeuj, gelukkig niet wonende ).
Ik interreseer me eigenlijk voor alles waar techniek in zit, dus dat kan een auto zijn maar ook even goed een fiets . Mijn andere kant is vormgeving en mode, dit kan me ook eindeloos boeien. Kortom, veel plek voor hobby's nu nog tijd .
Ik ben op dit forum terecht gekomen, omdat ik weer toe was aan een nieuwe auto (de derde al inmiddels) en het dit keer geen grote bak mocht zijn en omdat ik goedkoop wil rijden, maar ik wou ook niet een ontzettende lelijke bak en er moet ook nog wel wat pit inzitten.
En wat houden we dan over, idd een AX GT.
Mijn vorige auto's waren:
Alfa 75: M'n eerste bak. Fantastische auto, totdat ze stuk gaan . Hij was na 3 kwartalen al afgeschreven . Ik heb hem nu als klus project voor de deur staan haha. Wat wel toegegeven moet worden is dat ik nooit zoveel over auto's had geweten zonder mijn Alfa!
Toyota Corolla GT Twincam: Reed heerlijk, maar qua uiterlijk was het niks, owja en hij wou dus niet kapot (langleve de japanners).
Het liefst had ik weer een mooie italiaan gehad, maar helaas zijn die even betrouwbaar als de vrouwen daar, dus dat gaat niet als je weinig geld hebt.
Ik heb het forum eens goed gelezen en de mooie plaatjes aanschouwt en daarna wat aan het zoeken gegaan naar een GT. Na wat marktplaatsen heb ik gisteren een opgehaald.
Namelijk deze:
Ik moet zeggen dat voor zo'n gebakje hij best aardige prestaties heeft. Ok hij is qua wegligging niet zo goed als een van mijn vorige auto's maar zeker beter als andere koekblikken.
Ik ben dus van plan om er in de eerste plaats technisch nog heel wat aan te klussen, dus je kunt van mij nog een paar verslagen verwachten.
Groeten Jochum
Je komt niet ver, als je niet dichtbij begint.
AX_POWAH wrote:welkom bij de AX-club
...ga je je AX uitbouwen of hou je m standaard!!
uit bouwen nog niet, maar wel verbouwen.
Dit staat op het menu:
- Verlagen, betere schokdempers.
- Roest aanpakken!
- Veerpootbrug installeren
- Luchtfilter inrichting aanpassen.
- Audio inbouwen, spullen heb ik al.
Dat eerst, als ik daarmee klaar ben, ga ik eens kijken of er optisch wat verandert kan worden.
Je komt niet ver, als je niet dichtbij begint.
Welkom, welkom, welkom, nog bijzondere plannen met de AX? Wat zijn zoal je technische plannen, wij zijn maar een heel klein beetje nieuwsgierig hier maar daar kom je snel genoeg achter
Renault Clio 1.4 16V SI
PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen
PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Hey, alweer een noordeling, het gaat LEKKER hierow (tijd voor Groninger meeting 2nd )
Van harte welkom hier, veel succes met je AX en mocht je vragen hebben,
we horen ze hier graag, net zoals wij helemaal FOTO-GEK zijn :matrix
Tot ziens op ??n van de meetings
Van harte welkom hier, veel succes met je AX en mocht je vragen hebben,
we horen ze hier graag, net zoals wij helemaal FOTO-GEK zijn :matrix
Tot ziens op ??n van de meetings
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Ik weet het, het is alweer een tijdje sinds ik hier heb gereageerd, echter ook met redenen.
16 April moest ik voor de APK, ik had toen ik de auto gekocht met wat roest plekken in de vorm van extra ventilatie waar ik mij ook bewust van was. Toch wanneer het gaat om koekblikken blijkt wel weer hoe gemakkelijk je verkijkt op het totaal, er waren nogal wat meer plekken. Dat werd dus voorlopig niet rijden
Omdat ik al verknocht was geraakt aan de auto, wou ik hem niet gelijk weg doen. Ik had echter niet genoeg geld om alles te laten repareren, dus ik moest m'n eigen handen weer uit de mouwen steken.
Lassen kan ik niet dus alles tot daar, ging ik zelf doen.
Na een paar dagen hameren slijpen en zweten, kon de voorkant gelast worden, ziet er weer top uit al zeg ik hetzelf!
Ik ben nu dus bezig met de achterkant en dan kan hij eindelijk voor de keuring en mag ik hopeleijk weer rijden! Ik ga binnenkort even wat foto's hier posten van de situatie zodat jullie ook kunnen zien wat er komt kijken als je je AX gaat lassen.
16 April moest ik voor de APK, ik had toen ik de auto gekocht met wat roest plekken in de vorm van extra ventilatie waar ik mij ook bewust van was. Toch wanneer het gaat om koekblikken blijkt wel weer hoe gemakkelijk je verkijkt op het totaal, er waren nogal wat meer plekken. Dat werd dus voorlopig niet rijden
Omdat ik al verknocht was geraakt aan de auto, wou ik hem niet gelijk weg doen. Ik had echter niet genoeg geld om alles te laten repareren, dus ik moest m'n eigen handen weer uit de mouwen steken.
Lassen kan ik niet dus alles tot daar, ging ik zelf doen.
Na een paar dagen hameren slijpen en zweten, kon de voorkant gelast worden, ziet er weer top uit al zeg ik hetzelf!
Ik ben nu dus bezig met de achterkant en dan kan hij eindelijk voor de keuring en mag ik hopeleijk weer rijden! Ik ga binnenkort even wat foto's hier posten van de situatie zodat jullie ook kunnen zien wat er komt kijken als je je AX gaat lassen.
Je komt niet ver, als je niet dichtbij begint.
master-arnie wrote::shock: Helemaal te gek om er weer een die-hard AX-liefhebber bij te hebben
Post binnenkort ff de foto's van het lassen en dergelijke lijkt me leerzaam en interessant.
En kom natuurlijk een keer naar de meeting, 20 juni bijvoorbeeld
Tja ik kan wel op zoek gaan naar een andere AX, maar ik vraag me af of die roestplekken daarmee verdwijnen, het is gewoon iets wat vaker voorkomt bij een AX als ik om me heen kijk.
Ik sta overigens ook te popelen om m'n bak mee te nemen naar een meeting dus de eerste de dag dat ik weer de weg op mag ben ik erbij
Je komt niet ver, als je niet dichtbij begint.
-
- AX liefhebber
- Posts: 122
- Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
- Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
- Contact:
Op nieuwere ax-en vanaf september '91 komt bijna geen roest meer voor, uitzonderingen daargelaten. Als je ff op marktplaats kijkt kun je wel goedkope excemplaren vinden, maar een GT vind je niet zo 123. Niet voor een prikkie tenminste.
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!
U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???
U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???
ruud wrote:Op nieuwere AX-en vanaf september '91 komt bijna geen roest meer voor, uitzonderingen daargelaten. Als je ff op marktplaats kijkt kun je wel goedkope excemplaren vinden, maar een GT vind je niet zo 123. Niet voor een prikkie tenminste.
Idd, en dit is wel weer een mooi leergebied voor me, kheb nog nooit plaatwerk gedaan. Maar ik merk nu al dat dit soort werk heel erg veel voldoening geeft als het allemaal weer gerepareerd is.
Ik ben dus nu het achterste gedeelte helemaal aan het her-construeren, overmorgen komen hier de eerste beelden te staan van de roestschade en wat ik tot nu toe heb gedaan.
Je komt niet ver, als je niet dichtbij begint.